Τόοοοσο απόρρητη!
Απόρρητη παρουσίαση του εξελιγμένου συστήματος αυτοπροστασίας του μαχητικού F/A-18E/F Super Hornet έγινε χθες στο ΓΕΑ από το αμερικανικό Ναυτικό. Η παρουσίαση οργανώθηκε από την Δ2 διεύθυνση και έγινε σε επιλεγμένο αριθμό επιτελών στην αίθουσα 623 του ΓΕΑ προκειμένου να υπάρξει αναλυτική καταγραφή των δυνατοτήτων του συστήματος από το ΓΕΑ αφού το μαχητικό εμφανίζεται ως ένα από τα τρία φαβορί στο πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Π.Α..
Το σύστημα αυτοπροστασίας του F/A-18 E/F βασίζεται στο IDECM (Inegrated Defensive Electronic Countermeasure) το οποίο αποτελείται από τον παρεμβολέα AN/ALQ-214 σε συνδυασμό με το RWR τύπου AN/ALR-67 (V)-3, σύστημα «δολώματος» (Decoy) με συρόμενο παρεμβολέα, τύπου ALE-50 της Sanders και εκτοξευτές θερμοβολίδων και αερόφυλλων τύπου ΑΝ/ALE-47.
Η προσθήκη του ALE-50 στο σύστημα αυτοπροστασίας του Super Hornet είναι και η μεγάλη διαφορά σε φιλοσοφία προσέγγισης του κεφαλαίου ¨σύστημα αυτοπροστασίας σύγχρονων μαχητικών». Είναι διακριβωμένο ότι η καινοτομία αυτή συμβάλλει στην κατακόρυφη αύξηση της επιβιωσιμότητας του αεροσκάφους.
Το σύστημα αποτελείται από τον ελεγκτή εκτόξευσης (Launch Controller), τον εκτοξευτή και το decoy που η διάρκεια ζωής του φθάνει τα 10 έτη. Στο decoy είναι εγκατεστημένος ο πομποδέκτης, ο ενισχυτής TWT και ο διαμορφωτής. Η διασύνδεση με το σύστημα ECM του αεροσκάφους γίνεται μέσω αρτηρίας δεδομένων 1553Β και δεν απαιτεί ειδικό λογισμικό. Το βάρος του ρυμουλκούμενου παρεμβολέα περιορίζεται σε 2,1 κιλά με διαστάσεις 44 x 4,7 εκατοστά, η εκτόξευσή του γίνεται πυροτεχνικά και απαιτείται συμβατότητα με τους εκτοξευτές του ALE-50.
Η εκπομπή του decoy, όπως ενημέρωσε τους επιτελείς του ΓΕΑ το αμερικανικό Ναυτικό χθες, δεν είναι απαραίτητο να ξεκινήσει με την άφεση, ενώ παρά το μειωμένο βάρος του χρησιμοποιεί διπλό ενισχυτή TWT για επίτευξη αυξημένης ισχύος. Τέλος, το καλώδιο μπορεί να αναπτυχθεί σε δύο εναλλακτικά μήκη, ανάλογα με το προφίλ της αποστολής.
Σημειώνεται ότι το F/A-18 E/F μπορεί να χρησιμοποιήσει μέχρι και τρία ρυμουλκούμενα «δολώματα», τα οποία στην ουσία αποσκοπούν στην παραπλάνηση επερχόμενων βλημάτων, καθώς εξομοιώνουν το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του μαχητικού. Την ώρα όμως της ανάπτυξης του συστήματος ο χειριστής θα πρέπει να φροντίσει ώστε να μην ενεργοποιήσει την μετάκαυση, ο οποία μπορεί να προκαλέσει την κοπή του σύρματος μέσω του οποίου ρυμουλκείται ο παρεμβολέας-δόλωμα.
Στην παρουσίαση «έκλεψε την παράσταση» ένας Ελληνοαμερικανός πρώην πιλότος του US Navy, ο Γιάννης Τούνγκας,ο οποίος αποστρατεύθηκε μόλις προ εξαμήνου και θεωρείται ένας από τους κορυφαίους χειριστές F/A-18E/F Super Hornet στο αμερικανικό Ναυτικό. Οι περισσότερες ερωτήσεις αφορούσαν αυτόν και την εμπειρία του από το αεροσκάφος.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου