«Αντί να περιγελάσω, να οικτίρω ή να καταραστώ τις ανθρώπινες πράξεις μερίμνησα με ιδιαίτερη φροντίδα να τις κατανοήσω» Σπινόζα
"παραδέχομαι ότι νικήθηκα. Έχασα, ηττήθηκα , πως αλλιώς να το πω; με πούλησαν!!!..."
Γιατί όλος αυτός ο Θρήνος;
Γιατί αυτή η ηττοπάθεια;
Ποιους περίμενες να νικήσεις;
Για ποιο λόγο;
Ποιοι ήταν οι αντίπαλοι;
Ρίξε μια ματιά στην ιστορία και θα δεις ότι αυτά που μας διεκτραγωδείς δεν είναι ούτε πρωτόγνωρα ούτε και τα χειρότερα.
Απλά είναι θέμα ερμηνείας αυτού που λέμε «εθνικό συμφέρον» .
Αλλιώς το αντιλαμβάνεσαι εσύ …
Αλλιώς η κυβερνώσα πολιτική οικονομική ελίτ του τόπου.
Το ίδιο και η έννοια της «πατρίδας».
Άλλο νόημα έχει για τα μέλη του κλαμπ της Εκάλης άλλο για τους κατοίκους του Καστελόριζου, του χωριού Ασβεστάδες (κάπου στην πινέζα) ή τους ανέργους της Κοκινιάς.
Και όλοι δικαιολογημένα.
Γιατί «αλλιώς σκέπτονται στην καλύβα και αλλιώς στο παλάτι».
Δεν το αντιλήφθηκες τόσα χρόνια;
Δε διάβαζες εφημερίδες;
Δε γνώριζες ότι στην πατρίδα μας υπάρχουν συμφέροντα, πλούσιοι, φτωχοί, αφεντικά υπηρέτες, μπράβοι, λαμόγια, ψεύτες, κοινωνικές τάξεις, καπιταλισμός.
Νόμιζες ότι όλοι αυτοί έχουν κοινό στόχο κοινά ιδανικά.
ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ (Έστω και αν δε στο είπε ο πρώτος διοικητής σου)
ΕΙΧΕΣ ΧΡΕΟΣ
ΚΑΙ ΣΑΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ
ΚΥΡΙΩΣ ΣΑΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ
ΕΝΣΤΟΛΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
Για να είσαι ειλικρινής, τίμιος και ευθύς απέναντι στους στρατιώτες σου, το λαό που σε φροντίζει (ναι πατρίδα μας πρώτα από όλα είναι ο απλός λαός ο λαουτζίκος), τον εαυτό σου και την οικογένεια σου.
Θυμήσου το Γουδί που λέγαμε τις προάλλες
Αυτοί ήταν λίγο υποψιασμένοι…
ΚΑΙ ΕΠΡΑΞΑΝ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΛΑΟ
Αλλιώς ακόμα τα σύνορα μας θα ήταν στην Λαμία.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
13 σχόλια:
Είμαι ο ίδιος που έγραψε "μακράν το καλύτερο άρθρο..." Νικήθηκα από την ίδια μου την ιδεολογία από τον ίδιο μου τον εαυτό που πίστεψε σε ιδανικά... που δεν νικήθηκε από την ψυχολογική βία που ασκούσαν τα "κλειστά" και δεν έφυγα από την Σχολή, πρ΄ ότι είχα περάσει πολυτεχνείο το 1974. και παρ΄ ότι δεν υπήρχε ανεργία τότε σίγουρα το χειρότερο, να ήμουν υπάλληλος σε μία ΔΕΚΟ. Δες πόσο εκτιμά ο κόσμος αυτούς και πόσο εσένα γιατί με απαξίωσαν τι τους έκανες;
Που είναι οι ηγέτες μας; που είναι αυτός ο ηγήτορας που θα με αλλάξει γνώμη; ΌΧΙ όμως με μονολόγους σε ΚΨΜ αλλά να μου λύσει απορίες με διάλογο ή με στάση ζωής.
Έχει παρατηθεί ποτέ αρχηγός; ή έστω διοικητής σχηματισμού; Ποτέ δεν θα γίνει αυτό.
Να πάνε και στο "Γουδί" εάν αυτό είναι για το συμφέρον της πατρίδας. Οι ηγέτες να δείξουν ότι "κατανοούν" εμένα και δεν με "οικτίρουν" και δεν με "περιγελούν" αντί να κατανοήσω εγώ. Τι πράγμα να κατανοήσω και ποιόν να κατανοήσω; αυτούς που δεν ήξεραν και δεν γνώριζαν; (ας πούμε αυτά που έκανε ο Τσοχατζόπουλος;)
ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΛΑ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕΣ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ. ΕΣΥ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΑΣ ΩΣ ''ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ'' Η ΕΙΣΑΙ ΑΝΙΔΕΟΣ ΑΠΟ ΣΤΡΑΤΟ Ή ΕΙΣΑΙ Η ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ. ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΟΤΙ Ο ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΓΡΑΨΕ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΤΑΚΤ. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΑΣ ΤΟΥΣ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ Β Λ Α Κ Ε Σ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ 1
Συνάδελφε 11:41, το σχόλιο σου με υποχρεώνει να μπω σε βαθύτερα νερά αν και αυτό δεν είναι της στιγμής.
