Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Κατασκευή αεροσκαφών στην Ελλάδα!

Ίσως η πιο δύσκολη μελέτη που έκανα ποτέ στην ζωή μου, η κατασκευή αεροσκαφών στην Ελλάδα! Με ελληνικά σχεδιασμένο αεροσκάφος υψηλών επιδόσεων!! Με δυνατότητα μεγάλου σε βάρος φορτίου-οπλισμού!!! Και ανώτερα χαρακτηριστικά, με χαμηλό κόστος!

Με αναλογιστική μελέτη και με υπολογισμένο το κόστος αυτής!!!!! Και αυτά όλα να γίνουν με την παραμικρή λεπτομέρεια χωρίς να υπάρχει δυνατότητα λάθους!!!!! Δηλαδή μεγάλη διακύμανση απόκλιση από τη μελέτης που εδώ κυμαίνεται στο 5% το πολύ 10% αν όλα αλλάξουν και εδώ εννοούμε αν δηλαδή η ετήσια αύξηση ξεπεράσει κατά πολύ την λογική αύξηση που βάζουμε του 3% στην ετήσια αύξηση του κόστους των συστημάτων λόγω πληθωρισμού και λοιπών πιέσεων.

Το πρόβλημα της σχεδίασης στην Ελλάδα.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αεροσήραγγα με μεγάλες δυνατότητες. Ώστε να δοκιμάσεις σε συνθήκες δοκίμων, πρωτότυπα υπό κλίμακα και πρωτότυπα κανονικού μεγέθους. Αυτό είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα που δεν μπορεί να αντισταθμισθεί με της δυνατότητες της σχολής αεροναυπηγών και εν γένει με την έρευνα στην Ελλάδα. Πως θα αναπτύξεις ένα αεροσκάφος, αν δεν μπορείς να κάνεις δόκιμες σε διάφορα πρωτότυπα; Αν τα πας και τα δοκιμάσεις αλλού, σε άλλη χώρα δηλαδή. Έχεις χάση κατά πολύ. Γιατί όλη η έρευνα σου και οι μελέτες σου, είναι δώρο χωρίς αντάλλαγμα. Θα της πάρει το επιστημονικό δυναμικό αυτής της χώρας και θα της αξιοποιήσει, χωρίς να έχει δώσει ούτε ένα ευρώ, χωρίς να έχει χαλάσει τόνους σκέψεις και ιδέες. Έτσι όταν ξεκίνησα να σχεδιάζω αεροσκάφη, αρχικά δούλεψα σε πεπατημένες οδούς και μετά έψαξα σκληρά για να βρω ένα πρότζεκτ. Μια έρευνα δηλαδή μιας άλλης εταιρίας που έμεινε ανεκμετάλλευτη. Αφού πρώτα έγιναν οι αεροδυναμικές μελέτες και οι δόκιμες πρωτοτύπων σε αεροσήραγγα. Για να προχωρήσω πάνω σε αυτή, εξελίσσοντας την αρχική ιδέα. Από την άλλη τα κονδύλια θα ήταν ελάχιστα και θα έπρεπε να κατασκευαστή ένα πρωτότυπο στο περίπου με χαμηλό κόστος. Για να κεντρίσει το ενδιαφέρον και να συνεχισθεί η προσπάθεια. Έχοντας αυτά στο μυαλό μου ξεκίνησα να σχεδιάζω, έψαξα και τα κατάφερα να βρω αυτό ακριβως που ήθελα.

Τα σχέδια μου οι μελέτες μου
Ασχολούμαι με τα όλα από το 1978 και σχεδιάζω μετά τον πόλεμο το Φώκλαντ το1982, όταν βγήκαν τα αποτελέσματα του πολέμου και τα συμπεράσματα στην δημοσιότητα. Αν και είχα αρχίσει δειλά, δειλά από το 1980, μετά το 1993 οι προσπάθειες μου επικεντρώθηκαν σε πράγματα και τομείς που δεν τα είχε δουλέψει άλλος, αν και δούλευα κατά περιόδους και άλλα πράγματα. Θα βγάλω συνοπτικό περιληπτικό κείμενο που να αφορά όλες της μελέτες μου. Η καλύτερη περίοδος μου και η πιο αξιόλογη στης σχεδιάσεις και στης μελέτες: ήταν η περίοδος 2006-2010 λόγο μεγαλύτερου ελευθέρου χρόνου που επιτέλους είχα και που τον αξιοποίησα εκεί.

Οι μελέτες από 1 έως 10 ήταν η προσπάθεια σχεδίασης ενός βομβαρδιστικού αεροσκάφους, με κινητήρες στης πτέρυγες. Όλα τα συμπεράσματα και οι ιδέες ενσωματώθηκαν στη μελέτη 10 που αφορούσε ένα αεροσκάφος κατά 90% ίδιο με το πρότζεκτ USTOLA της βρετανικής αεροδιαστημικής εταιρίας. Μόνο που το δικό μου ήταν καλύτερο γιατί ενσωμάτωνα στην σχεδίαση πολλές διαφορετικές ιδέες. Ας σταθούμε λίγο εδώ. Η επιλογή τον κινητήρων στης πτέρυγες έγινε γιατί θα μπορούσαν να μεταφερθούν μεγάλα φορτία οπλισμού στην άτρακτο, σε αποθήκη βομβών, σε μεγάλες αποστάσεις, ακόμα και πυρηνικά όπλα! Ήταν γνωστό ότι ένα αεροσκάφος με τους κινητήρες στης πτέρυγες, εν σχέση με ένα αντίστοιχο με τους ίδιους κινητήρες στην άτρακτο είχε: 10-15% μικρότερη ταχύτητα, 15-20% μικρότερη δυνατότητα ελιγμών, δηλαδή τα G και 15-20% μικρότερο βαθμό ανόδου. Αλλά από 35-50% μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο, δηλαδή οπλισμού και 25-40% μεγαλύτερο φορτίο καύσιμων. Υπήρχε όμως και κάτι άλλο αξιοσημείωτο. Αν φόρτωνες και τα δυο αεροσκάφη στο μέγιστο του βάρους τους για να εκτελέσουν αποστολή βομβαρδισμού. Το αεροσκάφος με της κινητήρες στης πτέρυγες τα κατάφερνε καλύτερα και στο να ελίσσετε. Δηλαδή στους ελιγμούς και στην τελική ταχύτητα-επιτάχυνση! Το αεροσκάφος με τους κινητήρες στης πτέρυγες είχε διπλάσια ή και περισσότερη διάρκεια ζωής, από αυτό με τους κινητήρες στην άτρακτο. Δεν ήταν τόσο ανυπεράσπιστο όσο νομίζουμε, κατά την διάρκεια μια αερομαχίας, γιατί μπορούσες να του βάλεις πολύ αμυντικό οπλισμό.
Στο πίσω μερος στην ουρά, είχε τοποθετηθεί ένα ραντάρ και ένα πυροβόλο των 20 χιλιοστών με 250 βλήματα. Κάτω από αυτά υπήρχαν έξη πύραυλοι στέρεων προωθητικών, με ισχύ 2.500-3.000 λίβρες έκαστος. Που μπορούσε να χρησιμοποίηση τους δυο ή τους τέσσερις πυραύλους ο πιλότος, για να αύξηση την ταχύτητα του αεροσκάφους. Όχι όμως και τους έξη γιατί η επιτάχυνση ήταν μεγάλη. Κάτω από τους πύραυλους ήταν δυο πύραυλοι ΑΙΜ9 L, ότι είχαν πρωτοβγεί. Για να αυξηθεί η δυνατότητα προσβολής των εχθρικών αεροσκαφών στο πίσω μερος, από τα δυο χιλιόμετρα με το πυροβόλο στα 5 χιλιόμετρα. Δίπλα από αυτούς υπήρχαν ακόμα τέσσερις πύραυλοι, σαν του μικρούς τζων. Πύραυλοι που είχαν βγει στην Κορέα χωρίς τηλεκατεύθυνση. Έμοιαζαν με τους ΑΙΜ9 με εκρηκτική κεφαλή 100 λιβρών, που ήταν περισσότερο από το μισό του βάρους του πυραύλου. Αν και δεν ήταν ακριβως έτσι οι πύραυλοι. Οι δυο είχαν ειδική κεφαλή που θα έσκαγε στα 500-700 μέτρα από το αεροσκάφος και θα προσομοίωναν μια έκρηξη ναπάλμ. Για να κατευθυνότανε ο πύραυλος υπέρυθρης ακτινοβολίας προς τα εκεί, ενώ ταυτόχρονα θα έστριβε το αεροσκάφος. Οι άλλοι δυο είχαν κεφαλή με αεριοφυλλα, που θα έβγαιναν με πεπιεσμένο αέρα κατά διαστήματα. Δηλαδή 3 ή 4 φορές, από τα 700 έως τα 1000 μέτρα από το αεροσκάφος. Στην σημερινή εποχή θα μπορούσες να βάλεις στο πίσω μερος: 4 πύραυλους MICA με δυνατότητες προσβολής τα 10 χιλιόμετρα και κανονικά 4 ASRAAM, 2 πύραυλους αντί ραντάρ, 2 πύραυλους αέρα εδάφους στης πτέρυγες και 5.000 κιλά βόμβες στην άτρακτο. Όλα αυτά μπορούν να μπουν και στο αεροσκάφος που θα πούμε πιο κάτω, πάλι με κινητήρες στης πτέρυγες! Μαζί με διπλάσιο αριθμό αεριόφυλλων και φωτοβολίδων. Οι 6 κινητήρες στέρεων πύραυλων παραμένουν για να ανεβάσουν την ταχύτητα από 0,9 μαχ. Δηλαδή από την ταχύτητα πλεύσης του αεροσκάφους με μέγιστα φορτία, χωρίς την χρήση μετακαυστηρα στα 2 μαχ. Εδώ αναφερόμαστε στο παλιό αεροσκάφος και όχι στο καινούργιο. Να δω πως θα γλιτώσεις από δυο πύραυλους ASRAAM που θα εκτοξευτούν ταυτόχρονα ενάντιων σου με 2 μαχ, ενώ εσύ θα τους ρίξεις με 1,5 μαχ από τα 50 χιλιόμετρα! Γιατί τόσο γρήγορο είναι το F35. Όσο για το αεροπλάνο αντέχει για να πάει στα 2,1 μαχ Αυτά ήταν τα συμπεράσματα μου εν έτη 1982-85, δηλαδή περισσότερα από 25 χρόνια πίσω. Ότι με τον κατάλληλο αμυντικό οπλισμό δεν μπορούσαν να γίνουν αερομαχίες, αλλά μόνο εκτοξεύσεις πύραυλων. Και ότι η μεγάλη ταχύτητα παίζει μεγάλο ρόλο για την επιβίωση του αεροσκάφους. Δηλαδή μετωπικά από μεγάλη απόσταση, το αεροσκάφος που έχει την δυνατότητα εξαπόλυσης του πυραύλου με μεγαλύτερη ταχύτητα. Πάνω από 0,5 μαχ από το άλλο, σε αποστάσεις 40 χιλιόμετρων θα είναι και ο νικητής. Μην πιστεύετε ότι διαβάζετε και ότι σας λένε οι κατασκευαστές από τα διάφορα φυλλάδια. Ξεχάστε την εμβέλεια που αναφέρετε που στην πράξη δεν είναι ούτε η μισή, θα κάνουμε μια στάση εδώ για να αναφερθούμε λίγο πρακτικά για να το καταλάβουμε.

