Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

Μπορούν τα πολεμικά μας αεροπλάνα να πάνε στα νησιά του Αιγαίου κοντύτερα από τα 6 μίλια;


Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα που να μπορούν να ξεπεραστούν οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις της Κύρας Αδάμ στην «Ελευθεροτυπία», οι οποίες αφορούν περιορισμούς της εθνικής κυριαρχίας μας, με οργισμένες γενικόλογες απαντήσεις του υπουργού Άμυνας Βαγγέλη Βενιζέλου.

Χρειάζονται ξεκάθαρες απαντήσεις στα σαφέστατα ερωτήματα που έχουν τεθεί και την ανησυχία μάλιστα επαυξάνει το γεγονός ότι και το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ), με το έγγραφό του της 12ης Απριλίου 2010, έχει τις ίδιες αγωνίες.

Πρέπει να υπάρξει ευθεία και κατηγορηματική απάντηση, κύριε Βενιζέλο, ίσως και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, δεδομένου ότι είναι και υπουργός Εξωτερικών:

• Ισχύει ή όχι ότι το ΝΑΤΟ απαγόρευσε στα ελληνικά αεροπλάνα να πετάνε εγγύτερα των 6 ναυτικών μιλίων από τις ακτές των ελληνικών νησιών στο Αιγαίο: Σαμοθράκη, Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Ικαρία, Ρόδο, Κω, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Χάλκη, Αστυπάλαια, Κάσο, Τήλο, Νίσυρο, Λέρο, Πάτμο, Λειψούς, Σύμη και Καστελλόριζο;

Το ΝΑΤΟ δηλαδή έχει αποδεχθεί τις απαιτήσεις της Τουρκίας, κύριε υπουργέ; Και έχει βάλει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο ράφι; Και τα νησιά μας είναι απροστάτευτα; Την ασφάλειά τους έχουν τα τουρκικά αεροπλάνα; Και το δεχόμαστε;

Δυστυχώς αυτό συμβαίνει... Το έγγραφο του ΑΤΑ στις 12/4/2010 είναι συγκλονιστικό, όμως δεν φαίνεται να τάραξε τα νερά ούτε στο Πεντάγωνο, ούτε στο πρωθυπουργικό γραφείο. Κρούει πραγματικά τον κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας τα εξής:

«3. Το Αρχηγείο θεωρεί απαραίτητη την παρουσία ελληνικών Α/Φ στον ζωτικό χώρο του Αιγαίου υπό TACOM του ΝΑΤΟ. Ωστόσο, η εκτέλεση των ανωτέρω αποστολών αέρος σύμφωνα με τους περιορισμούς της SHAPE Aegean Island Policy και της SOP, εξυπηρετεί πλήρως τα συμφέροντα της Τουρκίας και δείχνει αυτεπάγγελτα την αποδοχή από τη χώρα μας των διαλαμβανομένων σε αυτά, ενώ παγιώνονται “εθιμικά” τα ακόλουθα:

α. Το καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης και απαγόρευσης υπερπτήσης συγκεκριμένων νήσων.

β. Η παρερμηνεία των σχετικών συνθηκών που συστηματικά και μεθοδικά δρομολογεί η Τουρκία και μονομερώς ενστερνίζεται το ΝΑΤΟ.

γ. Η παρέμβαση φορέα της Συμμαχίας σε θέματα πολιτικής τα οποία σχετίζονται με κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας.

δ. Η έμπρακτη προσπάθεια ανατροπής του υφιστάμενου Status Quo».

Είναι λάθος οι παραπάνω επισημάνσεις του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας, κύριε Βενιζέλο; Ή καταγράφουν την αμείλικτη πραγματικότητα που βιώνει η Πολεμική μας Αεροπορία;

Δεν μπορείτε να ισχυριστείτε ότι το ΑΤΑ με το έγγραφό του αυτό, που κινείται στο ίδιο μήκος κύματος των αποκαλύψεων της «Ε», βλάπτει τα εθνικά συμφέροντα. Αντίθετα, τα προστατεύει, περιγράφοντας τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν, αν δεν υπάρξουν άμεσες παρεμβάσεις.

Και φυσικά δεν αρκεί το γεγονός ότι οι θέσεις της χώρας μας «προβάλλονται» σταθερά στα αρμόδια όργανα του ΝΑΤΟ, όπως τονίζετε στην απάντησή σας. Θα πρέπει και να γίνονται και αποδεκτές, γιατί τότε μόνο, κύριε Βενιζέλο, διασφαλίζονται τα εθνικά μας συμφέροντα. Και σίγουρα δεν διασφαλίζονται από τη στιγμή που τα πολεμικά μας αεροπλάνα με «ΝΑΤΟϊκό καπέλο» απαγορεύεται να προσεγγίζουν νησιά μας στο Αιγαίο κοντύτερα των 6 μιλίων.

Το ΝΑΤΟ γι' άλλη μια φορά δείχνει το ανθελληνικό πρόσωπό του. Με το πρόσχημα της νέας δομής, εγκαθιστά την Τουρκία μέσα στη Λάρισα, στο εκεί υποστρατηγείο. Και αυτό, ενώ δηλώθηκε από τη νέα κυβέρνηση ότι δεν θα ίσχυε, παραμένει.

Προκαλεί εντύπωση ότι και η σημερινή κυβέρνηση και οι προηγούμενες δεν αντέδρασαν, ακόμα και με την απειλή βέτο, στην αποδοχή από την ηγεσία του ΝΑΤΟ –δυστυχώς και από τον νέο ανώτατο διοικητή, τον συμπατριώτη μας ναύαρχο Τζέιμς Σταυρίδη– των τουρκικών απαιτήσεων που δεν έχουν κανένα νομικό στήριγμα, αγνοώντας εντελώς τις δικές μας πάγιες θέσεις. Και μας έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια... Και εμείς δεν βγάλαμε άχνα... Ως συνήθως. Πολύ περισσότερο σήμερα, που τρέξαμε να παραιτηθούμε και διά της υπογραφής μας από την εθνική μας κυριαρχία.
ΠΑΡΟΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: