Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Μελέτη για την ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας

Αριθμός μελέτης 201!
Μετά από μελέτες ετών, κατέληξα σε μια ολοκληρωμένη πρόταση σε βάθος 30 και παραπάνω ετών, για την ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας. Ο ένας κλάδος αφορούσε την σχεδίαση κατασκευή τεθωρακισμένων οχημάτων πάσης φύσεως, ενσωματώνοντας όλες της σχεδιάσεις ιδέες που είχα βρει ανακαλύψει. Η πρόταση αφορά πραγματική βιωσιμότητά της πολεμικής βιομηχανίας που θα την υλοποιήσει. Σε μονάδα πλήρους παραγωγικής δραστηριότητας, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ελληνική προστιθέμενη άξια.

Θα δούμε πως αυτό συνδυάζετε με το τομα, που θέλουμε να αποκτήσουμε σε μεγάλους αριθμούς. Το τομα, άρμα μάχης, αυτοκινούμενο πυροβόλο κλπ. Θα δείτε πως έχουμε πολλές παραλλαγές των οχημάτων για να μιλήσουμε, θα είχαν όλα το ίδιο σασί αλλά διαφορετική ανάρτηση κινητήρα. Η βιομηχανική μονάδα θα είχε δυνατότητα παραγωγής 10 οχημάτων ανά μήνα, δηλαδή 110 ετησίως. Δηλαδή 2.200 σε 20 χρόνια, 3.300 σε 30 χρόνια, αλλά τι; 110 σασί σαν να λέμε τομπ, για να ανταποκριθούμε στην ζήτηση και στης εξαγωγές. Όχι ο αριθμός δεν είναι υπερβολικός όπως νομίζετε, μην προ τρέχετε και μην βιάζεστε. Διαβάστε όλο το κείμενο μέχρι τέλους. Ο αριθμός παράγωγης των 10 οχημάτων ανά μήνα, αφορά τον μήνα Φεβρουάριο με της 28 μέρες. Δηλαδή η μονάδα έχει δυνατότητα παράγωγης 2,5 ανά εβδομάδα, μισό όχημα ανά μέρα για να πιάσουμε την παράγωγη των 110 οχημάτων ανά έτος.

Ας εξετάσουμε τώρα, αν ο ρυθμός παράγωγης 110 τον χρόνο είναι υπερβολικός. Δεν θέλουμε 1.000 -1.200 τομα, 600 με 800 άρματα και 150 με 200 αυτοκινούμενα πυροβόλα; 1.200+800+200=2.200 σε είκοσι χρόνια. Πραγματικά τόσα θέλουμε αλλά το έχω υπολογίσει σε μεγαλύτερη διάρκεια ετών. Αλλά μόνο αυτά θα βγάλουμε; Όχι βέβαια, αλλά μια γκάμα προϊόντων βασισμένα στο ίδιο σασί. Δηλαδή 13 συνολικά μαζί με της παραλλαγές τους.
Θέλουμε: 100 μεταφορείς πυρομαχικών, τουλάχιστον ένα ανά δυο αυτοκινούμενα πυροβόλα, 100 αυτοκινουμένους όλμους των 120 χιλιοστών, 100 αυτοκινούμενα συστήματα ρουκετών, 100 αντιαεροπορικά συστήματα με πυραύλους, 200 αντιαεροπορικά συστήματα με πυροβόλα, 20 οχήματα μηχανικού, 20 οχήματα με 4 πύραυλους εδάφους θαλάσσης, 30 οχήματα διοίκησης, 30 οχήματα επισκευών, 100 οχήματα με εκτοξευτές ΑΤ πυραύλων. Έχουμε δηλαδή αλλά 800 οχήματα και φτάνουμε στα 3.000 δηλαδή μιλάμε για 3.000 οχήματα μόνο για μας! Αν υπολογίσουμε και 300 για την Κύπρο, έχουμε βάθος παράγωγης 30 ετών, χωρίς να υπολογίσουμε της εξαγωγές. Εδώ δεν έχουμε αναφέρει και τα ειδικά οχήματα μάχης έξαλλου και τα 30 οχήματα επισκευών λίγα είναι. Δηλαδή θα αντικατασταθούν όλα με τα δικά μας οχήματα, εκτός από τα λέοπαρντ 2 που θα το δούμε τότε τη θα γίνει με αυτά.

Το σασί είπαμε πως θα είναι ίδιο για όλα, διαφέρει ο κινητήρας και εν μέρη η ανάρτηση. Δηλαδή θα έχει την δυνατότητα να παίρνει τον μεγαλύτερο δακτύλιο και πύργο του άρματος μάχης και του αυτοκινούμενου πυροβόλου. Ίδια είναι και η θωράκιση για όλα, με την ειδικής σχεδίασης δική μου πρόσθετη θωράκιση. Όλα έχουν την ιδία αντοχή περιμετρικά και έμπροσθεν. Δηλαδή δεν διαφέρει η θωράκιση του τομα, με αυτή του άρματος μάχης και του αυτοκινούμενου πυροβόλου! Όλα είναι αμφίβια, με δυνατότητα δηλαδή διάβασης ποταμού χωρίς προετοιμασία.

Η αντοχή της είναι με την πρόσθετη θωράκιση δηλαδή, ότι αντέχει πλήγματα από διατρητικά βλήματα των 40 χιλιοστών μετωπικά, έστω και αν την χτυπήσουν δυο στο ίδιο σημείο. Αντέχει βλήματα ΗΕΑΤ κοίλου γεμίσματος δηλαδή των 105 χιλιοστών με άνεση και 120 χιλιοστών υπό προϋποθέσεις και αντιαρματικούς πυραύλους βαρύς υπό προϋποθέσεις. Δηλαδή υπάρχουν κάποια σημεία που δυστυχώς είναι πιο ευάλωτη για ελαφρούς δεν το συζητάμε καν. Πάντως η πρόσθετη θωράκιση τοποθετημένη σε βαριά άρματα των 60+ τόνων, αντέχει τα πάντα και όχι μόνο μετωπικά.
Η θωράκιση αντέχει πλευρικά από ελαφρά αντιαρματικά βλήματα και διατρητικά των 30 χιλιοστών. Πάνω και πλευρικά από βλήματα πυροβολικού των 155 σε απόσταση 6 μέτρων από το σημείο της έκρηξης

Το τομα έχει βάρος 27-28,5 τόνους και 31,5-33 τόνους, με την πρόσθετη δικιάς μου σχεδίασης πρόσθετη θωράκιση. Έχει κινητήρα 1000 ίππων αλλά μόνο στης επιχειρήσεις –πόλεμος, θα έχει την δυνατότητα να χρησιμοποίηση την μεγίστη ισχύ του κινητήρα. Θα υπάρχει περιοριστής ισχύος στο 70% για να περιοριστούν οι φθορές. όχι του κινητήρα μόνο αλλά και του συστήματος ανάρτησης – μεταδόσεις ισχύος. Οδηγός, αρχηγός πληρώματος, πυροβολητής και μεταφέρει 10 άτομα, δηλαδή στρατιώτες πίσω.
Ο πύργος είναι ειδικής σχεδίασης: έχει πολυβόλο των 7,62, πυροβόλο των 30 χιλιοστών και ΠΑΟ των 106 (105 χιλιοστών). Τοποθετημένο δεξιά με την δική μου πατέντα χρήσης. Δηλαδή τοποθέτησης σε πύργο, με μόνο μειονέκτημα την εξαγωγή των αερίων που αντέχει μόνο σε βολίδες των 7,62 αλλά είναι πολύ περιορισμένο το τόξο πυρός. Που μπορείς δηλαδή να το χτυπήσεις, μόνο από πίσω και από ειδική γωνία. Με το ΠΑΟ των 106 αντιμετωπίζει άρματα με σχετική άνεση. Επάνω υπάρχουν δυο θυρίδες εξόδου που στην μια υπάρχει ένα πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών. Στα πλάγια του πύργου υπάρχουν δυο θωρακισμένα κουτιά, από ένα στην κάθε μεριά. Με δυνατότητα κίνησης καθ ύψος, από -10 σε +60 μοίρες. Το κάθε ένα έχει μέσα έναν εκτοξευτεί ρουκετών με 32 ρουκέτες των 2,75 ιντσών και κάτω τέσσερις μεγαλύτερες ρουκέτες, με δυνατότητα να καταστρέφουν άρματα μάχης. Ξεχάστε τους ΑΤ πυραύλους, σε συνθήκες μάχης πρέπει να ρίξεις και να φύγεις. Με δυο ρουκέτες πάει το άρμα, έναν από κάθε μεριά. Μην ξεχνάμε πως έχει και το ΠΑΟ. Οι ρουκέτες των 2,75 είναι για παροχή πυρών υποστήριξης, με εμβέλεια 7,5 χιλιόμετρα. Και επειδή σίγουρα δεν το καταλάβατε: είναι πολύ δύσκολο να ρήξεις αντιαρματικό πύραυλο, όταν κινείσαι με 50 χιλιόμετρα την ώρα και άλλα τόσα ο αντίπαλος. Όχι στο να ρήξης, αλλά στο να κρατήσεις συνεχόμενα την σκόπευση επάνω στον στόχο. Εκτός και κάτσεις ακίνητος αλλά τότε είσαι σίγουρα χαμένος, γιατί ο αντίπαλος θα σου ρίξει με το πυροβόλο και θα φύγει.

Υπάρχει η δυνατότητα τοποθετήσεις αντί για το ΠΑΟ, ένα πυροβόλο
ρωσικό των 100 χιλιοστών. Με αυτόματο σύστημα γέμισης, σε διαφορετικό πύργο ίδιων διαστάσεων. Το αυτόματο σύστημα γέμισης όμως, καταλαμβάνει μεγάλο χώρο και μειώνετε η χωρητικότητα από 10 σε 8 στρατιώτες. Ο πύργος όμως του οχήματος είναι μεγαλύτερος από του ΒΡΜ3 σε διαστάσεις: μήκος, πλάτος και ελάχιστα σε ύψος. Για να μπορεί να μπαίνει χωρίς τροποποιήσεις στον ίδιο δακτύλιο ο πύργος του άρματος και του αυτοκινούμενου πυροβόλου. Άσχετα αν αυτό έχει μεγαλύτερο κόστος, στην πράξη ευνοεί στης επισκευές κατεστραμμένων οχημάτων στον πόλεμο. Αν δηλαδή έχει καταστραφεί ο πύργος ενός οχήματος και σε άλλο το σκάφος, μπορούμε με ευκολία να τα ενώσουμε. Στο περίπου πάντα ισχύει αυτό αλλά σε ένα απομονωμένο νησί, ίσως είναι η μονή λύση που μπορεί να κάνουν οι ελάχιστοι τεχνίτες μηχανικοί. Άλλα και κατά την διάρκεια μιας ανάπαυλας της μάχης, από τα συνεργεία επισκευών πρώτης γραμμής μπορεί να γίνει αυτό. Αρκεί να έχουν γερανό που να μπορεί να σηκώσει τέτοιο βάρος. Φυσικά το καταλαβαίνετε αυτό ότι δεν μπορεί να μπει και ο πύργος του αυτοκινουμένου πυροβόλου σε ένα σασί τομα αυτό δεν γίνετε άσχετα αν χωράει είναι πολύ επικίνδυνο έξαλλου αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε οχήματα χωρίς το αυτόματο σύστημα γέμισης αλλιώς δεν το ζητήσαμε καν. Πάντως η δυνατότητα αυτή βοηθού και στην κατασκευή του οχήματος, μειώνοντας τον αριθμό ανταλλακτικών που απαιτούνται. Ο πύργος του τομα είναι αρκετά βαρύς για τέτοιο όχημα, αλλά πολύ καλύτερα θωρακισμένος από όσα υπάρχουν σε υπηρεσία. Αν σας κάνει εντύπωση αυτό γίνεται, γιατί ο πύργος του τομα έχει υπολογιστή να μπορεί να πάρει ένα μεγαλύτερο ΠΑΟ των 120 χιλιοστών. Ή ένα πυροβόλο χαμηλής πίεσης των 105 χιλιοστών με αύξηση του βάρους του οχήματος.

Ο κινητήρας των 1000 ίππων είναι μεγάλος για το τομα. Αναλογικά ένας 900 ίππων θα έδινε την ιδία αναλογία βάρους/ισχύος με το άρμα. Η επιλογή του μεγαλυτέρου κινητήρα έγινε γιατί και οι δυο έχουν το ίδιο μπλοκ, διαστάσεις και διαφέρουν μόνο ως προ την κεφαλή κλπ.

Η προσθετή πλαστική θωράκιση! Είναι δικιάς μου σχεδίασης και εχουν ενσωματωθεί όλες οι βελτιώσεις, για να αντέχει η βελτιωμένη σχεδίαση και διατρητικά βλήματα. Αν σας κάνει εντύπωση ο όρος πλαστική θωράκιση, αν και δεν είναι ακριβως πλαστική. Δηλαδή δεν αποτελείται μόνο από πλαστικό.
Η πρώτη θωράκιση από πλαστικό, εμφανίσθηκε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Την φορούσαν τα πληρώματα εδάφους της ΡΑΦ και είχε το μισό βάρος από την μεταλλική. Από τότε τα πλαστικά εχουν βελτιωθεί πολύ σε βαθμό αντοχής, αλλά και σε ελαστικότητα. Η ιδέα είναι απλή, δεν θα σας αναφέρω τα μυστικά της θωράκισης και τα υλικά κατασκευής, αλλά τον τρόπο λειτουργίας. Σε περίπτωση βλημάτων ΗΕΑΤ ή ΑΤ πύραυλους με κεφαλή κοίλου γεμίσματος. Τα κενά που υπάρχουν μέσα στην προσθετή θωράκιση, εκβάλουν τα αέρια της έκρηξης από ανακουφιστικούς αγωγούς. Ένα μεγάλο μέρος δηλαδή και δεν επιτρέπουν να προχώρηση μόνο εμπρός και να διαρρήξει την κανονική θωράκιση. Ακόμα και αν υπάρχουν δυο κεφαλές με εκρηκτικό στο ΑΤ πύραυλο. Στα διατρητικά βλήματα AFPDES κλπ: οι αλλεπάλληλες στρώσεις πλαστικού τραυματίζουν την κεφαλή του βλήματος. Γιατί είναι δύσκολο να την σπάσουν και οι ειδικές πατέντες της προσθετής θωράκισης, στρίβουν το βλήμα τόσο πολύ, που χτυπάει την κανονική θωράκιση με γωνία μεγαλύτερη των 45 μοιρών! Μειώνοντας την αποτελεσματικότητα του βλήματος που δεν μπορεί να την διατρήση.

Το άρμα μάχης έχει βάρος 36-38 τόνους, τέσσερα άτομα πλήρωμα, πυροβόλο των 120 χιλιοστών, συζυγές πολυβόλο των 7,62, πολυβόλο των 12,7 επάνω στην θυρίδα. Μπορεί να πάρει έξτρα, αν δηλαδή το θέλουμε τα δυο θωρακισμένα κιβώτια που έχει το τομα. Ο κινητήρας έχει ισχύ 1200 ίππους και εδώ υπάρχει περιοριστής ταχύτητας στο 70% της ισχύς του κινητήρα, με διακόπτη που τον απενεργοποιεί. Η μεγάλη επιτάχυνση, η μεγάλη ταχύτητα και το απότομο φρενάρισμα- απότομο στρίψιμο, δημιουργούν τεράστιες φθορές και εμείς θέλουμε να ζήσει τουλάχιστον 35-40 χρόνια. Το πλεονέκτημα της τοποθετήσεις του κινητήρα μπροστά, είναι τα περισσότερα βλήματα που μεταφέρει το άρμα. Το βάρος με την έξτρα θωράκιση είναι 41,5-43,5 τόνους, χωρίς τα εξωτερικά κιβώτια.
Η διάφορα στο βάρος του άρματος είναι στην θωράκιση του άρματος και σε κάποια υποσυστήματα, αν θα τοποθετηθούν δηλαδή ή όχι.

Το άρμα μάχης έχει καλύτερη θωράκιση από το λεοπαρντ 1 και Μ48 και ίση ή ανώτερη από το Μ60. Υστερεί μόνο από το λεοπαρντ 2 Α6 με την πρόσθετη θωράκιση. Όχι όμως και από τα τουρκικά άρματα λεοπαρντ 2 Α4, Κ2 από τα οποία έχει και πολύ καλές δυνατότητες ευκινησίας και ταχύτητας εν σχέση με αυτά. Έχει ίση θωράκιση με αυτά σε μεγάλες αποστάσεις, πάνω από τα από τα 800 έως 1200 μέτρα, αναλόγως τόξου πυρός βολής και γωνίας. Όχι όμως για βλήματα ΗΕΑΤ που εδώ η πρόσθετη θωράκιση τα καταφέρνει καλύτερα και αντέχει περισσότερο, αλλά σε διατρητικά βλήματα ουρανίου. Έχει όμως το άρμα την δυνατότητα: να ρήξη ο διοικητής δυο αντιαρματικές ρουκέτες και ο πυροβολητής ένα διατρητικό βλήμα, εναντίων ενός εχθρικού άρματος. Που πρακτικά αν βρουν τον στόχο, κανένα άρμα στον κόσμο δεν μπορεί να αντέξει το ταυτόχρονο χτύπημα και θα καταστραφεί. Όσο για της ρουκέτες των 2,75 ιντσών, με τη θα αντιμετωπίσεις το πεζικό με το πολυβόλο; Αφού τα βλήματα που μεταφέρουν τα σημερινά άρματα είναι λίγα και οι στόχοι παρά πολλοί, ειδικά σήμερα. Αν δηλαδή πλησιάζεις σε κατοικημένες περιοχές, με τη θα υποστήριξης το πεζικό; θα πλησίασης κοντά το άρμα για να το κάνουν σκόνη με τα αντιαρματικά; Ενώ με της 64 ρουκέτες ρίχνεις ανά δυο σε 32 στόχους!

Το αυτοκινούμενο πυροβόλο έχει βάρος 41,5-43,5 τόνους με πυροβόλο των 155/52 χιλιοστών. Η διαφορά βάρους από το άρμα είναι ο μεγαλύτερος πύργος, το μεγαλύτερο πυροβόλο και το αυτόματο σύστημα γέμισης. Κατά τα άλλα είναι ίδια στο κάτω μέρος, δηλαδή κινητήρας, ανάρτηση κλπ. Αν και στην πράξη με την πρόσθετη θωράκιση του άρματος έχουν το ίδιο βάρος.

Το αυτοκινούμενο αντιαεροπορικό σύστημα, με πύργο δυο πυροβόλων των 30 χιλιοστών και ραντάρ. Βάρους περίπου όσο το τομα χωρίς την έξτρα θωράκιση 27-28,5 τόνους. Κόστος ανάλογος οπλισμού: 7-10 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή σύστημα έλεγχου πυρός, ραντάρ-οπλισμού. Η ιδιομορφία του συστήματος είναι: ότι δεν είναι ένα κοινό σύστημα όπως τα υπόλοιπα της αγοράς. Διαθέτη τα δυο κιβώτια στο πλάι με της ρουκέτες του τομα και έχει τουλάχιστον δυο. Δηλαδή ένα σε κάθε πλευρά, ειδικά καλώδια τυλιγμένα με αυτόματο σύστημα. Των 200 μέτρων έκαστο που εκεί μπορεί να συνδεθούν δυο αυτόματα αντιαεροπορικά πυροβόλα! Σαν τα Άρτεμις 30 που αποσύρονται ή άλλος τύπος. Με δυνατότητα και αυτά να μετακινούνται αυτόματα προς τον στόχο, από το σύστημα έλεγχου πυρός του οχήματος!

