Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Ασφαλιστικο

Με την παρούσα επιθυμώ να απευθύνω έκκληση σε μεγάλο αριθμό ενστόλων που αδικούνται από τις ρυθμίσεις του νέου ασφαλιστικού (Ν.3865/2010) να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς όποια κατεύθυνση μπορεί ο καθένας, ώστε να αποκατασταθεί (χωρίς διαχωρισμούς) η ισονομία και ευνομία στην ενιαία και αδιαίρετη κατηγορία των παλαιών ασφαλισμένων (1984-1992).

Ειδικότερα αναφέρομαι στη μεγάλη μερίδα παλαιών ασφαλισμένων που κατετάγησαν μεταξύ 1990 - 1992 και αποκλείονται κάθε μεταβατικής διάταξης, ωθούμενοι να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία από 32 έως 35 πραγματικά έτη.

Η υπ’ αριθμ. 27135/0092/16.2.2011 εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών, συσκοτίζει και περιπλέκει επιπλέον την κατάσταση, αντί να τη διαφωτίζει.

Επισημαίνεται ό,τι σύμφωνα με την Παρ. 3 του Άρθρου 20 της εν λόγω εγκύκλιου καθορίζεται σαφώς ό,τι για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος προσμετρούνται (προφανώς αθροιστικά): ‘’ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ + ΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 40 & 41ΤΟΥ Π.Δ 169/2007 + ΕΤΗ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ’’. Κατ’ αυτή την έννοια λοιπόν προκύπτει με σαφήνεια (προσωπική άποψη) ό,τι κάποιος που κατετάγη π.χ τον Σεπτέμβρη του 1990, έχει 20 έτη και 4 μήνες πραγματικής υπηρεσίας συν τα κατοχυρωμένα πρόσθετα 5 έτη του Άρθρου 40 του Π.Δ 169/2007 (εφόσον συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις υπηρέτησης σε μονάδες εκστρατείας κλπ), άρα συνολικά έχει συνολικά συγκεντρώσει άνω των 24 1/2 ΕΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΜΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ και επομένως δεν εμπίπτει στις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού, τόσο ως προς το χρόνο θεμελίωσης όσο και για τον κανονισμό της σύνταξης. Αντίστοιχα κάποιος που κατετάγη το 1991, εμπίπτει στις μεταβατικές διατάξεις και θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2011 κ.ο.κ.

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες δίνουν διαφορετική ερμηνεία (εσφαλμένη κατ’ εμέ), γιατί παραδόξως δεν συνυπολογίζουν τα πρόσθετα 5 έτη του Άρθρου 40 του Π.Δ 169/2007, διότι λέει δεν έχει συμπληρωθεί η προαπαιτούμενη 25 ετής πραγματική υπηρεσία! Προαπαιτούμενη όμωςαπό πού ; Ας θυμηθούμε τι προβλέπει το ‘Αρθρο 40 του Π.Δ 169/2007 για το χρόνο υπηρεσίας (έως 5 έτη) που διανύθηκε σε συγκεκριμένες μονάδες και υπηρεσίες των Ε.Δ και των Σ.Α : ‘’ΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΔΙΠΛΑΣΙΟ ΚΑΙ ΩΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΜΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ’’. Παράλληλα σε ότι αφορά στην κατοχύρωση του υπόψη χρόνου, αυτή γίνεται ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣ, καθώς πουθενά δεν προκύπτει ρητώς ως προαπαιτούμενο η συμπλήρωση 25 ετούς πραγματικής υπηρεσίας, αφού ο νομοθέτης σοφά ποιώντας προβλέπει: ‘’Ο ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΕΦΟΣΟΝ Η ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ, ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 25 ΕΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ’’ (Δεν ισχύει εφόσον κάποιος αποχωρήσει οικειοθελώς και χωρίς να συμπληρωθούν τα 25 έτη υπηρεσίας και όχι αποδίδεται ή συνυπολογίζεται μόνο μετά τη συμπλήρωση 25 ετών υπηρεσίας).