Αυτό που γράφεις «την ίδια μου την ιδεολογία» κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν είναι σωστό.
Η ιδεολογία που υιοθετούμε, τις περισσότερες φορές, δεν είναι «δική μας».
Δεν αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα του κοινωνικού στρώματος (της τάξης αν προτιμάς) στο οποίο ανήκουμε.
Τις περισσότερες φορές είναι η «άρχουσα ιδεολογία» που αντανακλάται, με μικρές ή μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις, ως «κοινωνική συνείδηση».
Η συνείδηση που αποκτούμε για το «κοινωνικό γίγνεσθαι» είναι «φενακισμένη».
Ψεύτικη, απατηλή, επίκτητη.
Παραδείγματα για την αλήθεια των παραπάνω υπάρχουν πολλά:
Η μακροχρόνια εξαπάτηση των φτωχών λαϊκών στρωμάτων (που πολλές φορές ψηφίζουν ευθέως αντίθετα με τα επαγγελματικά και κοινωνικά τους συμφέροντα) μόνο έτσι εξηγείται.
Επίσης η προσωπολατρία, η οικογενειοκρατία, η καλπάζουσα κοινωνική αδικία κλπ.
Σε αυτό το παιγνίδι στήριξης της εξουσίας (του συστήματος) το κράτος δεν είναι αμέτοχο.
Και ιδιαίτερα ο στρατός που είναι η ισχύς του κράτους.
Δεν ανήκει εξ ολοκλήρου στο λαό δεν υπηρετεί πάντα τα γνήσια λαϊκά συμφέροντα παρόλο που στελεχώνεται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα.
Συνήθως στηρίζει τα ταξικά συμφέροντα του κεφαλαίου.
Κάποιες φορές βέβαια αντιλαμβάνεται την απάτη(όπως ο φίλος αρθρογράφος που αργοπορημένα οδύρεται γιατί τον … πούλησαν).
Ενώνεται με το λαό, του οποίου κατ ουσία αποτελεί σάρκα εκ της σαρκός του και στρέφεται κατά του κατεστημένου.
Έτσι έγινε, το 1843, το 1863, το 1909, το 1922, ακόμη και η Εθνική αντίσταση, με 1500 περίπου μόνιμους αξιωματικούς του ΕΣ, έγινε ερήμην (ή σε αντίθεση) της πολιτικής – οικονομικής ελίτ του τόπου.
Είναι αυτό που φοβάται η ιθύνουσα τάξη.
Γι’ αυτό φροντίζει στα στρατιωτικά σχολεία, με «εμφύτευση» της ιδεολογίας της, να ελαχιστοποιεί αυτή την πιθανότητα.
Χρειάζεται προσωπικός αγώνας θάρρος αξιοπρέπεια ανιδιοτέλεια για να αποκτήσεις ανεξάρτητη προσωπική συνείδηση.
Γράφεις για διάλογο ηγητόρων και διερωτάσαι γιατί δεν παραιτείται ένας αρχηγός.
Για να γίνω σαφής θα σου παραθέσω αποσπάσματα από έναν διάλογο παλιότερων συναδέλφων, που πραγματοποιήθηκε με επιστολές το 1945, αλλά εξακολουθεί να είναι και σήμερα επίκαιρος.
Έχει σχέση, με τη στάση ζωής, την αντίληψη περί πατρίδας, λαού, καθήκοντος, εθνικού συμφέροντος, ιδεολογίας, αξιοπρέπειας, στρατού κλπ.
Χωρίς να υπαινίσσομαι κάτι ή να προπαγανδίζω πολιτικό χώρο.
Απλά θέλω να επισημάνω ότι ο καθένας κάνει τις επιλογές του.
Κάποτε κόντρα στο ρεύμα…
Και συγχρόνως αναλαμβάνει τις ευθύνες του…
Θέλοντας να είμαι η φωνή της μετριοπάθειας, θα συμφωνήσω και με τους δύο. Και με αυτόν που λέει ότι έχουν ισοπεδωθεί όλα και δεν υπάρχουν πλέον (?) αξίες, αλλά και με τον αναγνώστη που ωρύεται ότι τώρα που μας κόψαν τον μισθό, όλοι έχουν βγει και παριστάνουν τους ήρωες της ανιδιοτέλειας. Απλώς να σας θυμίσω ότι τώρα είμαστε στο ίδιο καράβι και δεν ωφελούν οι αψιμαχίες μεταξύ μας. Κάθε φωνή (έστω και καθυστερημένη), καλή είναι!
ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ 2
Επιστολογράφοι, ο Ανδρέας Μπαλοδήμος ΑΓΕΣ και ο Συνταγματάρχης Ιωάννης Μουστεράκης απόφοιτος ΣΣΕ, Σχ Πολέμου και Στρατιωτικής ακαδημίας των Παρισίων, πολεμιστής σε όλους του αγώνες της Ελλάδας (Βαλκανικούς, Μικρασιατική εκστρατεία, Αλβανία) αξιωματικός του ΕΛΑΣ.
Μπαλοδήμος: Δεν θέλω να πιστεύω ότι ετάχθης με αυτή την μερίδα με την ψυχή σου…. Δεν φαντάζομαι εσύ ο Γιάννης Μουστεράκης άριστος πολεμιστής να πιστεύεις τα όσα εν αυτή γράφεις υπέρ των κομμουνιστών απεμπολών ούτω πάντα όσα έκαμες για την πατρίδα….
Μουστεράκης: Αγαπητέ Ανδρέα… Μα έχω τόσα πολλά να σου πω. Αλλά προς τι? Χωρίς κακοφανισμό, γιατί όσα σου γράφω, τα γράφω σαν φίλος προς φιλον, ούτε το περιβάλλον στο οποίον πέρασες την εποχή του κατακλυσμού και ζεις από τότε, υπάρχει ελπίς να σε αφήσουν να εννοήσεις. Παρά ταύτα θα απαντήσω σε μερικά σημεία. Εγώ εταχθηκα και συνεργασθην ειλικρινώς με την μερίδα εκείνη του κόσμου, όπως γράφεις που πολέμησε αδυσώπητα χωρίς κανένα ποτέ συμβιβασμό χωρίς καμία ανάπαυλα τους κατακτητές. Κατά ποιαν ιστορία κατά ποιαν παράδοση κατά ποιαν λογική κατά ποιαν ηθική η μερίδα αυτή του κόσμου κατέστρεψε την πατρίδα που γράφεις? Αν κατά την λογική και την ηθική της παρέας Τσολάκογλου-Ραλλη και του Κολωνακίου, που χωρίς αγώνες και κινδύνους, αλλά με κάθε ατιμία και προδοσία κέρδισαν αξιώματα και πλούτη η ακόμη των πολιτικάντηδων που σαν να μην αρκούν τα περασμένα κακά που έκαμαν στην Ελλάδα αξιουν- κι αυτοί χωρίς αγώνες και κινδύνους-να συνεχίσουν το φθοροποιό γλέντι τους τότε έχεις δίκαιο. Σε όλους όμως τους αγώνες της Ελλάδας που εγώ έλαβα μέρος δε συνάντησα ποτέ κανένα από αυτούς που μπορούν να σου δώσουν δίκαιο. Εσύ τους συνάντησες? Και στον αγώνα τον τελευταίο, εκείνον των κατακτητών, πάλιν τους ίδιους που συμπολέμησα και στους προηγούμενους βρήκα. Τους αγρότες, τους γεωργούς, τους εργάτες, τους μικροαστούς, τους μικροεπαγγελματίες, τους μικρουπαλληλους ,αρκετούς διανοουμένους και καλλιτέχνες ιδεολόγους … Ετάχθην με την ψυχή μου, όπως πάντα για την Λευτεριά από τους ντόπιους «επιτηδείους» για ίδια υπό ισους όρους δικαιώματα και υποχρεώσεις για όλους τους Έλληνας. Είμαι υπερήφανος και για τον αγώνα μου αυτόν και εχω την συνείδηση μου ηρεμον, ότι και τώρα, όπως πάντα, εφανην αντάξιος της ιστορίας και της δικής μου Ελλάδας. Ολόκληρος ο Θεσσαλικός λαός μαρτυρεί πως αφότου εγώ ανέλαβα τον αγώνα στα μέρη του, καλώς τον διεξήγαγα…. Δεν υπάρχει αφορμή να λυπάσαι για μένα πολύ ολιγοτερον «να μελαγχολείς όταν βλέπεις ,ιδία, τις φωτογραφίες μας της Σχολής Πολέμου και των Παρισίων». Σκέψου πως τις ίδιες φωτογραφίες θα τις βλέπουν κι αλλά πολλά μάτια, που ασφαλώς υπερηφανεύονται, γιατί θα διακρίνουν συμμαθητές των, που πολέμησαν υπό τέτοιες συνθήκες για την Λευτεριά της Πατρίδας των, για την Λευτεριά των Λαών. Υπάρχει όμως και άλλη αφορμή για λύπη και για σένα και για κάθε άλλον που θέλει να υπολογίζεται και να είναι τίμιος αξιωματικός κατέχει δε και τη θέση σημερον στο στρατό .Το ότι ανέχεται να φορούν επωμίδες ….συνάδελφοι υπηρετήσαντες τους κατακτητές…»
ΥΓ 1. Ο Ανδρέας Μπαλοδήμος ανταμείφθηκε από την εξουσία για την προσφορά του: Έγινε αρχηγός του στρατιωτικού οίκου του βασιλιά και επίτιμος γενικός υπασπιστής και διευντής του πολιτικού γραφείου του βασιλιά.