Θα μιλήσουμε σήμερα για πύραυλους και της δυνατότητες τους. Δεν θα σας ζαλίσω με πολλά παραδείγματα, αλλά θα σας δώσω μια βασική πρακτική δομή των δυνατοτήτων τους. Η υποηχητική ταχύτητα του αεροσκάφους στα παραδείγματα είναι υπολογισμένη στα 900 χιλιόμετρα την ώρα και η υπερηχητική στα 1700 χιλιόμετρα την ώρα. Η εμβέλεια του πυραύλου ορίζετε σαν ΑΧ ανάλογα με την απόσταση, όπου 6ΧΑ η μέγιστη. Αυτό θα σας βοηθήσει για άλλους πυραύλους. Εδώ αναφερόμαστε για πυραύλους ASRAAM.
1) Βολή από υπερηχητικό αεροσκάφος, μεγίστη εμβέλεια 6ΧΑ 120 χιλιόμετρα.
2) Βολή από υπερηχητικό αεροσκάφος, εναντίων υποηχητικού 5ΧΑ 100 χιλιόμετρα. Το υποηχητικό χωρίς καμία προσπάθεια θα στρίψει και θα συνήχηση να πετάει υποηχητικά. Χωρίς να προλάβει ούτε καν να το φτάσει ο πύραυλος.
3) Βολή από υπερηχητικό αεροσκάφος εναντίων υποηχητικού 4ΧΑ 80 χιλιόμετρα, που θα στρέψη πίσω θα ανάπτυξη την μεγίστη ταχύτητα. Δηλαδή θα πετάξει υπερηχητικά, πάλι δεν θα το χτυπήσει ο πύραυλος. Έχει όμως την δυνατότητα να σου ρήξη και αυτός έχει τον χρόνο. Άσχετα αν και οι δυο πύραυλοι δεν θα πλήξουν ποτέ αεροσκάφος.
4) Βολή από υπερηχητικό αεροσκάφος εναντίων απερχόμενου υπερηχητικού 3ΧΑ 60 χιλιόμετρα. Πάλι δεν θα χτυπήσει ο πύραυλος το αεροσκάφος
και δεν μιλάμε για αντίμετρα παρεμβολές, ελιγμούς μέχρι τώρα. Δηλαδή πρακτικά: όποιος ρίξει πύραυλο στο 50% της εμβελείας του και πάνω με μεγάλη υπερηχητική ταχύτητα, απλά τον έχασε. Στο γάμο του καραγκιόζη που λέμε θα πάει. Μιλάμε για ποσοστά αποτυχίας της τάξης του 100%.
5) Βολή από υποηχητικό αεροσκάφος εναντίων υποηχητικού 2,5ΧΑ 50 χιλιόμετρα. Το όποιο έχει τον χρόνο με την άνεση του, να ανεβάσει ταχύτητα σε υψηλή υπερηχητική και να σου ρήξη και να ξεφύγει με ελιγμούς, αντίμετρα.
6) Βολή από υποηχητικό αεροσκάφος εναντίων υπερηχητικού 2ΧΑ 40 χιλιόμετρα. Το όποιο έχει χρόνο να σου ρίξει και οριακά να διαφύγει με ελιγμούς, αντίμετρα, παρεμβολές.
7) Βολή από υποηχητικό αεροσκάφος σε χαμηλό ύψος, εναντίων υπερηχητικού απερχόμενου σε μέτριο ύψος 1,5ΧΑ 30 χιλιόμετρα. Που θα διαφύγει οριακά με ελιγμούς, αντίμετρα, παρεμβολές.
8) Βολή από υποηχητικό αεροσκάφος σε πτήση μεγάλου ύψους, εναντίων υπερηχητικού απερχόμενου 1ΧΑ 20 χιλιόμετρα. Που θα πετάξει τα πάντα θα κατέβει σε ύψος για να επιταχύνει ακόμα περισσότερο και θα διαφύγει με ελιγμούς, αντίμετρα, παρεμβολές. Αν δεν ξέρεις αυτά τότε τη σχεδιάζεις;
Αλλά αφού μιλάμε για πυραύλους ASRAAM D, η εμβέλεια των 120 χιλιόμετρων δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Γιατί οι δόκιμες έχουν γίνει από αεροσκάφος F15, με μόνο εξωτερικό φορτίο έναν πύραυλο ASRAAM. Με εκτόξευση του πυραύλου από πολύ μεγάλο ύψος, με 2,3+ μαχ. Αν εκτοξευτεί από αεροσκάφος με 1,5 μαχ. Δηλαδή F16, F35 ούτε τα 100 χιλιόμετρα δεν θα φτάσει η μέγιστη του εμβέλεια. Ενώ οι γάλλοι τα στοιχεία που δίνουν, είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Γιατί οι εκτοξεύσεις των πύραυλων Mica στης δόκιμες, έχουν γινει από μιράζ 2.000 με 1,8 μαχ και οι εκτοξεύσεις θα γίνουν κατά την διάρκεια της μάχης από Ραφαέλ, μιράζ 2.000 με 1,6 μαχ. Φαντασθείτε τώρα την εξαπόλυση mica από τα 2 μαχ το απλό και από τα 2,25 μαχ, που πιάνει το εξελιγμένο αεροσκάφος που θα αναφέρουμε.