Το αυτοκινούμενο αντιαεροπορικό σύστημα πυραύλων. Η δίκια μου γνώμη είναι να τοποθετηθούν 8 πύραυλοι mica: 4 με κεφαλή ραντάρ, 4 υπέρυθρης ακτινοβολίας. Μια βολή με δυο πυραύλους από το κάθε ένα είδος, στο 50% της εμβέλειας του πυραύλου έχει 100% αποτελεσματικότητα! Η σκέψη είναι να αντικατασταθούν όλα τα συστήματα που υπάρχουν: ΤΟΡ Μ1, OSSA, ΒΕΛΟΣ κλπ, με αναλογία δυο με ένα. Δηλαδή δυο αυτοκινούμενα αντιαεροπορικά με πυροβόλα, ένα με πυραύλους. Το κόστος χωρίς τους πυραύλους είναι 12 με 15,5 εκατομμύρια ευρώ. Αναλόγως το πόσα θα κατασκευαστούν και τη θα βάλουμε επάνω: το σύστημα έλεγχου πυρός, τη εμβέλεια θα έχει το ραντάρ κλπ. Και εδώ το σύστημα έχει τουλάχιστον δυο καλώδια, με αυτόματο σύστημα τυλίγματος ένα ανά πλευρά που μπορούν να συνδεθούν σε αυτόνομα πυροβόλα και να τα κατευθύνουν στον στόχο.

Το όχημα διοίκησης έχει κόστος στο περίπου όσο ένα τομα, οι διάφορες είναι στους περισσότερους ασύρματους κλπ

Ο αυτοκινούμενος όλμος είναι στην πρώτη περίπτωση, ένας όλμος τοποθετημένος πίσω όπως στο γερμανικό wessel. Με κόστος όσο του τομα, χωρίς την τοποθέτηση πύργου. Ή καλύτερα για μένα για καλύτερη αποτελεσματικότητα. Σε υπάρχων τομα χωρίς τροποποιήσεις, να τοποθετηθεί στο διαμέρισμα στρατιωτών ο όλμος των 120 χιλιοστών. Στο πίσω μέρος δηλαδή, με κόστος όσο το άρμα μάχης. Μαζί με τα δυο κιβώτια στο πλάι με της ρουκέτες και την επιπλέον θωράκιση, για να μπορεί το όχημα να μάχεται αποτελεσματικά στην πρώτη γραμμή του πυρός!

Το αυτοκινούμενο σύστημα ρουκετών, στοιχίζει όσο και το αυτοκινούμενο πυροβόλο. Με το δικής μου σχεδίασης σύστημα επαναγέμισης που θα επαναγεμίζη της ρουκέτες τουλάχιστον για μια φορά. Από αυτές δηλαδή που υπάρχουν επάνω σε αυτό, στο όχημα εκτόξευσης δηλαδή.

Ο φορείς πυρομαχικών είναι ένα τροποποιημένο τομα χωρίς πύργο, με το κόστος του τομα. Με σύστημα αυτόματης μεταφοράς των πυρομαχικών, στο αυτοκινούμενο πυροβόλο με ειδικό τρόπο. Που σκοπό έχουν να συνοδεύουν τα αυτοκινούμενα πυροβόλα και να τα ξαναγεμίζουν. Κόστος όσο το τομα αν δεν έχει πύργο είπαμε. Αν του βάλουμε πύργο, μειώνετε η χωρητικότητα σε βλήματα των 155 χιλιοστών και αυτό δεν το θέλουμε. Είναι το μόνο που έχει μεγαλύτερο ύψος, όσο δηλαδή έχει το τομα χωρίς να έχει πύργο.

Τα οχήματα με 4 πυραύλους εδάφους, θαλάσσης και ραντάρ θαλάσσης. Έχουν για οπλισμό ένα πολυβόλο των 12,7 με κόστος 8-10 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς τους πυραύλους.

Τα οχήματα μηχανικού έχουν γεωπροωθητή, δυο βαρούλκα που τραβάμε ένα άρμα μάχης κλπ. το κόστος τους είναι όσο ένα τομα.

Τα οχήματα επισκευών έχουν γερανό, μπορούν να κάνουν επισκευές και να αλλάξουν ακόμα και κινητήρα. Με δυνατότητα να έχουν έναν κινητήρα 1000 ή 1200 ίππων, επάνω σε ειδική θέση στο πίσω μέρος. Κόστος όσο το τομα.

Τα οχήματα με εκτοξευτές πυραύλων ΑΤ, έχουν τον πύργο του τομα και δεξιά αριστερά τα δύο κιβώτια, τροποποιημένα όμως για να παίρνουν πυραύλους ΑΤ. Με κόστος με τους 6 πυραύλους, όσο ένα άρμα μάχης! Αν πάρει τους καινούργιους υπερηχητικούς νέας γενιάς πυραύλους που έχουν πολύ μεγάλη εμβέλεια!

Τα καλύψαμε όλα λέτε, της εκδόσεις δηλαδή των οχημάτων λάθος!
Το αυτοκινούμενο ραντάρ όχημα μάχης! Αυτό είναι ένα τομα που στο πίσω μέρος, στην θέση δηλαδή των οπλιτών. Φέρει ένα ραντάρ με δυο άτομα που το υπηρετούν, με ανασυρόμενη κεραία. Με κόστος 8-13,5 εκατομμύρια! Αναλόγως εξοπλισμού, εμβελείας, ραντάρ, συστήματος έλεγχου πυρός,
οπλισμού κλπ.
Το Α έχει στα δυο εξωτερικά κιβώτια και στα δυο μαζί: 2+2 mistral, 2+2 αντιαρματικές ρουκέτες και 32+32 ρουκέτες των 2,75 κρατώντας τον υπόλοιπο οπλισμό του τομα. Σε όλα ισχύει αυτό και με την δυνατότητα να βάλεις την πρόσθετη θωράκιση αν το επιθυμείς.
Το Β έχει στα δυο εξωτερικά κιβώτια: 2+2 mistral, 2+2 πυραύλους εναντίων πλοίων SS15 TT. Με πολύ καλές επιδόσεις εναντίων αποβατικών πλοίων και ελικοπτέρων για τα νησιά και ικανοποιητικές εναντίων αεροσκαφών.
Το C έχει στα δυο εξωτερικά κιβώτια: 2+2 ΑΙΜ9 και 2+2 αντιαρματικές ρουκέτες, με καλές επιδώσεις εναντίων αεροσκαφών.
το D έχει: 2+2 misral, 2+2 kornet και ρουκέτες των 2,75 ιντσών.
Το σημαντικό του οπλικού συστήματος είναι, ότι έχει μεγάλες δυνατότητες. Πχ δυο Β μπορούν να κάνουν μεγάλη ζημία, στην αποβατική δύναμη του εχθρού. Το πιο σημαντικό από όλα είναι, ότι έχει τον οπλισμό που έχει το τομα. Δηλαδή τον ίδιο πύργο πλήρες οπλισμού. Ίσως τα 13,5 εκατομμύρια να σας φαίνονται υπερβολικά, αλλά αν τοποθετηθεί μεγάλης εμβέλεια ραντάρ των 60 μιλιών; Πάντως χωράει μέσα στο πίσω μέρος του τομα.

Το κόστος είναι όχι σε σημερινές τιμές αλλά σε τιμές 2018-20!
Για το τομα 5-5,5 εκατομμύρια ευρώ ίσως φαίνονται πολλά. Αλλά εδώ έχει υπολογιστεί το κόστος με το αυτόματο σύστημα γεμίσματος και το ρωσικό πυροβόλο των 100 χιλιοστών χαμηλής πιέσεις και η πρόσθετη θωράκιση και τα δυο εξωτερικά κιβώτια οπλισμού! Για παραγωγή 1.200 τομα.
Ας μην ακούσω αηδίες ότι το νότιο κορεατικό τομα έχει κόστος 2,5 εκατομμύρια ευρώ, τότε να πάω να αγοράσω και εγώ.

Για το άρμα μάχης το κόστος είναι 6,5-7 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς την πρόσθετη εξωτερική θωράκιση και τα δυο εξωτερικά κιβώτια για παράγωγη 800 αρμάτων μάχης.
Για το αυτοκινούμενο πυροβόλο 7-8 εκατομμύρια ευρώ, γιατί στοιχίζει ακριβά το αυτόματο σύστημα γέμισης για παράγωγη 200 αυτοκινούμενων πυροβόλων. Για τα υπόλοιπα διαβάσατε παραπάνω, έξαλλου από αυτά τα τρία θα παράγουμε και τον μεγαλύτερο αριθμό.

Το συνολικό κόστος εξέλιξης είναι 450 έως 550 εκατομμύρια ευρώ, αναλόγως με τη συστήματα θα επιλέξουμε να τα εξελίξουμε και τη ζητάμε. Εδώ μιλάμε για όλα και για τα 17!
Αν υπολογίσουμε πόσα άτομα χρειάζονται για όλα αυτά. Δηλαδή πόσοι χωράνε μέσα σε όλα για να τα υπηρετήσουν και στα τομα για να τους μεταφέρουν, είναι περίπου 21.000 άτομα.

Τώρα το κόστος προγράμματος η αναλογιστική μελέτη, πόσο θα μας στοιχίσει συνολικά το πρόγραμμα. Για να σχεδιαστεί να βγει το πρωτότυπο τομα αρχικά και να ξεκινήσει η παράγωγη, χρειάζονται 6 χρόνια τουλάχιστον. Για να στηθεί η γραμμή παράγωγης που θα παράγει αρχικά τομα και μετά θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα. Έχουμε λοιπόν 6 χρόνια εξέλιξης και 30 χρόνια παράγωγης. Δηλαδή συνολική διάρκεια προγράμματος 36 χρόνια.

Το κόστος του προγράμματος. Για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, χωρίς παλινωδίες και πίσω γυρίσματα που έχουν καταστρέψει την πολεμική βιομηχανία της χώρας. Μια είναι η λύση: συμφωνία των δυο μεγάλων κομμάτων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ψήφισμα στην βουλή, νομός του κράτους που να μην μπορεί να αλλάξει εύκολα και να ανατραπεί. Και τέλος σταθερή χρηματοδότηση του προγράμματος για 36 χρόνια, με παράταση τα 40 χρόνια. Αν και πιστεύω πως και άλλα κόμματα πχ ΛΑΟΣ θα συναινέσουν.

Η χρηματοδότηση θα είναι 500 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, με αρχή από σήμερα. Δηλαδή το 2010, με αύξηση κάθε χρόνο 4% που δεν μπορεί να είναι μικρότερη η αύξηση, από 30 εκατομμύρια ευρώ στην αρχή. Δηλαδή θα γίνει αυτό τα πρώτα χρόνια. Με τα πρώτα 500 εκατομμύρια ευρώ και τους τόκους. Που επαρκούν για την εξέλιξη όλων των συστημάτων που θα κατασκευαστούν. Με τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, τα χρήματα δηλαδή των 5 επόμενων ετών + τους τόκους. Θα στηθεί η γραμμή παράγωγης και θα υπάρχει η καβάτζα που λέμε του προγράμματος. Δηλαδή τα χρήματα στην τράπεζα κατατεθειμένα, για να πληρωθούν τα συστήματα που στοιχίζουν παραπάνω σε κόστος από την τωρινή χρηματοδότηση. Πχ: αυτοκινούμενα αντιαεροπορικά συστήματα, άρματα, αυτοκινούμενα πυροβόλα.

Δεν θα πω συνολικό κόστος του προγράμματος γιατί θα σας φανεί τρομερό. Πάντως είναι κοντά στα 30 δισεκατομμύρια ευρώ! Θα πω μόνο αυτό: αν θέλουμε πραγματικά πολεμική βιομηχανία στην χώρα μας που να παράγει σε βάθος ετών και να εξάγει. Είναι η μονή λύση και η μονή πρόταση που μπορούμε να υλοποιήσουμε. Με αγορές σε βάθος πενταετίας και αποσπασματικές αγορές, πολεμική βιομηχανία δεν γίνεται. Αν θέλουμε να ξεπεράσουμε του τούρκους, φτιάχνοντας όχι μόνο κάτι καλύτερο από αυτούς. Αλλά κάτι αξιόλογο και ανώτερο σύστημα που θα μας δώσει και την υπεροχή στο πεδίο της μάχης.

Όσο για της εξαγωγές; Σε καμία περίπτωση δεν θα δώσουμε λιγότερα από 200 τομα, ή 150 άρματα με την πρόσθετη θωράκιση. Αν θέλουν λιγότερα θα τα πάρουν χωρίς αυτή. Εγώ πάντως πιστεύω ότι θα τα πάμε πολύ καλά. Γιατί εκτός από το άρμα και το αυτοκινούμενο πυροβόλο, που δεν είναι κάτι το διαφορετικό από αυτά που βγαίνουν-παράγονται σήμερα. Άσχετα αν το άρμα έχει καλύτερη θωράκιση και μεγαλύτερη ισχύ πύρος με τα δυο εξωτερικά κιβώτια, τα υπόλοιπα όμως είναι εξαιρετικά.

Η μελέτη αυτή μπορεί να συνδυαστεί με την μελέτη αριθμός 201 που
αφορά την κατασκευή θωρακισμένων οχημάτων 4Χ4. Πάντως ο αριθμός των 3.000 οχημάτων, είναι αυτός που χρειάζονται για της ένοπλες μας δυνάμεις σε λογικά πλαίσια. Αν θέλουμε να μπορούμε να αντιπαρατάξουμε ισχυρές ένοπλες δυνάμεις, εναντίων του συνηθισμένου εχθρού μας. Δηλαδή των τούρκων. Με οχήματα ίσα αλλά και καλύτερα, από αυτά που μπορούν να παράγουν οι τούρκοι. Αλλά ας μην ξεχνάμε πως τα μεταχειρισμένα συστήματα, έχουν σχεδόν τελειώσει στην αγορά. Μπορεί να βρούμε σήμερα, δεν θα βρούμε τίποτα όμως σε δέκα χρόνια. Σωστός προγραμματισμός χρειάζεται και σωστές αποφάσεις για το μέλλον της χωράς, ας το τολμήσουμε.

Μικρός Ήρωας
Δικαίος Γεώργιος

Ο Δικαίος Γεώργιος είναι ηλεκτρονικός. Ασχολείται με τα όπλα από το 1978
και σχεδιάζει όπλα από το 1982! Από το 1993 σχεδιάζει όπλα που δεν υπάρχουν. Δηλαδή ασχολείται σε τομείς που δεν έχουν ασχοληθεί άλλοι. Μέχρι σήμερα και έχει φτιάξη περισσότερες από 200 μελέτες και έχει περισσότερες από 250 πατέντες, βρει -ανακαλύψει για να δουλέψουν τα σχέδια του..

Η μελέτη 202

Η πλήρης μηχανοποίηση του ελληνικού στρατού και των εφεδρειών του.

Την σημερινή εποχή, είναι πρακτικά αδύνατο οι δυνάμεις πεζικού να πολεμήσουν πεζοί. Αν πάρουμε δηλαδή μια μονάδα και την βάλουμε να περπατήσει δυο ώρες, φορτωμένοι οι στρατιώτες με τα απαραίτητα. Δηλαδή όπλα, γεμιστήρες, χειροβομβίδες, γυλιός κλπ. Με βάρος κοντά στα 40 κιλά, μετά δεν θα μπορεί να πολεμήσει. Μόνο οι καλά εκπαιδευμένες ειδικές δυνάμεις, μπορούν να το κάνουν αυτό. Για να γίνει η πλήρης μηχανοποίηση του ελληνικού στρατού, δεν απαιτούνται τεράστιες ποσότητες χρημάτων όπως θα δούμε στην μελέτη που ακολουθεί. Αλλά μόνο πολιτική βούληση.

Ο αριθμός των οχημάτων που απαιτούνται: είναι εντυπωσιακός για την πλήρη μηχανοποίηση του ελληνικού στρατού, αλλά και τον εφεδρειών του 25.000 οχήματα! Το κόστος πολύ μικρό, όχι μόνο εν σχέση με τον τεράστιο αριθμό των οχημάτων που απαιτούνται. Αλλά με το τελικό αποτέλεσμα, την σχέση δηλαδή απόδοσης- κόστους.

Τα οχήματα εχουν σχεδιαστή για λόγους οικονομίας, σε σασί από πολιτικά ημιφορτηγά 4Χ4 με κινητήρα ντίζελ. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία οχημάτων κυρίως γιαπωνέζικων εταιριών NISAN, ΤΟΥOTA, MAZDA, MITSUMPISH κλπ φορτηγάκια 4Χ4 Για να μπορέσουμε να επιλέξουμε όχι μόνο το καλύτερο, αλλά για να τα πάρουμε και σε πολύ καλή τιμή. Το σασί δηλαδή με όλα τα απαραίτητα. Εδώ εννοούμε όλο το όχημα χωρίς την καρότσα. Δηλαδή τα μηχανικά μερη ενσωματωμένα, ακόμα και το κάθισμα του οδηγού, το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων.

Το μικτό βάρος των οχημάτων ανέρχεται σε 2.750 κιλά και το καθαρό του ωφέλιμου φορτίου σε 1.250 κιλά. Με μια ενίσχυση της ανάρτησης κατά ένα βαθμό, πιο σκληρής σε όλα. Δηλαδή ελατήρια, σούστες και αμορτισέρ. Μπορούμε άνετα να ανέβουμε σε 3.000 κιλά μικρό βάρος, 1.500 ωφέλιμο.
Η πιο σκληρή ανάρτηση δεν επηρεάζει το όχημα. Ας μην ξεχνάμε πως τα αυτοκίνητα αγώνων που τρέχουν σε χώμα, εχουν πιο σκληρή ανάρτηση 4 έως 7 βαθμούς πιο σκληρές από τα κανονικά. Τα 3.000 κιλά μικτό βάρος είναι ικανοποιητικό για τέτοιου είδους οχήματα και επαρκεί για να θωρακιστούν.

Το θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού: είναι βασικά ένα θωρακισμένο ημιφορτηγό, με ανοιχτή καρότσα από πάνω στο πίσω μερος του οχήματος, αλλά πιο ψηλή. Ίση δηλαδή σε ύψος με τον θάλαμο οδήγησης. Στο πίσω μερος υπάρχει πόρτα που ανοίγει. Όλο το όχημα είναι θωρακισμένο για να αντέχει σφαίρες των 7,62 χιλιοστών. Το όχημα έχει επάνω στον θάλαμο οδήγησης τοποθετημένο, ένα πολυβόλο των 7,62 με ασπίδιο με δυνατότητα αφαίρεσης. Μέσα στο όχημα στο πίσω μερος, υπάρχουν 4 εκτοξευτες ΑΤ μια χρήσης Ελληνικής κατασκευής, ΑΡΗΣ V ή άλλο μοντέλο. Το θωρακισμένο όχημα έχει την δυνατότητα να πάρει 7 πλήρως εξοπλισμένους άντρες. 7Χ120 κιλά δηλαδή 850 κιλά, δυο εμπρός και 5 πίσω στην ανοιχτή καρότσα. Που μπορούν με άνεση να χρησιμοποιήσουν τα όπλα τους ενάντιων του εχθρού. Αν αφαιρέσουμε 850 κιλά από τα 1500 κιλά, το ωφέλιμο φορτίο δηλαδή. Μας μένουν 650 κιλά επιπλέον από την απλή λαμαρίνα που έχει ένα απλό ημιφορτηγό για να θωρακίσουμε το όχημα. Τιμή άκρως ικανοποιητική. Για της μετακινήσεις εκτός περιοχής μάχης, υπάρχει μια αναδιπλούμενη πλαστική κουκούλα. Που σκεπάζει την ανοιχτή καρότσα
για προστασία από της καιρικές συνθήκες. Εξάλλου η δουλειά του οχήματος είναι: να μεταφέρει την ομάδα μάχης με ασφάλεια πλησίον του εχθρού και μετά αποβιβάζονται και να πολεμούν πεζοί οι στρατιώτες, με την υποστήριξη του οχήματος αναγνωρίσεις μάχης.

Το θωρακισμένο όχημα προσωπικού, μπορεί να πάρει έναν όλμο των 81 χιλιοστών. Τοποθετημένο πίσω στην καρότσα σε ειδική βάση, χωρίς να τοποθετηθεί πολυβόλο όμως και τέσσερα άτομα πλήρωμα. Ή έναν ρυμουλκούμενο όλμο των 120 χιλιοστών. Ή έναν ρυμουλκούμενο εκτοξευτεί ρουκετών με 42 ρουκέτες των 2,75 ιντσών, με πολύ χαμηλό κόστος αποκτήσεις των συστημάτων αυτών.