2. Ο Μουστεράκης πλήρωσε για την επιλογή του όπως εκατοντάδες μόνιμοι αξιωματικοί και χιλιάδες έλληνες: Εσύρθει άρρωστος σε φυλακές και εξορίες και πέθανε αγνοημένος, άσημος και αδικημένος.
3. Νομίζω ότι από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό γιατί δεν παραιτείται κάποιος «υψηλά» ιστάμενος.
4. Όπως και ότι ο στρατιωτικός εχει για την εξουσία αξία χρήσης και όχι αξία.
5.26 ΠΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΚΕ ΟΤΑΝ ΕΙΣΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙ;ΠΟΤΕ ΑΛΛΑΞΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΞΙΝΑ;ΑΥΤΑ ΔΕ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ,,,,,,,
ΔΙΟΡΘΩΝΩ ΑΝΤΙ "ΑΞΙΝΑ" ΣΕ "ΑΞΟΝΑ"
Το ποιος περνά ποιον και τι, ο καθένας κρίνετε. Εγώ λέω τις προσωπικές συγκεκριμένες εμπειρίες μου.
Επί των συγκεκριμένων εμπειριών μου δεν λες τίποτα, έχεις διαφωνίες;
Εσύ απ ότι κατάλαβα έχεις διαφορετικές εμπειρίες οπότε δεν θα συμφωνήσουμε ούτε θα συνεννοηθούμε. Ποτέ δεν μπόρεσα να συνεννοηθώ με ανθρώπους που βολεύτηκαν και σταμάτησαν να σκέφτονται.
Δεν κατάλαβα εγώ ταυτίζομαι με το ΥΠΕΘΑ; Τι θέλεις να πεις; Μακάρι να ταυτιζόμουν αυτό επιδιώκω να σταματήσουν να απαξιώνουν τους ένστολους
ΦΙΛΕ 5:39 ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΚΚΕ;
ΟΤΑΝ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΣ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ...
Ακριβώς κόντρα στο ρεύμα εάν αυτό επιτάσσει η συνείδηση του καθενός μας και ΌΧΙ ΕΠΕΙΔΉ ΜΟΥ ΤΟ ΕΠΙΒΆΛΟΥΝ ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ Ή ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ.
Πιστεύεις σε κάτι γι΄ αυτό δίνεις ότι το πολυτιμότερο την ίδια σου την ζωή. δεν δίνεις την ζωή σου επειδή στο επιβάλουν.
Γι αυτό αν η άρχουσα τάξη θέλει στρατό θα τον πληρώσει.
Εάν τον στρατό τον θέλουν για την Ελλάδα να το πουν στα σχολεία μας και να μη απαξιώνουμε τους ήρωες.
Μέχρι τώρα κατάλαβα μας θέλουν για δημόσιους υπαλλήλους να μας πληρώνουν λοιπόν σαν δημόσιους υπαλλήλους και να μη λιμοκτονούν τα παιδιά μας και οι γυναίκες μας.
Και ένα τελευταίο αγαπητέ διαχειριστή. Μη καρφώνεσαι τόσο. Αντίφαση και σύγχυση είναι απαρχαιωμένες μέθοδοι που για τα στελέχη τουλάχιστον ήμαστε υποψιασμένοι. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Η ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΗΣ:
ΕΝΙΟΤΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΑΧΤΑΡΜΑ!
ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ...
ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ;ΜΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΕΙΣ;ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΠΕΜΒΕΙ.ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΤΕΙΛΕ ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑΤΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΔΕΚΑΔΕΣ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΟΥ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ"ΕΑΛΩ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ",ΣΗΜΕΡΑ(1/9/10) ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΕΓΩ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΑΝ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ(ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ) ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΡΙΝΕΙ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΜΟΥ.ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΛΑΒΕΙΣ ΥΠ΄ΟΨΙΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ.ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΑΗΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΔΩΣΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΒΑΝ "ΕΦΙΑΛΤΕΣ".
Δημοσίευση σχολίου