Ας μιλήσουμε λίγο τώρα για το F35: υπάρχουν προβλήματα από την υγρασία που επηρεάζει την ικανότητα στελθ, οπότε σε χαμηλά ύψη. Δηλαδή δεν μπορεί να πετάξει και να είναι στελθ επάνω από θάλασσα και όταν μπει σε θαλάσσιο περιβάλλον σε μεσαία ύψη, επηρεάζετε στιγμιαία η ικανότητα στελθ. Ικανότητα στελθ με υπερηχητική ταχύτητα με χρήση μετακαυστήρα αποκλείεται. Ούτε η χρήση εξωτερικών φορτίων, ούτε το ανοιχτό ραντάρ. Για αυτό και υποστηρίζω ότι τα 50 με 55 χιλιόμετρα ανίχνευσης σε αεροσκάφος στελθ, είναι ικανοποιητικά και τα 60 ακόμα καλύτερα. Εξάλλου για F35 μιλάμε όχι για το F22 και μάλιστα για το υποβαθμισμένο εξαγωγής. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι τούρκοι είναι, όχι φυσικά αερομαχίες γιατί τότε την έβαψαν. Αλλά να προσπαθήσουν να χτυπήσουν ένα νησί χωρίς να γίνουν αντιληπτοί, παράμεσα δεν γίνεται. Αν γλιτώσουν όμως, για αυτό και υποστηρίζω ότι είναι ακατάλληλο για εμάς για την Ελλάδα, πανάκριβο με ακριβή συντήρηση. Άσε καλύτερα να πάρω δεν θα πάρω, να μου λείπει. Όσο για τους τούρκους την πάτησαν για τα καλά. Εχω υπολογίσει ακόμα και το πόσο στελθ είναι το F35 εξαγωγής. Φαντασθείτε τώρα να μπορείς να ρίξεις τον πύραυλο με 2+ μαχ, ενάντιων F35 που πετάει με 1,5 μαχ. Και πόσο καλά τα κατάφεραν το 1991 τα ελάχιστα παλιά MIG 25 των ιρακινών, ενάντιων της πανίσχυρης αμερικάνικης και όχι μόνο αεροπορίας. Στην τεχνική τρέχα, ρίξε, φεύγα και κατέρριψαν περισσότερα αεροσκάφη από όσα έχασαν. Όπως πολύ καλά τα πήγαν και τα F14 των ιρανών, ενάντιων των ιρακινών MIG25 με τους πύραυλους αέρος- αέρος μεγάλης απόστασης που μόνο αυτά είχαν. Δηλαδή στην πράξη όσο πιο γρήγορα πάει ένα αεροσκάφος και όσο μεγαλύτερης εμβέλειας πυραύλους μεταφέρει, τόσο καλύτερο είναι. Ξεχάστε της αερομαχίες για λόγους εντυπωσιασμού. Εξάλλου οι αερομαχίες γίνονται με χαμηλές ταχύτητες 0,6-1,2 μαχ λένε οι ισραηλινοί που εχουν και F15. Αυτά που διαβάσατε προηγουμένως είναι τα συμπεράσματα μου για το σήμερα, αλλά ας επανέλθουμε στο αεροσκάφος.

Μετά έψαξα αρκετά, αλλά τότε δεν υπήρχε ίντερνετ για να με βοηθήσει για να βρω το κατάλληλο πρότζεκτ και να συνεχίσω της εργασίες μου, Ήμουν τυχερός γιατί το 1993 το βρήκα. Ένα αγγλικό αεροπορικό περιοδικό είχε αυτό που ήθελα. Όλα τα αεροσκάφη και οι μελέτες, τα πρωτότυπα και τα μοντέλα υπό κλίμακα που είχα δοκιμαστή στην αεροσήραγγα, μια μικρής αγγλικής εταιρίας. Αν και μελέτησα περισσότερα από 2000 πρότζεκτ. (σχέδια και μελέτες άλλων που δεν είχαν υλοποιηθεί) Δεν κατάφερα να βρω κάτι που να ταίριαζε καλύτερα στα δικά μου στάνταρ. Που όπως προανέφερα και πριν: απέρριψα την κατασκευή με κινητήρες στην άτρακτο και επέλεξα την τοποθέτηση κινητήρων στης πτέρυγες. Για τον λόγο της τοποθέτησης αυλωθητών. Δηλαδή αντί για της μηχανές τζετ μπορούσε εύκολα να πάρει και αυλωθητες, με πολύ χαμηλό κόστος απόκτησης. Όσο για το παραπάνω καύσιμο που χρειαζότανε ένας αυλωθητής που κατανάλωνε δηλαδή. Υπήρχε η εξισορρόπηση από το μικρό βάρος του κινητήρα. Γιατί επέμενα στους αυλωθητες; Γιατί είχα σχεδίαση, τότε είχα βρει δηλαδή την πατέντα με την αυτόματη εκκίνηση αυλωθητών για αεροσκάφη στης πτέρυγες. Μετά την βελτίωσα και άλλο και τελος βρήκα πατέντα και για αεροσκάφη με κινητήρες στην άτρακτο. Είναι μερικές από της 250 πατέντες που εχω βρει- ανακαλύψει. Το πρότυπο υπό κλίμακα, ήταν ένα σχέδιο την δεκαετία του 1960! Και αφορούσε ένα αναγνωριστικό αεροπλάνο, κάθετης απογειώσεις. Μόνο και μόνο το να κοίταζες την φωτογραφία σε σόκαρε. Στην αρχή νόμιζες πως είναι μια μικρογραφία του SR71 του μπλακ μπερντ, αλλά δεν ήταν έτσι. Η άτρακτος ήταν λεπτή και μακριά, στην πράξη ίδια με του F104. Όταν λέμε ίδια το εννοούμε, ακόμα και το άνοιγμα του κόπκιτ προς την μια μεριά. Το αεροπλάνο ήταν δελταπτέρυγο, με τους κινητήρες στο τελος της πτέρυγας δέλτα και καμία σχέση δεν είχε με το SR71. Εξάλλου η ίδια εταιρεία είχε κατασκευάσει ένα πρωτότυπο αεροσκάφος, με πτέρυγες δέλτα με εξαιρετικές επιδόσεις. Που ο ντασό είπε ότι από αυτό σχεδίασε το μιράζ 3 και είχε πείρα στης σχεδιάσεις δελταπτέρυγων αεροσκαφών. Το αεροσκάφος έπιανε δυο μαχ με κινητήρες 4.700 λιβρών με μετακαυση όμως, αυτούς που φόραγε το GNAT! Το αεροσκάφος είχε και 8 κινητήρες κάθετης απογείωσης, πίσω από τον πιλότο της ρολς ροις. Που θα μπορούσε στην θέση των κινητήρων, να μπει επιπλέον καύσιμο και η αποθήκη βομβών του αεροσκάφους. Με την βοήθεια της σημερινής τεχνολογίας, δηλαδή: με την τοποθέτηση καναρτς εμπρός και με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασταθούς έλεγχου του αεροσκάφους. Μπορούσε όχι μόνο να τροποποιηθεί και να γίνει ένα αξιόπιστο αεροπλάνο. Αλλά το πιο βασικό ήταν ότι μπορούσε να κατασκευαστή ένα πρωτότυπο, στο περίπου από: Την άτρακτο του F-104G οι δυο κινητήρες και τα δυο κάθετα πτερύγια της ουράς από F5A και οι πτέρυγες από F102. Προσέξτε όχι μόνο να είναι κάτι το διαφορετικό, φτηνό και αξιόπιστο. Αλλά επειδή δεν υπάρχουν πολλά χρήματα, να κατασκευάζαμε ένα πρωτότυπο στο περίπου πολύ εύκολα. Αυτό που πρόσφερα, δεν έχει καταφέρει να το προσφέρει κανείς σε καμία αεροπορική βιομηχανία. Ένα πρωτότυπο σχεδόν τσάμπα για μερικές πτήσης. Για να κεντρίσει το ενδιαφέρων της Ευρώπης, αφού θα ήταν το αεροπλάνο που θα αντικαθιστούσε το ΤΟΡΝΕΙΝΤΟ. Ένα μεγάλης εμβέλειας μαχητικό- βομβαρδιστικό που έπαιρνε και πυρηνικά όπλα. Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρων των άγγλων και των γάλλων, που είχαν πολλά πυρηνικά όπλα. Γιατί έψαχνα και μελετούσα τέσσερα χρόνια για να καταλήξω σε αυτό. Θα ήταν ο αντικαταστατής του τορνέιντο, με ίδια μεταφορική ικανότητα οπλισμού και 50 της εκατό μεγαλύτερη εμβέλεια, λόγο χαμηλότερης κατανάλωσης καύσιμου. Θα στοίχιζε 66% από το τορνέιντο σε κόστος! Τα δυο τρία δηλαδή. Την στιγμή που όλα τα αεροπλάνα τα καινούργια, στοιχίζουν πιο πολύ από τα παλιά. Θα είχε μόνο το 20 της εκατό του ίχνους του στο ραντάρ, με ένα μειονέκτημα: δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 5,5G, να πιάσει δηλαδή στης στροφές σε αερομαχία ένα τορνέιντο. Όμως αυτό αφορά μόνο άδεια αεροπλάνα χωρίς φορτίο. Δηλαδή γεμάτα όμως για αποστολές βομβαρδισμού θα ήταν σχεδόν ίδια. Είχε 17 μέτρα μήκος. Κινητήρες με το ένα τρίτο της ισχύος ενός φάντομ 12.500 λίβρες, και κατάφερνε να πιάνει τα δυο μαχ (δυο φορές την ταχύτητα του ήχου). Κάτι αδιανόητο για αεροπλάνα με τέτοια ισχύ. Το σχήμα που είχε εξασφάλιζε πολύ μικρό ίχνος στο ραντάρ. Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε 16-17 και πολλά άλλαξαν. Έτσι έκανα μια νέα μελέτη και υπολόγισα το αεροσκάφος ξανά από την αρχή, με της βελτιώσεις που εν τω μεταξύ είχαν έρθει στο φως. Αυτή την φορά το υπολόγισα για την Ελλάδα για να το κατασκευάσουμε εμείς, με δυο επιλογές: το απλό και το βελτιωμένο και τα δυο είχαν ίδιο σχήμα και μέγεθος, μετέφεραν το ίδιο φορτίο αλλά είχαν διαφορετικούς κινητήρες και βελτιώσεις και πέταγαν με διαφορετική ταχύτητα και δυνατότητα ελιγμών. Όσο για το αεροσκάφος, μπορεί εύκολα μια ομάδα να πάει στην εταιρία και να πάρει με ελάχιστα χρήματα όλες της μελέτες και το πρωτότυπο και τα αποτελέσματα των αεροδυναμικών μελετών, που εχουν γινει για την συγκεκριμένη μελέτη.

