Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Ελληνικές υποσχέσεις για πολεμικό υλικό

ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΜΑΤΙ χθες η Αθήνα στις χώρες που κατασκευάζουν όπλα- μεταξύ των οποίων Γαλλία και Γερμανία - και ενδιαφέρονται έντονα για την ελληνική αγορά.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λουκάς Δημάκας
Ενώ ο Πρωθυπουργός επισκεπτόταν το Παρίσι και στις Βρυξέλλες συζητείται το ενδεχόμενο για ευρωσωσίβιο στην ελληνική οικονομία, ο υπουργός Άμυνας κ. Ευάγγ. Βενιζέλος ανήγγειλε, πρώτη φορά με τόση σαφήνεια, ότι «μέχρι το τέλος του 2010» θα έχει ληφθεί απόφαση για την αγορά των νέων μαχητικών αεροσκαφών. Επίσης ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας κ. Παν. Μπεγλίτης επαναλάμβανε, ερωτώμενος από το πρακτορείο Ρώυτερ, ότι η Ελλάδα «θα εκπληρώσει τη συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης για την αγορά έξι φρεγατών FRΕΜΜ», για τις οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη ελληνογαλλικές διαπραγματεύσεις από το 2009. Επισήμως η Αθήνα ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει από καμία πλευρά διασύνδεση ενδεχόμενης παροχής βοήθειας στην Ελλάδα με εξοπλιστικά θέματα- «όχι, δεν αληθεύει αυτό», είπε ο κ. Βενιζέλος όταν ρωτήθηκε αν ασκούνται τέτοιες πιέσεις π.χ. από τη Γερμανία για την προώθηση του αεροσκάφους Γιουροφάιτερ. Ωστόσο ο υπουργός έσπευσε να προσθέσει ότι «όλα γίνονται με μια διπλωματική ευπρέπεια και χωρίς να υπάρχει καμία ιδιαίτερη πίεση». Μάλιστα ο κ. Βενιζέλος έκανε ένα ακόμα βήμα πέραν του χρονοδιαγράμματος για τα μαχητικά και περιέγραψε λίγο- πολύ όλες τις επικείμενες αγορές για να έχουν όλοι προσδοκίες: «Αυτή τη στιγμή χειριζόμαστε και το θέμα των υποβρυχίων σε σχέση με τη ναυπηγική βιομηχανία και το θέμα των φρεγατών και το θέμα των αρμάτων του στρατού, προσπαθούμε και με μεταχειρισμένο υλικό καλής ποιότητας να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε». Είναι άξιο προσοχής ότι για όλα τα υλικά αυτά υπάρχει ενδιαφέρον ή εμπλοκή, μεταξύ άλλων, του Παρισιού και του Βερολίνου...

Ειδικά όσον αφορά τις φρεγάτες που το εγγεγραμμένο κόστος είναι της τάξης των 2,5 δισ. ευρώ (αλλά ίσως φτάσει και τα 4 δισ.), την αγορά τους από τη Γαλλία είχε αποφασίσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ήδη οι διακρατικές συζητήσεις προχωρούν με άξονα τη ναυπήγησή τους στην Ελλάδα. Στο θέμα εμπλέκονται και τα (γερμανικά σήμερα) Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, για τα οποία φέρεται ότι ενδιαφέρονται και οι Γάλλοι μέσω συνεργασίας τους με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.



1 σχόλιο:

TAKIS είπε...

Είναι στο πλαίσιο της αυστηρής οικονομικλης πολιτικής και του περιορισμού των εξόδων....α ρε πλάκα που έχουμε α ρε πλάκα