Ερωτώ λοιπόν εγώ ο αφελής, είναι λογικό κάποιος που κατετάγη ολίγους μήνες νωρίτερα (1989) ή και ακόμη εντός του ιδίου έτους (Α’ Εξάμηνο του 1990) να επιβαρυνθεί ουσιαστικά με 6 μήνες (25 ½ ΕΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ + 5 ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ ΕΤΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 40 ΤΟΥ Π.Δ 169/2007= 30 ½) ώστε να έχει δικαίωμα συνταξιοδότησης το 2014, ενώ κάποιοι θα επιβαρυνθούν με επιπλέον 9 ½ έτη, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν το σωτήριο έτος 2025(;;;;)

Τη λογική είναι αυτή και για ποιο κράτος δικαίου μιλάμε; Γιατί διαχωρίζονται οι παλαιοί ασφαλισμένοι στους προ του 1990 και στους μετέπειτα και έως το 1992; Μήπως υφέρπουν μικροκομματικές σκοπιμότητες που χαράσσουν (άγαρμπα) διαχωριστικές γραμμές σε βάθος 20ετίας;;; Ειλικρινά δεν θέλω να το πιστέψω και δεν το θεωρώ πιθανό. Πρόκειται μάλλον για σφάλμα το οποίο πρέπει και γίνεται να ανασκευασθεί στο άμεσο μέλλον.

Το παρόν κείμενο κατατίθεται σαν ελάχιστη συνεισφορά για τον προβληματισμό και την αφύπνιση όσων πιστεύουν ό,τι θίγονται από το νέο ασφαλιστικό. Εκτιμώ ό,τι προβλημάτισα δημιουργικά αρκετούς και αναμένω την περαιτέρω ενεργοποίηση και άλλων συναδέλφων.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η λύση είναι μία δικηγόρος ομαδικά και αγωγή

Ανώνυμος είπε...

Τα 'χουμε ξαναπεί.... αυτά τα θέματα δεν λύνονται μέσω ιντερνετ!!!

Δεν έχει σημασία το τί λένε οι "υπηρεσιακοί παράγοντες" ή οι "οικονομικοί" των επιτελείων.
Αυτός που καθορίζει το τί ακριβώς ισχύει είναι το ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΚΡΑΤΟΥΣ (ΓΛΚ) και οι υπόλοιποι ακολουθούν πιστά.
Για να μάθει λοιπόν ο καθένας ΤΙ ισχύει για την περίπτωσή του και εφόσον ενδιαφέρεται ΣΟΒΑΡΑ για το θέμα, μια βόλτα στην Αθήνα, ΓΛΚ (12.00-14.00) στο Τμήμα Στρατιωτικών Συντάξεων.
Ρωτάει, μαθαίνει και ότι του πουν ΙΣΧΥΕΙ άνευ αμφιβολίας.

(Αν και συμφωνώ οτι θα έπρεπε σε ένα ιδανικό εργασιακό περιβάλλον να ενημερώνεται ο εργαζόμενος από τις οικείες υπηρεσίες και όχι να προσφεύγει στην κεντρική... δυστυχώς όμως απέχουμε ακόμα πολύ από το ιδανικό).

Ανώνυμος είπε...

Κάνεις λάθος σε αυτά που λες. Γιατί;

α) Καταρχήν η σωστή εγκύκλιος είναι εκείνη της 17/2 και όχι εκείνη της 16/2 (έχει βγει ορθή επανάληψη).

β) Το "προφανώς αθροιστικά" που αναφέρεις από που προκύπτει;; Αναγράφεται στην εγκύκλιο: "Στον απαιτούμενο χρόνο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος
λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθοι χρόνοι υπηρεσίας:..." το οποίο σημαίνει ότι το ΓΛΚ λμβάνει υπόψην ΟΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 3 ΧΡΟΝΟΥΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΠΛΗΡΕΙ (είτε πραγματικό, είτε πλασματικό, είτε διαδοχική ασφάλιση) ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ!!! Μπορεί άλλος να έχει πραγματικό χρόνο+πλασματικά, άλλος διαδοχική ασφάλιση+πλασματικά κ.ο.κ. Μην βλέπουμε τα πράγματα όπως μας συμφέρουν...

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΤΗΣ 22 9:24ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΠΟΥ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙΣ (ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΣ - ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΚΟΣ - ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ) ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ; ΚΟΥΝΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΙΕΣ ΤΟ ΦΡΑΠΕΔΑΚΙ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΣΥ ΤΙ ΓΛΥΤΩΣΕΣ. ΑΣΕ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΝΑ ΑΝΥΣΗΧΟΥΜΕ! Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ (17/2) ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ Κου ΣΑΧΙΝΙΔΗ ΑΡΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ;;;