Το πρόβλημα της παραγωγής.
Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετώπιση η μελέτη, γιατί ειναι
η μεγαλύτερη πρόκληση. Η ΕΑΒ δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένη για να προχωρήσει στην κατασκευή ολοκληρωμένων αεροσκαφών. Δηλαδή να στηθεί πλήρης γραμμή παραγωγής. Για αυτό απαιτούνται χρήματα και όχι λίγα, περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Γιατί οι εγκαταστάσεις που απαιτούνται είναι μεγάλες και δεν αφορά μόνο την γραμμή παραγωγής. Δηλαδή τελικής συναρμολόγησης αλλά και της επί μέρους εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρονικών, κινητήρων, υδραυλικών συστημάτων, οπλισμού κλπ.
Το μόνο ευτύχημα εδώ είναι, ότι υπάρχει άφθονος χώρος στην γύρω περιοχή για να εξελιχτεί η μονάδα. Γενικά όμως όσο μεγαλύτερη είναι η δυνατότητα παραγωγής, τόσο πιο φτηνό είναι το αεροσκάφος. Από την άλλη μεριά και η λύση να βγάζεις λίγα αεροσκάφη κάθε χρόνο και να τραβάς την γραμμή παραγωγής, στοιχίζει ακριβά. Το τελικό αποτέλεσμα ξενίζει αρκετά, γιατί είναι υπολογισμένο και το κέρδος της εταιρίας.

Ο χρόνος εξέλιξης-σχεδίασης και το κόστος αυτής.
Ο χρόνος εξέλιξης του αεροσκάφους είναι 8 χρόνια για την βασική έκδοση και 10 για την εξελιγμένη. Το κόστος εξέλιξης ανέρχεται για την βασική έκδοση σε 6 δισεκατομμύρια ευρώ και για την εξελιγμένη έκδοση στα 8 δισεκατομμύρια ευρώ. Για να μειώσουμε το κόστος εξέλιξης χρησιμοποιούμε συστήματα από άλλους κατασκευαστές. Δηλαδή κινητήρες, ραντάρ, ηλεκτρονικά συστήματα κλπ που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Όσο για τους κινητήρες σύγχρονοι κινητήρες είναι, αλλά υπό κλίμακα για να χωράνε στο αεροσκάφος. Μια ιδέα που χρησιμοποίησαν οι άγγλοι λίγο παλιά, με τους κινητήρες νένε. Τους σχεδίασαν υπό κλίματα 0,66 για να τους τοποθετήσουν στο αεροσκάφους τους, γιατί δεν χώραγαν λόγο διαστάσεων.

Η τιμή του αεροσκάφους ανά μονάδα είναι 30 εκατομμύρια ευρώ, η βασική έκδοση για 400 αεροσκάφη που να παραχτούν σε 10 χρόνια. Δηλαδή 40 αεροσκάφη τον χρόνο, χωρίς το κόστος εξέλιξης και το κέρδος της εταιρίας.
Με ισχύ μηχανών 14.500 λίβρες, ραντάρ AESA, μικρό οπίσθιο ραντάρ κλπ. Το βασικό αεροσκάφος με 50% εσωτερικό καύσιμο και 4 πύραυλους mica, πιάνει τα 2 μαχ και έχει όριο τα 2,25 μαχ.
Γενικά συμπεράσματα.
Σας κάνουν μεγάλη εντύπωση οι χαμηλές τιμές; Όχι δεν υπάρχει λάθος. Απλώς δεν έχει υπολογιστή το κόστος της μονάδας παραγωγής των διάφορων συστημάτων, της γραμμής παραγωγής του αεροσκάφους και το κέρδος. Το κέρδος της εταιρίας ανά αεροσκάφος ανέρχεται σε λογικά επίπεδα, στο 33% επί της τιμής πώλησης! Και σε λογικά πλαίσια πάντα, αλλά υπάρχει και το κέρδος της εταιρίας από το κόστος εξέλιξης του αεροσκάφους που κυμαίνετε στο 25%. Δηλαδή από όλα κονομάνε οι εταιρίες. Αλλά εδώ επαναλαμβάνω ότι επί της τιμής πώλησης. Δηλαδή όχι από 30 η βασική έκδοση, θα πάει με το κέρδος της εταιρίας στα 40 αλλά περισσότερο. Δηλαδή στα 45 εκατομμύρια ευρώ! Αυτή δυστυχώς είναι η πραγματικότητα. Αν υπολογίσουμε και το κόστος εξέλιξης: στα 20 εκατομμύρια ευρώ ανά μονάδα, χοντρικά πάντα ανεβαίνουμε στα 65 εκατομμύρια ευρώ! Τιμή αγοράς από την εταιρία για 400 αεροσκάφη! Αν και στην πράξη είναι λίγο παραπάνω 68 εκατομμύρια ευρώ για όλα τα υπόλοιπα. Δηλαδή για το στήσιμο της μονάδας παραγωγής κλπ, αλλά αυτό δεν το αναφέρουμε στο κόστος. Έτσι για να ξέρουμε τη αγοράζουμε. Εδώ το κόστος του κέρδους το γλιτώνουμε, αν η εταιρία είναι κρατική. Όχι όμως και στην πράξη γιατί το δίνουμε για την εξέλιξη άλλων συστημάτων, για να συνέχιση να υπάρχει η μονάδα παραγωγής. Άρα έχουμε για το βασικό αεροσκάφος μια τιμή 45 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς κέρδος της εταιρίας. Δηλαδή στην πράξη πάει στα 18 δισεκατομμύρια ευρώ. Από ένα κάθε χρόνο για 18 χρόνια, συν το κόστος για το στήσιμο της μονάδας, συν το κέρδος. Δυστυχώς γραμμή παραγωγής, με λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ τον χρόνο δεν γίνεται. Εξάλλου για δικινητήριο αεροσκάφος μιλάμε, ας μην το ξεχνάμε αυτό.

Αναλογιστική μελέτη 1. βασικό αεροσκάφος.
Αριθμός αερ/φων
Κόστος αερ/φους
Κόστος εξέλιξης
Βασικό κόστος
Βασικό συνο/λικο
Κέρδος εταιρίας
Τιμή πώλ/σης
Συνολικό κόστος
400
30
15
45
18.000
20
65
26.000
300
35
20
55
16.500
24
79
23.700
200
38
30
68
13.500
32
100
20.000
150
40
40
80
12.000
34
114
17.000
120
42
50
92
11,150
38
130
15.600

Αναλογιστική μελέτη 2 κόστος βασικού αεροσκάφους για μεγαλύτερο χρόνο παραγωγής 20 ετών.

Αριθμός αερ/φων
Κόστος αερ/φους
Κόστος εξέλιξης
Βασικό κόστος
Βασικό συνο/λικο
Κέρδος εταιρίας
Τιμή πώλ/σης
Συνολικό κόστος
400
36
15
51
20.400
24
75
30.000
300
40
20
60
18.000
27
87
26.100
200
45
30
75
15.000
32
107
21.400



Αναλογιστική μελέτη 3. εξελιγμένο αεροσκάφος. Η διαφορά με το απλό είναι: οι βελτιωμένοι κινητήρες με ισχύ 16.500 λίβρες, το ενισχυμένο πλαίσιο για μεγαλύτερη αντοχή σε 7,5 G και σε ταχύτητα πλεύσης 2,55 μαχ. Με 4 mica και 50% εσωτερικό καύσιμο πιάνει τα 2,25 μαχ. Δηλαδή με 4 mica και με 50% εσωτερικό καύσιμο, δηλαδή 6.000 λίτρα! Και όταν λέμε εσωτερικό καύσιμο: δεν εννοούμε της δεξαμενές καύσιμου στης πτέρυγες, αλλά μόνο της ατράκτου. Έχει την δυνατότητα να πάρει σε κάθε πτέρυγα 1.000 λίτρα ακόμα. Δηλαδή 2.000 λίτρα συνολικά. Αλλά σε τόσο μεγάλες ταχύτητες, πάνω από τα 2 μαχ δηλαδή. Είναι επικίνδυνο να είναι γεμάτες οι δεξαμενές στης πτέρυγες. Δηλαδή έχει συνολική εσωτερική χωρητικοτητα καυσίμου, τα 14.000 λίτρα. 10.000 λίτρα με δυο εξωτερικά δεξαμενές καύσιμου, όχι της υπερηχητικές αλλά των 2.000 λίτρων έκαστη, παίρνει το Ραφαέλ που έχει κινητήρες με την ίδια ισχύ. Δηλαδή το βελτιωμένο αεροσκάφος με 4 mica, 6.000 λίτρα στην άτρακτο το 50% και με φορτίο οπλισμού το 50% της εσωτερικής αποθήκης οπλισμού (2.000 κιλά!) πιάνει τα 2 μαχ! Ή με το 75% εσωτερικά καύσιμα 9.000 λίτρα και 4 mica πιάνει τα 2 μαχ. Χωρίς την χρήση μετακαυστήρων πιάνει 1,4 μαχ με 4 mica και 50% εσωτερικό καύσιμο, ή 1,2 μαχ πλήρως φορτωμένο με εξωτερικά φορτία! Έχει τα δυο ραντάρ στα φτερά σε L συχνότητες, όχι όμως όπως τα έβαλαν οι ρώσοι. Αλλά μια βελτιωμένη παραλλαγή της δικής μου πατέντας, σε μέγεθος πύραυλου ASRAAM λίγο μεγαλύτερο όμως. Τοποθετημένο δίπλα από τον κάθε κινητήρα, στην ένωση με το φτερό. Αν και για το F35 εξαγωγής δεν χρειάζεται. Έχει πιο βελτιωμένο ραντάρ AESA στο ρύνχος, από αυτά που υπάρχουν. Υπάρχουν τρόποι βελτίωσης, έχω ασχοληθεί και με αυτό το θέμα. Οι έξη πύραυλοι στο πίσω μερος ζυγίζουν συνολικά 1.000 κιλά. Αν και θα έχει βγει μέχρι τότε, σε δέκα χρόνια από σήμερα. Ακόμα πιο βελτιωμένος κινητήρας με 18,500 λίβρες. Οπότε δεν χρειάζονται, στην θέση τους μπαίνει μεγαλύτερος αριθμός αντιμέτρων. Το μεγαλύτερο ραντάρ οπίσθιας κάλυψης. Εδώ υπάρχει χώρος αρκετός για να μπει ραντάρ εμβέλειας 50 χιλιομέτρων! Με 40 χιλιόμετρα δυνατότητα εγκλωβισμού αεροσκαφών και κάτι ακόμα που δεν θα έπρεπε να το αποκαλύψω. Και τελος διαφορετικές εισαγωγές κινητήρων για πιο χαμηλό ίχνος στο ραντάρ. Τη δεν θα έπρεπε να αποκαλύψω; Την μελέτη για την βελτίωση των πύραυλων της οπίσθιας κάλυψης, για επέκταση της εμβέλειας τους. Με την προσθήκη ενός πολύ μικρού πυραυλοκινητήρα για να βγουν από το αεροσκάφος και το κατάλληλο λογισμικό. Για πυροδότηση του κινητήρα που έχουν, όταν πέσει χαμηλά η ταχύτητα. Αν είναι μακριά το αντίπαλος αεροσκάφος ή πιο κοντά ανάλογα, Με αυτόν τον τρόπο ένας πύραυλος mica, έχει δραστικό βεληνεκές τα 20 χιλιόμετρα για προσβολές αεροσκαφών σε χαμηλότερο ύψος και 15 χιλιόμετρα σε προσβολές αεροσκαφών ίδιου ύψους. Δηλαδή βγαίνει από το αεροσκάφος, ανεμοπορή μειώνοντας την ταχύτητα του και μετά χρησιμοποιεί τον κινητήρα του όταν η ταχύτητα πέσει αρκετά. Αν και είναι πολύ παλιά αυτή η μελέτη, δικιά μου όπως όλες και είχε βγει για τους πύραυλους AIM9. Γιατί τότε δεν υπήρχε η κατάλληλη τεχνολογία, για ένα βελτιωμένο οπίσθιο ραντάρ με ικανοποιητική εμβέλεια. Ούτε οι κατάλληλοι πύραυλοι, όπως τώρα δηλαδή. Αν και το ραντάρ οπίσθιας κάλυψης, μπορεί να κατευθύνει τώρα πια και πυραύλους από το εμπρόσθιο μέρος! Που θα εκτοξευτούν και θα κάνουν αναστροφή 180 μοιρών, με μόνο το 10-25% της πτώσης της εμβέλειας τους! Αναλόγως το ύψος πτήσεως και την ταχύτητα του αεροσκάφους. Αλλά γιατί επιμένω για αεροσκάφη με κινητήρες στης πτέρυγες; Γιατί υπαρχει ακόμα κάτι. Η ειδική μελέτη για αεροσκάφη με τους κινητήρες στης πτέρυγες. Της δημιουργίας στα 25-30 μέτρα από το αεροσκάφος, ενός μεγάλου υπέρυθρου ίχνους. Για να κατευθυνθεί προς τα εκεί ο πύραυλος και να εκραγεί, αφού έχει πυροσωλήνα προσέγγισης. Χωρίς να βλάψει το αεροσκάφος, αλλά την ειδική συσκευή που παράγει το υπέρυθρο ίχνος που θα απορριφτεί από το αεροσκάφος! Μπαίνει στην θέση των πυραύλων στέρεων προωθητικών όχι μόνο μια μαζί με
αυξημένο αριθμό φωτοβολίδων και αεριόφυλλων. Η συσκευή είναι πολύ απλή κάτι σαν φλογοβόλο. Φυσικά απαιτείται να μην λειτουργούν οι μετακαυστήρες του αεροσκάφους για να γίνει αυτό και να παραπλανηθεί ο πύραυλος, για 100% επιτυχία δηλαδή. Ότι πρέπει για αντιμετώπιση πυραύλων ASRAAM που εχουν κεφαλή υπέρυθρων και όχι ραντάρ.

Αναλογιστική μελέτη 3 κόστος εξελιγμένου αεροσκάφους.

Αριθμός αερ/φων
Κόστος αερ/φους
Κόστος εξέλιξης
Βασικό κόστος
Βασικό συνο/λικο
Κέρδος εταιρίας
Τιμή
πώλ/σης
Συνολικό κόστος
400
40
20
60
24.000
27
87
34.800
300
46
27
73
22.900
32
105
31.500
200
50
40
90
18.000
38
128
25.600
150
52
53
105
15.750
44
149
22.300
120
54
66
120
14.400
49
169
20.300

Αναλογιστική μελέτη 4 κόστος εξελιγμένου αεροσκάφους, για μεγαλύτερο χρόνο παραγωγής 20 ετών.

Αριθμός αερ/φων
Κόστος αερ/φους
Κόστος εξέλιξης
Βασικό κόστος
Βασικό συνο/λικο
Κέρδος εταιρίας
Τιμή πώλ/σης
Συνολικό κόστος
400
48
20
68
27.200
31
99
39.600
300
54
27
81
24.300
36
117
35.100
200
60
40
100
20.000
43
143
28.600

Οι τιμές που εχουν υπολογισθεί, είναι για την παραγωγή του αεροσκάφους για το 2020 όχι για σήμερα. Αν της υπολογίζαμε για το σήμερα για το 2010 δηλαδή, θα της κατεβάζαμε κατά το 23% επί της τιμής πώλησης. Δηλαδή το εξελιγμένο αεροσκάφος θα μας στοίχιζε: από 87 εκατομμύρια ευρώ για 400 κομμάτια για διάρκεια παραγωγής τα 10 έτη, σημερινές τιμές τα 68 εκατομμύρια ευρώ! Και για διάρκεια παραγωγής τα 20 έτη από 99, σε 75 εκατομμύρια ευρώ. Ίσως σας φαίνονται ακριβά; Αλλά δεν είναι έτσι. Μην ξεχνάτε ότι θα εχουν καλύτερο ραντάρ AESA, από αυτά που θα φορέσουν τα Ραφαέλ, τυφώνας, F 35. Με οπίσθιο ραντάρ που αυτά δεν εχουν, με τα ραντάρ L στης πτέρυγες, τους πυραυλοκινητήρες και την ειδική πατέντα για τους πυραύλους υπέρυθρης ακτινοβολίας κλπ. Αυτά όμως δεν μπαίνουν στα δικά τους αεροσκάφη, ούτε στο F35 και αν τα αφαιρέσουμε, πάμε σε κόστος πολύ κάτω από τα 60 εκατομμύρια ευρώ, κοντά στα 52 εκατομμύρια ευρώ. Είπαμε πως στον νου μας, έχουμε να κατασκευάσουμε ένα καλύτερο αεροσκάφος από αυτά. Που θα υστερεί μόνο σε ευελιξία, στα G δηλαδή και πουθενά αλλού. Δηλαδή μπορούμε να βάλουμε εσωτερικά, χρησιμοποιώντας και την αποθήκη οπλισμού για μεταφορά καυσίμου και να έχουμε 20.000 λίτρα καύσιμο στο αεροσκάφος! 4 mica σε ειδικές θέσεις. Δηλαδή στο κάτω μερος και στο εξωτερικό μερος κάθε κινητήρα και στους 6 φορείς που υπάρχουν στης πτέρυγες 4.000 κιλά οπλισμού. Έχοντας περισσότερη από διπλάσια εμβέλεια, σε εκτέλεση ίδιας αποστολής από το Ραφαέλ. Όσο για τον τυφώνα δεν το συζητάμε καθόλου, γιατί είναι ακατάλληλος για αποστολές βομβαρδισμού. Την ίδια διπλάσια εμβέλεια και περισσότερη έχει και από το F35, για να δώσουμε μια αναλογία τιμής-απόδοσης. Για να μη μιλήσω και για την σχέση ταχύτητας -τιμής κλπ. Στην πράξη θα πάρουμε την αναλογία με το F35, δηλαδή το κόστος του F35 και θα καταλάβουμε το πόσο μας κλέβουν. Πόσο δηλαδή περισσότερα θα βγάλουν από το αεροσκάφος σε κέρδος, από τα κορόιδα. Δηλαδή τους αγοραστές που δεν αξίζει για τίποτα. Το καλύτερο αεροσκάφος αυτή την στιγμή στην αγορά είναι το Ραφαέλ, ακόμα και από τα μεγάλα ρωσικά σοχόυ γιατί κάνει τα πάντα. Αυτό έχει να κάνη με την σχεδίαση του αεροσκάφους και με την θέση των καναρντς. Εγώ ξέρω τον λόγο γιατί αποχώρησαν οι γάλλοι από την κοινοπραξία και σχεδίασαν το δικό τους αεροσκάφος. Γιατί ήθελαν ένα αεροσκάφος κατάλληλο για πολλαπλούς ρόλους, ικανό για χαμηλά ύψη και για αεροπλανοφόρα. Ξέρω και γιατί αρνούνται να κάνουν αερομαχία με τον τυφώνα και το Ραφαέλ, γιατί ξέρουν πως θα χάσουν. Έχει την δυνατότητα να κάνη έναν ελιγμό καλύτερα το Ραφαέλ. Είπαμε σχεδιαστής οπλών είμαι, ξέρω ότι είναι δύσκολο για τον τυφώνα να πιάσει το Ραφαέλ και να γράψει την αερομαχία ότι τον λόκαρε, τον στόχευσε δηλαδή στο Φώτο πολυβόλο του. Αυτά τα εχω πει πριν γίνουν οι ασκήσεις μεταξύ F 22 και Ραφαέλ, μια κατάρριψη 5 ισοπαλίες. Τη σημαίνει ισοπαλίες; Έχετε δει ποτέ ισοπαλία σε εναέρια μάχη; Τη σημαίνει; Ότι κατερρίφθησαν όλα και από της δυο μεριές. Δηλαδή έχασαν οι αμερικάνοι 5 πανάκριβα F22 και οι γάλλοι 6 Ραφαέλ! Όσο για την αναμέτρηση μεταξύ του τυφώνα- Ραφαέλ, έχουμε το τρομερό ποσοστό 7/1 υπέρ του Ραφαέλ. Όχι ότι δεν θα πέσει η αναλογία στο μέλλον, όσο δηλαδή μαθαίνουν το αντίπαλο αεροσκάφος. Αλλά τη ενδιαφέρει εμάς από όλα αυτά; θα σας πω ευθύς αμέσως. Ξέρω ότι στα χαμηλά ύψη, από 6.000 πόδια και κάτω το Ραφαέλ είναι καλύτερο. Από τα 6.000 έως τα 15.000 πόδια τα δυο αεροσκάφη είναι λίγο ως πολύ ισοδύναμα και πάνω από τα 15.000 πόδια υπερτερεί ο τυφώνας. Άμα μπουν όμως οι νέοι κινητήρες στο Ραφαέλ όλα αλλάζουν. Ακόμα και να βάλουν νέους κινητήρες πιο ισχυρούς στον τυφώνα, κάτω από τα 20.000 πόδια θα χάνει στης αερομαχίες. Αν και εμείς δεν θέλουμε αεροσκάφος για αερομαχίες, αλλά πολλαπλού ρόλου. Δηλαδή πολλαπλών απόστολων και επειδή δεν το καταλάβατε θα το εξηγήσω. Το Ραφαέλ είναι το μόνο αεροσκάφος στην αγορά, ικανό για αυτή την δουλειά. Δηλαδή να φορτωθεί έναν πύραυλο exocet ή scalp, δυο δεξαμενές καύσιμου και 4 mica και να εκτελέσει δυο αποστολές. Δηλαδή πρώτα την αποστολή ενάντιων πλοίων, ή επίγειων ειδικών στόχων και μετά την αποστολή αεράμυνας. Και είναι το μόνο που ταιριάζει με το ελληνικό αμυντικό δόγμα, αλλά αυτά είναι δουλειά άλλων. Εγώ έχω κάνη μια πραγματική μελέτη για της δυνατότητες του αεροσκάφους, όσα πρεπει να αποκτηθούν, αν αξίζει να φτιαχτή γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα κλπ. που δεν την έχω βάλει στο φόρουμ.

Συνοψίζοντας λοιπόν καταλάβαμε: ότι με λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ τον χρόνο, δεν στήνετε γραμμή παραγωγής αεροσκάφους. Ούτε κατασκευάζετε αεροσκάφος ικανό για να στηθεί αξιόλογα, απέναντι όχι στα υπόλοιπα που βγαίνουν τώρα. Αλλά που θα βγουν σε 20 χρόνια από τώρα. Ακόμα και οι τριτοκοσμικοί ιρανοί σχεδίασαν αεροσκάφος και δεν είναι απλά μια αντιγραφή ενός F 5 που λένε πολλοί. Αλλά καλύτερο και ικανότερο και μεγαλύτερο, αλλά όχι αξιόλογο. Γιατί είναι μια μεγενθυση ενός F 5, ενός παλιού αεροσκάφους, παλιάς γενιάς. Όσο για μας: η πολεμική βιομηχανία μας είναι στην ανυπαρξία ακόμα. Γιατί δεν έγιναν ποτέ τα κατάλληλα βήματα που δυστυχώς για εμάς τα έκαναν οι τούρκοι. Όσο για το επιστημονικό δυναμικό των τούρκων, δεν είναι ούτε στο 10% του δικού μας. Που δυστυχώς αναγκάζεται να φεύγει στο εξωτερικό και όλα τα αξιόλογα μυαλά χάνονται για την Ελλάδα. Γιατί οι έχοντες και κατέχοντες της θέσεις τους διώχνουν, τους αναγκάζουν να φύγουν με την συμπεριφορά τους και δεν τους δίνουν μια ευκαιρία να αποδείξουν την άξια τους. Θα το εξηγήσουμε μετά αυτό.

Τελικό αποτέλεσμα. Συνοψίζοντας, αν θέλει και το αποφασίσει (η πολιτική ηγεσία) που δεν το νομίζω, αλλά ας συνεχίσω εγώ. Σε διάστημα από τώρα μέχρι την αρχή του επόμενου έτους μαζεύω, διαλέγω, επιλέγω το επιστημονικό δυναμικό. Που χρειάζεται για την μελέτη της δόκιμες και την κατασκευή του αεροσκάφους. Και σε λιγότερο από 10 χρόνια από τώρα, θα έχει στηθεί η γραμμή παραγωγής σε πλήρη λειτουργία, με ανώτερο αεροσκάφος σε όλα τα σημεία. Αλλά αυτό θέλει εκτός από ισχυρή οικονομία, πολιτική βούληση και συμφωνία των δυο μεγάλων κομμάτων για σταθερή χρηματοδότηση του προγράμματος. Θέλει και έναν άντρα που να μην δέχεται πιέσεις και να υποκύπτει. Αλλά να συνεχίζει ακάθεκτος για να εκτελέσει την δουλειά που του ανέθεσαν. Όχι δεν είμαι εγώ, οι επιστήμονες είναι ακατάλληλοι δια της διοικητικές θέσεις. Άλλος πρέπει να επιλεγεί. Εγώ το πολύ, πολύ να γίνω επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας. Εξάλλου πάντα μου αρέσει να σχεδιάζω, να δίνω λύσεις και να λύνω δύσκολα προβληματα. Πόσο νομίζετε έκανα, πόσο χρόνο χάλασα για αυτή την μελέτη; Μια εβδομάδα αλλά θα σας πω παραπάνω: 10 μέρες, γιατί τόσο έκανα να την δώσω στην αδερφή σας. Ζητήστε από την ΕΑΒ να σας κάνουν μια, ούτε σε 10 εβδομάδες δεν θα σας την φτιάξουν. Για να μην σας πω 10 μήνες και θα ζητήσουν του κόσμου τα λεφτά. Να φτιάξουν τη; να υπολογίσουν τη; Πως θα κάνουν αναλογιστική μελέτη αφού δεν ξέρουν ούτε τα βασικά!
Υπερηφανεύομαι; Δυστυχώς όχι, μελαγχολώ όμως με τη κατάντια μας. Ξέρετε το τι είναι να υπάρχουν ανθρωποι σε καίριες θέσεις και να μην θέλουν να μην να μου δώσουν μια ευκαιρία, ούτε να με συναντήσουν. Γιατί δεν είπα ότι έχω μια πατέντα αλλά πολλές, ή ότι ξέρω ένα πράγμα αλλά πολλά. Απορούν δε πως τα ξέρω. Γιατί φοβούνται, τρέμουν μην χάσουν την θεσούλα τους. Ακατάλληλοι ανθρωποι, ευθυνόφοβα ανθρωπάκια που τρέμουν και την σκιά τους. Που αξιοποίησαν της γνωριμίες τους και έπιασαν μια θέση χωρίς να το αξίζουν. Με μόνο εφόδιο ένα πτυχίο, χωρίς έργο, χωρίς ούτε μια μελέτη!
Ξέρεις τη είναι να είσαι ναυπηγός και να μην έχεις σχεδιάσει ούτε ένα πλοίο!
Ξέρεις τη είναι να είσαι αεροναυπηγός και να μην έχεις κάνη ούτε μια μελέτη!
Ναι τρέμουν μην την χάσουν την θέση τους και για αυτό δεν δίνουν ευκαιρίες σε άλλους και είναι λογικό αυτό, γιατί θα τους πουν που είναι το έργο σας; Τη κάνατε τόσα χρόνια; Τίποτα στην ανυπαρξία. Δουλεύουν σκληρά όμως και με πλάγιους τρόπους, για να είναι αυτοί μπροστά και να παίρνουν τα εύσημα. Σαν τους καθηγητές πανεπιστημίου, που κοιτάνε να αρπάξουν καμιά μελέτη από τους φοιτητές τους για να γράψουν συγγραφικό έργο. Από αυτό πάσχει η Ελλάδα μας για αυτό αυτή η χώρα δεν πάει μπροστά. Γιατί δεν φτάνει που άρπαξαν την θέση, δεν θέλουν και να δουλέψουν. Όσο για μένα, είμαι το μαύρο πρόβατο. Κανένας δεν θέλει να μου δώσει καμιά ευκαιρία στην Ελλάδα. Και πως να μου δώσουν μια ευκαιρία για παράδειγμα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αφού δεν συμπαθούν τους ξερόλες. Δεν μπορούν να το χωνέψουν γιατί είπα: πως ότι και να κάνουν, ακόμα και να κόψουν το σκάφος. Η κλήση του υποβρυχίου παπανικολής στην επιφάνεια, δεν θα πέσει κάτω από 17-18 μοίρες. Το είπα 7 μήνες πριν το ανακοινώσει η κατασκευάστρια εταιρία, τα στοιχεία υπάρχουν στο ίντερνετ και ότι έκαναν 15-17 κατασκευαστικά λάθη- παραλήψεις και ότι τροφοδότησαν με λάθος στοιχεία τον υπολογιστή που σχεδίασε το υποβρύχιο! Και εγώ δεν εχω πτυχίο ναυπηγού! Αλλά αν δεν ξέρεις απλούς μαθηματικούς όρους και να έχεις γνώσεις φυσικής, τη να το κάνεις το κομπιούτερ. Δεν φταίει αυτό, ότι του δώσεις θα σου βγάλει. Φταίει που δεν χρησιμοποιούμε το μυαλό μας.

Το Όνειρο μου είναι ένα. Ήθελα πάντα αν τα κατάφερνα, να έφτιαχνα κάτι για την νέα γενιά στην Ελλάδα. Για να βοηθήσω τους ανθρώπους με τα διαφορετικά μυαλά, να πάνε μπροστά. Δεν έχει σημασία μόνο η πολεμική βιομηχανία, αλλά για πολλά θέματα τη χώρας. Να φτιάξω δηλαδή την κατάλληλη ομάδα. Δεν έχει σημασία το πώς θα το ονομάσεις αυτό: υφυπουργείο έρευνας και εξέλιξης; Γενική γραμματεία έρευνας, εξέλιξης, πατέντας, ιδέας; Συμβουλευτική ομάδα σχεδίασης, εξέλιξης, έρευνας, τεχνολογίας; Εκεί θα δέχομαι ανθρώπους που θα μου φέρνουν της ιδέες τους και της πατέντες τους και να της αξιολογώ. Όχι μόνο εγώ, αλλά η κατάλληλη ομάδα. Αυτές είναι για αξιοποίηση τώρα, αυτές είναι για το μέλλων, αυτές για επανεξέταση, αυτές που είναι πέρα από κάθε φαντασία, αυτές που απαιτούνται πολλά λεφτά για να εξελιχτούν, καμία δεν θα πετιόταν στα σκουπίδια. Λεφτά θέλουμε, αλλά χωρίς να βγάζεις επαναστατικά προϊόντα για να τα αγοράσουν οι ξένοι δεν γίνεται. Ή για να αναγκάσεις τους ξένους να δώσουν τα ωραία τους λεφτά, για να πάρουν μερος της πατέντας και να σε χρηματοδοτήσουν για να την αξιοποιήσεις. Έτσι δουλεύουν τα εργοστάσια, έτσι εξάγουν προϊόντα. Όσο για το κόστος υπάρχουν οι οικονομικοί μετανάστες. Δηλαδή λαθρομετανάστες για αυτό, για να δουλέψουν με πιο χαμηλό ημερομίσθιο σε συγκεκριμένες περιοχές και να μένουν εκεί γύρω. Ακόμα και οι ειδική δημιουργία φυλακών με εργοστάσιο μέσα. Κάτι σαν της αγροτικές φυλακές δηλαδή, που θα γλιτώνουν μέρος της ποινής και θα παίρνουν και ένα μερος των χρημάτων από την δουλειά τους. Αυτά δεν τα έχουν κάνει μόνο οι κινέζοι και οι νότιο κορεάτες, αλλά και οι αμερικάνοι στα σύνορα με το Μεξικό. Αλλά αυτό δεν αφορά προϊόντα υψηλής τεχνολογίας,
αλλά φτηνά προϊόντα. Για τα υπόλοιπα υπάρχει μόνο μια λύση: εξέλιξη, ιδέες, πατέντες, δηλαδή ευρεσιτεχνίες για να το πούμε στα ελληνικά και μόνο αυτές.


Μικρός ήρωας
Δικαίος Γεώργιος

Ο Δικαίος Γεώργιος είναι ηλεκτρονικός. Ασχολείται με τα όπλα από το 1978
και σχεδιάζει όπλα από το 1982! Από το 1993 προσπαθεί να συγκινήσει της πολεμικές βιομηχανίες της χώρας το υπουργείο εθνικής άμυνας και τους υπουργούς υφυπουργούς στέλνοντας εκατοντάδες φαξ και EMAIL αλλά μέχρι τώρα δεν τα έχει καταφέρει. από το 1994-95 σχεδιάζει όπλα που δεν υπάρχουν. Δηλαδή ασχολείται σε τομείς που δεν έχουν ασχοληθεί άλλοι. Μέχρι σήμερα και έχει φτιάξη περισσότερες από 200 μελέτες και έχει περισσότερες από 300 πατέντες, βρει -ανακαλύψει για να δουλέψουν τα σχέδια του.. δεν θα πω πολλά λόγια για μένα μόνο τρία πράγματα
έγραψα ότι το υποβρύχιο πανικολής 214 δεν μπορεί να πέσει η κλήση κάτω από της 17-18 μοίρες 7 με 8 μήνες πριν το ανακοινώσει η κατασκευάστρια εταιρία. Την μελέτη για τα ραντάρ L στα φτερά περισσότερο από ενάμιση χρόνο πριν το ανακοινώσουν οι ρώσοι. Για το αδύνατο σημείο του Έβρου και την δυνατότητα να χάσουμε έναν πόλεμο τα λέω από το 1993 υπάρχουν καταγεγραμμένα στο ιντερνέτ περισσότερο από ενάμιση χρόνο πριν ανακοινωθεί το σχέδιο βαριοπούλα

ένα μεγάλο μέρος από της μελέτες μου μπορείτε να της δείτε εδώ:
http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=6752.0

Οι παλιές μου μελέτες.

http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=839.50

και σχόλια μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=843.0

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΕΓΑΛΕ,
ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙΣ
Σ'ΕΧΕΙ ΠΙΑΣΕΙ ΓΕΡΑ.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ 9:01
Να υποθέσω ότι τα γραφόμενα σου είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς αξιολόγησης των προτάσεων του που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για σενάρια επιστημονικής φαντασίας απότοκα λανθασμένης ή ληγμένης φαρμακευτικής αγωγής ??? - ΥΓ

Ανώνυμος είπε...

8 Φεβρουαρίου 2011 10:01 π.μ.

ΕΓΩ ΔΕΝ ΜΙΛΗΣΑ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ.
ΑΠΛΩΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙΣ
Σ'ΕΧΕΙ ΠΙΑΣΕΙ ΓΕΡΑ.

ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΤΩΡΑ.
ΓΙΑ ΡΩΤΑ ΤΗΝ ΕΑΒ ΓΙΑΤΙ ΣΤΡΑΒΩΣΕ Ο ΔΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ ΤΟΥ F-16 ΠΟΥ ΤΟΝ ΔΟΚΙΜΑΖΕ ΚΑΙ ΚΟΝΤΕΨΕ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ?
ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΔΩΣΑΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ,ΟΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ,
ΚΑΙ ΠΟΥΛΑΕΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ F-16 ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ?
ΕΜΕΙΣ ΡΕ UFO ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ ΑΠΛΟ ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΑΕΡΑΓΩΓΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΜΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ?
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ, ΦΙΛΕ ΜΟΥ,
ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ KAI ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ,ΔΕΝ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ!

Ανώνυμος είπε...

Πιθανά δεν ασχολήθηκαν οι υπουργοί επειδή ο δημοσιεύων εκφράζετε επί παντός επιστητού. Τα ορθογραφικά του λάθη, καθώς και μερικές ανακρίβειες στα γραφόμενά του δεν επιτρέπουν σε γνώστες του αντικειμένου να ασχοληθούν περαιτέρω. Αναφέρω, μετά από επιφανειακή ανάγνωση, ενδεικτικά ότι
α) οι little john ήταν ρουκέτες πυροβολικού και όχι βλήματα Α/Α.
β) δεν γωρίζω αν αυλωθητής όπως τον αναφέρει ο δημοσιεύων σημαίνει scramjet ή pulsejet. Ο πρώτος κινητήρας δεν είναι φθηνός όπως παρουσιάζεται και ο δεύτερος δεν είναι αποδοτικός όπως παρουσιάζεται.
γ) Το πρωτότυπο 214 εμφάνισε διατοιχισμό (αστάθεια/ταλάντωση) και όχι κλίση όπως αναφέρεται και παρουσιάστηκε από τα ΜΜΕ. Για να υπολογιστεί ο διατοιχισμός χρειάζεται γνώση του κέντρου βάρους και του κέντρου άντωσης που αμφιβάλλω αν γνώριζε ο δημοσιεύων.
δ) Πέραν της διαφήμισης του Rafale που ήταν προκλητική, αναφέρω ότι το όνομα ακούγεται Ραφάλ, ενώ Ραφαέλ είναι ισραηλινή αμυντική βιομηχανία.
ε) Το οπίσθιο πυροβόλο έχει εγκαταληφθεί από την αεροπορική βιομηχανία μετά το Βιετνάμ ως άχρηστο, ενώ αφαιρέθηκε και από τα B-52 τα οποία το διέθεταν.
στ) Όσον αφορά την τοποθέτηση κινητήρων κάτω από τα φτερά σε μαχητικά μπορώ να πω οτι είναι σχεδιατική ιδέα πού ακολούθησε μετά την Μesserschmitt μόνον η Yakovlev, συνεπώς τα μειονεκτήματα για στρατιωτική χρήση πρέπει να είναι περισσότερα από αυτά που παρουσιάζονται.
Μου φαίνεται ότι ο δημοσιεύων, στην καλύτερη περίπτωση, προσπαθεί να πουλήσει τις πατέντες του, οι οποίες εάν ήταν τόσο πρωτοποριακές θα είχαν πουληθεί από μόνες τους και δεν θα χρeιαζόταν να ασχολείται με την ελληνική πολεμική βιομηχανία.
Θεωρώ ότι εθνικά πρωτεύει να αναπτύξουμε πρώτα την βιομηχανία ενέργειας, μετά την εμπορική/τεχνολογική βιομηχανία και τελευταία την πολεμική βιομηχανία αφού ως κράτος πρέπει να πληρώνουμε άλλους για να μας προστατεύουν, και συνεπώς πρέπει πρώτα να αποκτήσουμε οικονομική δύναμη πριν αποκτήσουμε πολεμική.

Ανώνυμος είπε...

9 Φεβρουαρίου 2011 2:56 μ.μ.

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ.
Ο ΤΥΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΕΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΖΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΣΜΑΡΑ ΤΟΥ.
ΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΥ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΚΟΝέ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΝΑΣΑ.
ΖΗΤΑΝΕ UFO ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ.
ΜΗΝ ΕΚΠΛΑΓΕΙΣ ΑΝ ΠΕΙ ΤΟ ΝΑΙ.

Ανώνυμος είπε...

Διαβάστε την μελέτη 204 εδώ με τους σωστούς πινάκες.
http://fox2e-mag.blogspot.com/2010/11/204.html

το αεροπλανο
http://www.strange-mecha.com/aircraft/FW/aw171.JPG
Armstrong Whitworth AW.171 Super Sonic VTOL Flying Wing Project
Length : 21.59m
Wing Span: 5.36m
Main Engine : Bristol Orpheus (2,200Kg) X 2
Max Speed : 2,387Km/h (Mach 2)
Crew : 1

Παρακαλώ μην κάνετε τέτοιας μορφής επικριτικά σχόλια και αν δεν ξέρετε μην μιλάτε. Δεν είπα ότι το αεροσκάφος παράγωγης θα έχει πυροβόλο πίσω; Αναφερόμαστε για 28 χρονια πριν!
Για τους πύραυλους μικρούς Τζων να πας να ρωτήσεις. Βλήμα αέρα -εδάφους ήταν με 100 λίβρες εκρηκτική κεφαλή είχαν που ήταν περισσότερο από το μισό του βάρους τους.
Για την αυτόματη εκκίνηση αυλωθητών, μπορείς να την διαβάσεις στην σχεδίαση όπλων και διάφορες μελέτες. Άμα ήξερες από αυλωθητές δεν θα μιλάγαμε τώρα RAMJET!
TΟ RAFAEL ξέρω πως το λένε ραφαλ, ίσως δεν ξέρεις της δυνατότητες του αεροσκάφους και τη πραγματικά αεροσκάφος χρειάζεται η Ελλάδα;

Ανώνυμος είπε...

10 Φεβρουαρίου 2011 2:13 μ.μ.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΤΕ ΑΜΕΣΑ
ΜΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΙΧΜΗΣ ΤΗΣ ΝΑΣΑ.
ΒΡΗΚΑΜΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΑΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΕΙΡΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΤΕ ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΥΡΝΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΣΑΝ ΚΙ ΕΣΑΣ.
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.ΑΚΟΜΗ ΜΑΙ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΡΜΥ ΑΛΕΡΤ ΕΙΝΑΙ ΔΕΚΤΗ.
ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ,
ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΚΙ ΕΣΑΣ ΠΑΝΕ ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΑΣ.

ΝΑΣΑ

Ανώνυμος είπε...

Τελη της δεκαετιας του 70 περνουσαμε την πυλη του Τατοιου αμουστακα παιδια.
Δωσαμε την ψυχη μας για να πετανε τα A7, F4, F5,T2,F16, να υποστηριξουμε το ΒΕΛΟΣ, το ΑΡΤΕΜΙΣ κλπ.
Δεν ειχαμε τη φιλοδοξια να κατασκευασουμε αεροπλανα, ειχαμε βαρεμα με την τεχνολογια.
Ξερετε τι κατορθωσαμε στο τελος? Δυο πραγματα.
1.Να γινουν πλουσιοι καποιοι υπουργοι ΕΘΝ.ΑΜΝ.
και 2.Να τοποθετουμε στα F16 ανταλλακτικά MADE IN TURKEY.
Η ΕΑΒ ξεκινησε την ιδια εποχη με την αντιστοιχη ΤΟΥΡΚΙΚΗ πολ.ΒΙΟΜ.
Τα σχολια περιτευουν. Η ζωη με διδαξε πως η Ελλάδα δεν χρειαζεται αιθεροβαμονες. ΤΙΜΙΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