Το θωρακισμένο όχημα αναγνωρίσεις μάχης έχει τριμελές πλήρωμα και πύργο δυο ατόμων, πίσω και επάνω δηλαδή από την καρότσα. Τα τρία άτομα πλήρως εξοπλισμένα εχουν υπολογιστή στα 300 κιλά. Μένουν από τα 1500 κιλά, 1200 κιλά. Από τα οποια τα 300 είναι η δυνατότητα οπλισμού και τα 900 κιλά το βάρος της θωράκισης. Κατά 250 κιλά παραπάνω από το θωρακισμένο όχημα προσωπικού που ζυγίζει ο πύργος. Ο οπλισμός αποτελείται από: ένα πολυβόλο των 7,62 και ένα εκτοξευτεί βομβίδων των 40 χιλιοστών μίας βολής μέσα στον πύργο. Επάνω από τον πύργο και δεξιά από την θυρίδα οροφής, είναι τοποθετημένος ένα εκτοξευτείς ΑΤ βλημάτων, ΑΡΗΣ V με 12 βλήματα μέσα στο όχημα ή άλλος. Με δυνατότητα αν καταστραφεί το όχημα, την αφαίρεση του οπλισμού από το όχημα με απλό τρόπο και την χρησιμοποίηση του από τα μέλη του πληρώματος. Υπάρχει η δυνατότητα αντί για το πολυβόλο των 7,62 να μπει πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών. Από αυτά που αποσύρονται ή από τα άρματα που εχουν αποσυρθεί. Χωρίς όμως την δυνατότητα να μπορεί να βγει από το όχημα, αν αυτό καταστραφεί, χωρίς επιπλέον κόστος. Το όχημα αντέχει ακόμα και μεγαλύτερου διαμετρήματος όπλα. Δηλαδή ένα πυροβόλο των 20 χιλιοστών χαμηλής πίεσης. Αλλά αυτό δεν έχει υπολογιστή στο συνολικό κόστος, εκτός και τοποθετηθεί αντί για το ΠΑΟ των 106.

Το θωρακισμένο όχημα συνοδείας -μάχης είναι ίδιο όπως το προηγούμενο. Με την μόνη διάφορα ότι έχει τοποθετηθεί επάνω στον πύργο που τώρα πια ειναι ενός ατόμου, ένα ΠΑΟ των 106. Αρχικά ξεκίνησε σαν προσπάθεια τοποθέτησης μεγαλύτερου οπλισμού. Δηλαδή ενός μεγαλύτερου πυροβόλου στο όχημα. Αλλά αν και μπορούσε να μπει, δεν άντεχε ο πύργος την αυτόματη βολή. Το ΠΑΟ είναι τοποθετημένο αρκετά δεξιά και αριστερά ένα πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών. Με δική μου πατέντα, με το πυροβόλο τοποθετημένο σταθερά επάνω στο όχημα. Με κίνηση δηλαδή καθ ύψος. Από τότε εχουν βγει και άλλες πατέντες, με το ΠΑΟ να κινείται και μέσα –έξω. Δηλαδή να προχωράει εμπρός και να βγαίνει περισσότερο έξω από το όχημα, για να μπορεί να γινει η επανα γέμιση του πυροβόλου και μετά να επανέρχεται στην θέση του. Στην πρώτη περίπτωση όμως χρειάζεται μια μικρή τροποποίηση του κλείστρου, στην δεύτερη το κόστος είναι μεγαλύτερο.
Η επαναγέμιση του πυροβόλου: άνοιγμα του κλείστρου, έξοδος κάλυκα έξω από το όχημα, ανύψωση του πυροβόλου, σπρώξιμο του βλήματος μέσα στο πυροβόλο, κατέβασμα του πυροβόλου, κλείσιμο του κλείστρου. Είναι όμως μια διαδικασία που απαιτεί 15 δευτερόλεπτα να γίνει και άλλα 5 δευτερόλεπτα για την σκόπευση. Δηλαδή η πρακτική ταχυβολία είναι τρία βλήματα το λεπτό, τέσσερα με την άλλη μέθοδο. Πρακτική ταχυβολία λέμε, όχι το πόσο γρήγορα μπορούμε να γεμίσουμε το ΠΑΟ και να ρίξουμε. Πρακτική ταχυβολία από μη εκπαιδευμένο προσωπικό, με θεωρητή κατάρτιση και ελάχιστες βολές!
Εξάλλου το μειονέκτημα εδώ είναι, ότι ο πύργος είναι του ενός ατόμου δεν είναι και τόσο λειτουργικός. Δηλαδή να τα κάνει όλα ένας: γέμισμα, σκόπευση και καθοδήγηση του οδηγού. Εξάλλου η δουλειά του οχήματος είναι: να συνοδεύει την ομάδα των προηγούμενων οχημάτων. Δηλαδή να στέκεται πιο πίσω από αυτά για να παρέχει πυρά υποστηρίξεις ενάντιων θωρακισμένων στόχων, σε αναλογία 2/20. Δηλαδή δυο οχήματα για 20 από τα προηγούμενα, αν και δεν είναι ακριβως έτσι η αναλογία. Το όχημα έχει πιο σκληρά αμορτισέρ, δυο βαθμούς πιο σκληρά από τα κανονικά και παίρνει μέσα στο όχημα κανονικά 12 βλήματα του ΠΑΟ, το πολύ 16.

Πόσα οχήματα χρειαζόμαστε; 10.000 θωρακισμένα οχήματα αναγνώρισης μάχης, 10.000 θωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού, 1.000 με όλμους των 81 χιλιοστών, 1.000 με της ρυμουλκούμενες ρουκέτες, 3.000 θωρακισμένα οχήματα συνοδείας μάχης. Σύνολο 25.000 οχήματα! Που θα μεταφέρουν συνολικά 114.000 άτομα. Δηλαδή πλήρης μηχανοποίηση των δυνάμεων που υπάρχουν και των εφεδρειών πρώτης γραμμής.

Το κόστος του οχήματος είναι χαμηλό. Ένα θωρακισμένο όχημα μάχης με το πολυβόλο των 7,62 ή με το πολυβόλο των 12,7 και με τους ΑΤ εκτοξευτες, κοστίζει 60.000 ευρώ! Κατασκευασμένο στην ΕΑΣ, πρώην ΕΒΟ με κέρδος 5.000 ευρώ για την εταιρία! Δηλαδή στο 30% του κόστους που είναι 200.0000 ανά όχημα, αν κατασκευαστούν 150 οχήματα τον χρόνο. Για να καταλάβουμε και πόσα βγάζουν οι εταιρίες. Το κόστος είναι χωρίς την ειδική διάταξη για τα λάστιχα του οχήματος. Δηλαδή να μπορεί να κινηθεί το όχημα για κάποια χιλιόμετρα αν χτυπηθεί στα λάστιχα, αυτό είναι έξτρα. Το θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού είναι ακόμα πιο φτηνό. Αλλά εδώ εχουν υπολογιστή στο κόστος και οι όλμοι των 81 και τα συστήματα ρουκετών, που είναι τα μόνα που θα εχουν οι εφεδρείες για την υποστήριξη τους. Για τα 3000 οχήματα συνοδείας -μάχης δεν θα πω το κόστος. Που είναι βασικά το κόστος ενός οχήματος αναγνωρίσεις μάχης + το κόστος του πυροβόλου ΠΑΟ των 106 και 6.000 έως 12.000 ευρω για της τροποποιήσεις, ανάλογος του συστήματος που θα επιλέξουμε, συν το κόστος εξέλιξης.

Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 11 έτη. Ένα έτος για σχεδίαση των οχημάτων και για στήσιμο της μονάδος παραγωγής, με δυνατότητα παραγωγής 2.500 οχημάτων των χρόνο! Η χρηματοδότηση που απαιτείται είναι 150 εκατομμύρια ευρω τον χρόνο + το 3-4% αύξηση ανά έτος. Δηλαδή για 11 χρόνια ανέρχεται στα 1.750 εκατομμύρια ευρω. Όσο δηλαδή το κόστος του προγράμματος αγοράς των τομα BPM3! Δηλαδή έχουμε μια αναλογία 1/60, ένα τομα στοιχίζει όσο 60 θωρακισμένα οχήματα! Εκπλαγήκατε; και όμως είναι η αλήθεια.

Οι τούρκοι εχουν εταιρία και κατασκευάζουν οχήματα. Το θέμα είναι εμείς τη κάνουμε και στην οικονομική συγκυρία που βρισκόμαστε, ήθελα να ξέρα με τη θα αντικαταστήσουμε τα σάπια οχήματα μας: Μ113 ακόμα και τα άρματα Μ48. Λεφτά δεν υπάρχουν και το ξέρουμε όλοι και η ιδέα είναι απλή και εύκολη. Όσο για τα οχήματα μετά το πέρας των 100.000 χιλιόμετρων, που θα γινει η πρώτη μεγάλη συντήρηση αλλαγή αμορτισέρ κλπ. Θα περάσουν σε μονάδες εφεδρείας, έτσι μπορεί να ζήσουν άνετα 25-30 χρόνια ίσως και περισσότερο. Εξάλλου το 40% θα πάει στης κύριες μονάδες και το 60% στην εφεδρεία. Η αναλογία είναι ενός πλήρες μηχανοκίνητου λόχου είναι: 20 οχήματα μάχης, 20 οχήματα μεταφοράς προσωπικού, 2 οχήματα όλμου, 2 οχήματα ρουκετών και 4 οχήματα συνοδείας. Σύνολο 224 άτομα. Βεβαίως και θα υπάρχουν επιπλέον μεταφερόμενοι όλμοι στα άλλα οχήματα. Τα 1000 εναπομείναντα οχήματα συνοδείας, θα τοποθετηθούν αναλογικά για την αντικατάσταση των αρμάτων Μ48, σε σχέση ένα με δυο.

Το μηχανοκίνητο τάγμα αποτελείται από 80 οχήματα μάχης, 80 οχήματα μεταφοράς προσωπικού, 8 οχήματα όλμου, 8 οχήματα ρουκετών και 16 οχήματα συνοδείας. Δηλαδή επαρκούν τα 25.000 οχήματα για να εξοπλιστούν 120 μηχανοκίνητα τάγματα, που σημαίνει 30 μηχανοκίνητα συντάγματα. Δηλαδή 15 μηχανοκίνητες ταξιαρχίες! Με δυνατότητα οι 10 μηχανοκίνητες ταξιαρχίες, να είναι στην γραμμή αντιπαράθεσης στον Έβρο μέσα σε 24 ώρες και οι 15 μέσα σε 36 ώρες. Γιατί αν και μπορείς να βάλεις οδηγούς να εναλλάσσονται στο ταξίδι από Πελοπόννησο -Έβρο και να είναι σε λιγότερο από 24 ώρες. Δεν μπορούν να πολεμήσουν όμως αν δεν ξεκουραστούν τουλάχιστον για 8 ώρες. Τη σημαίνει αυτό ότι μπορεί να έχεις 25 ταξιαρχίες στον Έβρο. Δηλαδή της 15 που προ αναφέραμε και της υπάρχουσες 10 ταξιαρχίες αρμάτων –ταξιαρχίες μηχανοκίνητες/αρμάτων για να επιτεθούν. Δηλαδή περισσότερες δυνάμεις από αυτές που έχουν οι τούρκοι, ή μπορούν να μαζέψουν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Ας μην ξεχνάμε ότι θέμα είναι, πως η ανατολική Θράκη είναι πεδιάδα. Και οι εχθροί μας οι τούρκοι ξέρουν πως περισσότερα από 20.000 οχήματα 4Χ4 μπορούν μετά από μια επιθετική ενέργεια των ελληνικών αρμάτων. Να διεισδύσουν μέσα στο εχθρικό έδαφος, σε πολλά σημεία δημιουργώντας πανικό. Και κατά την διάρκεια της νύχτας να εχουν φτάσει στα περίχωρα της Κωνσταντινούπολης, χωρίς να μπορούν να τα σταματήσουν. Και ο πόλεμος να χαθεί σε μια μερα για αυτούς!

Δικαίος Γεώργιος.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

k. Δικαίο,
ισως αγνή η πρόθεση σας να ..φτάσετε στην Κων/πολη σε μια νύχτα, αλλά ειστε ...νυχτωμένος αν νομίζετε οτι αυτό ειναι δυνατόν, χωρίς να έχετε δει απο κοντά την μορφολογία του εδάφους της Αν.Θράκης...
Και αν φτάσετε στην Πόλη, τι θα κάνετε ;;;; 13 εκατομ. κάτοικοι σας/μας περιμένουν !!!

προσγειωθείτε !!!


Σαράντος

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Σαράντο, από όλo το κείμενο αυτό συγκράτησες; Η γύμνια μας σε επάνδρωση, μέσα και στρατηγικές είναι νομίζω τα κρίσιμα. Η αποκάλυψη της Βαριοπούλας μας εξέθεσε. Αυτό που κυρίως μας σώνει από μια επίθεση είναι πολιτικοί λόγοι και δευτερεύοντως στρατιωτικοί. Οι ιδέες του κ.Γιώργου είναι πρωτοποριακές και εξαιρετικές. Οι παρατηρήσεις του σημαντικές. Ας το προωθήσουμε σε φίλους και γνωστούς αξιωματικούς.

Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμε 9:20
Η επάνδρωση, τα μέσα κλπ ειναι απλά τα εργαλεία για να υλοποιήσουμε αυτό που θέλουμε ... Ποιό; Μα, δεν ξέρουμε τι θέλουμε ! Οι ιδέες του Γιώργου ειναι αφελέστατες και επικίνδυνες να παρασύρουν σε δρόμους κατηφορικούς !!
Δεν καταλαβαίνω γιατι μας εξέθεσε η βαριοπούλα, μάλλον αυτούς εξέθεσε (τους Τούρκους), αφου σαυτήν συμμετείχε και πρώην επιτελάρχης του στρατηγείου του Τυρνάβου !!!

Σαράντος