Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Μειωμένο επίδομα για ...αυξημένο κίνδυνο

«ΨΑΛΙΔΙ» 10% ΓΙΑ 8.000 ΣΤΕΛΕΧΗ
Μείωση έως και 10% στο επίδομα επικινδυνότητας (πτητικό, καταδυτικό, ναρκαλιείας, αλεξιπτωτιστών, δυτών) επιφέρει ο νέος τρόπος φορολόγησης που αποφάσισε η κυβέρνηση, μετά τις... σφοδρές αντιδράσεις οι οποίες προέκυψαν πέρυσι λόγω της κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησής του. Το επίδομα λαμβάνουν συνολικά περίπου 8.000 στελέχη που υπηρετούν και στους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Με κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφουν ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Φίλιππος Σαχινίδης επανακαθορίζεται το επίδομα που λαμβάνουν τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τα οποία εκτίθενται σε αυξημένο κίνδυνο. Μεταξύ αυτών οι χειριστές των μαχητικών, των εκπαιδευτικών αεροσκαφών και των ελικοπτέρων, οι δύτες, οι αλεξιπτωτιστές και οι ναρκαλιευτές. Τα νέα ποσά που λαμβάνουν πλέον οι δικαιούχοι του συγκεκριμένου επιδόματος θα είναι μειωμένα σε ποσοστό που φθάνει και το 10%, ενώ εκτιμάται πως θα παραμείνουν «παγωμένα» για την επόμενη πενταετία Στην ανώτερη κατηγορία δηλαδή, που είναι οι πιλότοι των Πολεμικών Μοιρών, θα καταβάλλεται το επίδομα «ψαλιδισμένο» κατά 2.000 ευρώ ετησίως.

Η νέα αυτή περικοπή στο επίδομα επικινδυνότητας απορρέει από την τροπολογία που είχαν καταθέσει ο υπουργός Οικονομικών και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας τον περασμένο Σεπτέμβριο για τη φορολόγησή του. Η τροπολογία αυτή προέβλεπε ότι απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες το 65% του επιδόματος επικινδυνότητας και το υπόλοιπο 35% μπαίνει κανονικά στην κλίμακα φορολόγησης.

Ειδική αποζημίωση

Στην τροπολογία αυτή είχε ενταχθεί και η ειδική αποζημίωση των ιατρών, του νοσηλευτικού προσωπικού και των πληρωμάτων ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, που εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία με αεροπορικά μέσα για την παροχή πρώτων βοηθειών σε άτομα που ασθενούν.

Στη νομοθετική αυτή ρύθμιση είχε αναγκαστεί η κυβέρνηση, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις των στρατιωτικών που προκάλεσε η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος αυτοτελούς φορολόγησης του επιδόματος επικινδυνότητας με το νόμο 3842/2010 (πριν από την ψήφιση του νόμου το επίδομα φορολογούνταν με 15%, ποσοστό φορολόγησης που αυξήθηκε από το 5% που ήταν). Η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης είχε προκαλέσει έως και «λευκή απεργία» των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, κάτι που είχε ως συνέπεια την κόντρα μεταξύ αεροπόρων και πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Οι δικαιούχοι του επιδόματος επικινδυνότητας μπορεί να αισθάνθηκαν πως αποκαθίσταται η εις βάρος τους αδικία που συντελέστηκε με την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης, αλλά και η μείωση του 10% που επέρχεται με το νέο τρόπο φορολόγησης είναι αρκετά αρνητική εξέλιξη, με βάση τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες, αποτέλεσμα της πολιτικής του Μνημονίου που εφαρμόζει η κυβέρνηση.

Όπως και οι υπόλοιποι στρατιωτικοί, η ειδική αυτή κατηγορία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων έχει υποστεί αφαίμαξη αποδοχών με τη μείωση κατά 12% στα υπόλοιπα επιδόματα και την επί της ουσίας κατάργηση του 13ου και του 14ου μισθού.

(Ε.Τ. 16/02/2011 - ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ)
(Σ.Λ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: