Παρακολουθώ εδώ και καιρό τις προσπάθειες που κάνει ο ΣΥΣΜΕΔ, μέσω προτάσεων, για να τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των στρατιωτικών και μπορώ να πω ότι αρκετά στελέχη είναι ικανοποιημένα στο ότι υπάρχει έστω και ένα ημιεπίσημο συλλογικό όργανο εν ενεργεία στρατιωτικών που αγωνίζεται για τα δικαιώματά μας.
Παρακολουθώ εδώ και καιρό τις προσπάθειες που κάνει ο ΣΥΣΜΕΔ, μέσω προτάσεων, για να τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των στρατιωτικών και μπορώ να πω ότι αρκετά στελέχη είναι ικανοποιημένα στο ότι υπάρχει έστω και ένα ημιεπίσημο συλλογικό όργανο εν ενεργεία στρατιωτικών που αγωνίζεται για τα δικαιώματά μας. Διαβάζοντας όμως κάποιος την τελευταία πολυσέλιδη ανακοίνωση που εξέδωσε σχετικά με την πρόσφατη εξειδίκευση των κριτηρίων για τις μεταθέσεις του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, παρ' όλο που θέτει πολύ σοβαρά θέματα προς απάντηση από τους αρμόδιους που συνέταξαν την εν λόγω Υπουργική Απόφαση, μπορεί να παρατηρήσει ορισμένα «φάουλ».
Συγκεκριμένα, χαρακτηρίζει ως μη αντικειμενικό το κριτήριο της απόκτησης πτυχίου πανεπιστημίου (!) διότι τα στελέχη έχουν διαφορετικό οικονομικό υπόβαθρο, διαμένουν σε περιοχές που δεν έχει πανεπιστημιακές σχολές και το επίπεδο δυσκολίας απόκτησης του πτυχίου διαφέρει ανάλογα με το αντικείμενο της Σχολής. Επίσης, αναφέρει ως μη ηθική και δίκαιη την προσμέτρηση μορίων από την απόκτηση μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών διότι κάτι τέτοιο (σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση) δεν εξαρτάται από το μορφωτικό επίπεδο αυτού που το αποκτά αλλά από τις μέχρι τώρα μεταθέσεις του, τους οικονομικούς πόρους του, τις οικογενειακές υποχρεώσεις του ή τα όποια προβλήματα υγείας που μπορεί να είχε ο αξιωματικός.
Τα παραπάνω βέβαια κατά βάση δεν ισχύουν διότι: α. όσον αφορά τις μεταθέσεις, αυτός ο οποίος βρίσκεται σε αστικό κέντρο τώρα (και άρα σύμφωνα με την ανακοίνωση προνομιούχος όσον αφορά πρόσβαση σε πανεπιστήμιο) πριν ήταν και αυτός σε απομακρυσμένη περιοχή χωρίς υποδομές, β. οι οικονομικοί λόγοι δεν ευσταθούν διότι, ευτυχώς ως τις μέρες μας, η εκπαίδευση είναι δωρεάν και δεν χρειάζεται να πληρώσεις παρά μόνο σε ελάχιστα μεταπτυχιακά προγράμματα (6 με 7 χιλιάδες ευρώ) οπότε όποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει μπορεί να επιλέξει ένα δωρεάν πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών, επίσης η φοίτηση σε προπτυχιακό επίπεδο δεν απαιτεί πουθενά την πληρωμή διδάκτρων, γ. το εάν η απόκτηση ενός πτυχίου είναι ευκολότερη σε σχέση κάποιου άλλου είναι σχετικό, πώς άραγε μπορείς να πεις για παράδειγμα το ότι να τελειώσεις το οικονομικό είναι πιο δύσκολο (ή πιο εύκολο) από τη νομική ή ένα τμήμα διεθνών σχέσεων; Όπως και να έχει δεν είναι λόγος αυτός ώστε να χαρακτηριστεί άδικο κριτήριο και να μην προσμετράται στα προσόντα σου ένα πτυχίο διότι κάποιος το πήρε στα τέσσερα και κάποιος άλλος στα πέντε χρόνια λόγω δυσκολίας, δ. οι οικογενειακές υποχρεώσεις μπορεί να αποτελέσουν ένα μικρό εμπόδιο στην προσπάθεια απόκτησης πανεπιστημιακού τίτλου, ιδίως όσον αφορά τις γυναίκες, αλλά δεν είναι και αποτρεπτικό και αυτό φαίνεται από το ότι σπουδάζουν πολλά άτομα που έχουν οικογένεια χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ε. για τα προβλήματα υγείας δεν μπορώ να κρίνω εάν δεν γίνει πιο συγκεκριμένο, αλλά δεν μου φαίνεται σωστό να μην δίνονται κίνητρα για περεταίρω μόρφωση των στρατιωτικών επειδή κάποιος δεν είναι σε θέση λόγω προβλημάτων υγείας να τα ακολουθήσει.
Ένα δεύτερο που θέλω να επισημάνω είναι η κατά κάποιο τρόπο "ρατσιστική" αντιμετώπιση που φαίνεται μέσα από την ανακοίνωση για όσα στελέχη δεν είναι έγγαμα. Δηλαδή οικογένεια θεωρείται μόνο εάν κάποιος είναι παντρεμένος; Τι σημαίνει έμμεση επιδότηση του άγαμου βίου; Παρ' όλο που το στρατιωτικό περιβάλλον είναι συντηρητικό στις απόψεις του, ορισμένα στελέχη, από προσωπική επιλογή, αποφασίζουν να μην τελέσουν γάμο αλλά να συμβιώνουν απλώς ως οικογένεια. Γιατί δηλαδή θα πρέπει να τιμωρούνται με τη μη μοριοδότηση; Επίσης για κάποιον οικογένεια μπορεί να θεωρηθεί η συγκατοίκηση με τους άπορους ή ανήμπορους γονείς.
Τρίτον, αναφέρετε ότι δεν είναι αντικειμενικό κριτήριο η επίδοση στα σχολεία ειδικοτήτων αφού είναι τυπική η βαθμολόγηση, πράγμα το οποίο δεν ισχύει. Μέχρι τώρα η απόδοση στα εν λόγω σχολεία δεν μπορούσε να επιφέρει κάποιο άμεσο όφελος για το στέλεχος οπότε η πλειοψηφία αγωνιζόταν να φτάσει ένα μέσο επίπεδο όπως ήταν το 15 στα 20 και από εκεί και έπειτα αδιαφορούσαν και μόνο ελάχιστοι αφοσιωνόταν πραγματικά στην μελέτη για βελτίωση των γνώσεων τους που θα έδινε και μια καλύτερη βαθμολογία. Γενικά πάντως λίγες είναι οι περιπτώσεις που κάποιος αδικήθηκε στη βαθμολόγησή του στα σχολεία ειδικοτήτων. Οπότε παρ' όλο που δεν είναι 100% αντικειμενικό ως κριτήριο απέχει χαοτικά στο να χαρακτηριστεί υποκειμενικό αφού ούτε τυπικά γίνεται η βαθμολόγηση ούτε βάσει αρχαιότητας όπως αναφέρετε.
Πολύ σωστά αναφέρετε ότι πρέπει να εξαλειφθούν τα κριτήρια που είναι υποκειμενικά αλλά προσωπικά πιστεύω ότι αυτά είναι μόνο οι ποινές και σε μικρότερο βαθμό η βαθμολόγηση στις εκθέσεις αξιολόγησης. Το εάν ένα στέλεχος θα τιμωρηθεί ή όχι δεν εξαρτάται από τον ίδιο κατά κύριο λόγο αλλά από τις περιστάσεις που θα του τύχουν (δυσκολία Μονάδος, αυστηρότητα διοικητή, τυχαία γεγονότα που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης υπηρεσίας κτλ) οπότε το εν λόγο κριτήριο εμπεριέχει μεγάλη δόση σχετικότητας. Επίσης, όπως αναφέρετε, με αυτό τον τρόπο τιμωρείται μαζί με το στέλεχος και η οικογένειά του και μάλιστα αυτό γίνεται σε βάθος δεκαετίας. Παράλληλα τα μόρια που χάνει από την ποινή που του επιβάλλεται είναι υπερβολικά, δεν είναι δυνατόν με μια απλή ποινή να χάνει για παράδειγμα όσα μόρια θα έπαιρνε εάν παρέμενε ένα χρόνο στον Έβρο. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει προσωπικές αντιπαραθέσεις και απρόβλεπτες αντιδράσεις εντός των Μονάδων αφού η παραμικρή τιμωρία μπορεί να καθορίσει την μετέπειτα ζωή του στρατιωτικού αλλά και της οικογένειάς του.
Οι παρατηρήσεις μου προς την ανακοίνωση του ΣΥΣΜΕΔ γίνονται καλοπροαίρετα και δεν έχουν στόχο την επίθεση στο σύνδεσμο. Απλώς δείχνει παράταιρο, την ώρα που (επιτέλους) το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας κάνει τα πρώτα βήματα ώστε να έχουν κίνητρο τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων για περεταίρω μόρφωση και προσωπική βελτίωση (πράγμα το οποίο θα έχει θετικό αντίκτυπο και στην εργασιακή καθημερινότητα) να βγαίνει ανακοίνωση η οποία να καταδικάζει, στην ουσία, αυτή την προσπάθεια. Σ' όλους τους σύγχρονους στρατούς στον κόσμο επιδιώκεται η αναβάθμιση του επιπέδου των στελεχών τους δίνοντας κίνητρα στο ίδιο το στέλεχος να την αποζητά.
Εάν δεν γίνει αυτό και στην Ελλάδα θα φτάσουμε στο σημείο να μετατίθενται σε σημαντικές διεθνείς θέσεις στελέχη, που όταν οι ξένοι συνάδελφοί τους θα είναι απόφοιτοι πανεπιστημίων, κάτοχοι μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων και με γνώση στο αντικείμενό τους λόγω των κινήτρων που είχαν, οι Έλληνες αξιωματικοί ή υπαξιωματικοί θα έχουν να παρουσιάσουν ως κύριο προσόν την τριτεκνία τους.
Γνώμη μου είναι ότι η ανακοίνωση που βγήκε, παρ' όλο στα περισσότερα σημεία ακουμπάει και φωτίζει τα στρεβλά σημεία της υπουργικής απόφασης, ήταν αρκετά μονόπλευρη όσον αφορά τα κίνητρα που δίνονται για την βελτίωση υπηρεσιακής κατάστασης του στελέχους.
Φιλικά, Panos Katepanos
7 σχόλια:
Δεν μπορεί ξαφνικά ένα πρωι τα σχολεία των οπλων - Σωμάτων μετράνε επι 3 (;) στα μόρια. Οσο δηλαδή 3 χρόνια στη Σαμοθράκη. Οσο για το πως μπαίνουν οι βαθμολογίες εγω Λoxαγο πρώτο στην ΑΔΙΣΠΟ δεν έχω δει ποτέ......τυχαίο; Τα υπηρεσιακά μόρια να μετράνε για τις θέσεις ναι για τις μεταθέσεις (τόπους) όχι. Γιατί εδω μιλάμε για οικογένειες και ποιότητες ζωής και όχι για ονοματα σε ένα χαρτί. Εγώ δεν θέλω να πάω στρατηγος στον τόπο συμφερόντων μου θέλω να πάω όμως εάν έχω κάνει το καθήκον μου στην παραμεθόριο χωρίς να με περάσει κάποιος που είχε γνωστό σε κάποιο σχολείο.......
Κύριε Κατεπάνο, (ειμαι μέλος του ΣΥΣΜΕΔ) δέχομαι καλοπροαίρετα τη κριτική, έχω μόνο να σημειώσω τα εξής:
Ο ΣΥΣΜΕΔ καταρχήν δε λειτουργεί επίσημα ως όργανο εκπροσώπησης των στελεχών, αυτό σημαίνει για οπουδήποτε λόγο πολλοί συνάδελφοι αρνούνται τη συμμετοχή τους σε τέτοιους συνδέσμους και ως εκ τούτου ο σύνδεσμος στερείται καταθέσεων απόψεων άλλων στελεχών που προφανώς προωθούνται λόγω πλειοψηφίας.
Για παράδειγμα προσωπικά εγώ διαφωνώ ριζικά με την είσοδο στα ΣΟΑ οποιουδήποτε έχει σπίτι σε οποιοδήποτε μέρος της επικράτειας, γιατί υπάρχουν συνάδελφοι με σπίτια σε Αθήνα ,θεσ/νικη και επειδη υπηρετούν στον Εβρο, μπαίνουν στα ΣΟΑ, και συνάδελφοι που δεν έχουν καθόλου σπίτι περιμένουν στην ουρά.
Όπως επίσης διαφωνώ όχι μόνο με τη πρόταση της παραμονής στα ΣΟΑ των πολυτέκνων όσο παραμένουν στη φρουρά αλλά και τη μείωση τους ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που έχουν, δηλαδή όπως οι τρίτεκνοι μένουν τρία χρόνια, έτσι και τετράατεκνοι να μένουν τέσσερα κοκ.
Μ΄ αυτά θέλω να πω ότι σε όλα τα θέματα μπαίνουν πολλές παράμετροι και πολλές απόψεις και ο ΣΥΣΜΕΔ κάνει μόνος του μαι τεράστια προσπάθεια για την καλυτέρευση της ζωής των στελεχών και θα το πετύχει μόλις επισημοποιηθεί η άδεια του είτε από τον Άρειο Πάγο είτε από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια καθώς δε γίνεται να μένουμε πιω από τους άλλους ευρωπαϊκούς στρατούς.
Εδώ θα ήθελα να προσθέσω τις επιθέσεις που δέχεται ο ΣΥΣΜΕΔ και από στρατιωτικούς, ότι θα διαλύσει τις ΕΔ κλπ κλπ. Τα αίτια της ενδεχόμενης διάλυσης των ΕΔ ας τις αναζητήσουμε σ΄ αυτούς που κυβερνούν και διοικούν , υπουργούς αρχηγούς επιτελείων κα, οι σύνδεσμοι δεν αποφασίζουν για τίποτε παρά προτείνουν.
Θα ήθελα να προσθέσω, αναφορικά με τα περιβόητα μόρια ότι αν δεν κοινοποιούνται τα μόρια όλων όσων εμπλέκονται σε μια συγκεκριμένη φρουρά προτίμησης δεν θα υπάρξει ποτέ διαφάνεια στις μεταθέσεις.
ΕΠΙΣΗΣ ΔΕ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΚΑΛΗ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΘΕΜΑ, ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΟΥ ΩΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ, ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΠΤΥΧΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΟΪΚΉ ΕΡΩΤΗΣΗ.
ΟΤΑΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΝ ΡΩΤΑΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Ή ΠΤΥΧΙΟ ΝΟΜΙΚΗΣ?
ΑΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ.ΕΧΩ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ (ΔΕΝ ΕΝΝΟΩ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥΣ) ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ.
ΠΟΤΕ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ? ΕΑΝ ΕΙΣΑΙ ΣΩΣΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΑΞΚΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ. ΑΡΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟ ΑΠΕΚΤΗΣΕΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΛΩΝΕΙΣ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΣΟΥ Ή ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΕΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΈΝΟΥ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΗΡΑΝ ΠΤΥΧΙΟ (ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ) ΠΟΛΛΟΙ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΝΩΤΑΤΟΙ.Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΞΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΘΕΛΕΙ ΑΞΚΟΥΣ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΕΙ.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ...
ΤΙ ΑΞΚΟΥΣ ΘΕΛΟΥΜΕ? ΜΑΧΙΜΟΥΣ Ή ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥΣ? ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ?
ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ (ΒΛ. ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΛΠ) ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ. ΓΙΑΤΙ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΕΚΝΟ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΟΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΑΝΩ ΔΕΝ ΜΕΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΖΗΤΗΣΟΥΝ; ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΙΓΟΥΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ; ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΧΑΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΨΗΦΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ; ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΚΡΙΝΟΜΑΣΤΕ ΕΠΙ ΙΣΟΙΣ ΟΡΟΙΣ, ΒΑΣΗ ΜΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ;;;
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος πόσοι ΣΥΣΜΕΔ υπάρχουν????????
Δυστυχώς τα πτυχία και τα σχολεία όπλων-ΑΔΙΣΠΟ κτλ δεν ΄΄φτιάχνουν΄΄ τις προσωπικότητες αλλά τις ειδικότητες και τις ικανότητες ως ένα βαθμό.Στο στρατό μας στερούμαστε(πλήν εξαιρέσεων)ισχυρών υγειών προσωπικοτήτων-ηγετικών μορφών με παιδεία και επαγγελματική επάρκεια που πέραν του έργου τους θα αποτελέσουν πρότυπο για τούς νεότερους και όχι παράδειγμα πρός αποφυγή όπως συμβαίνει σήμερα.Ψιλά γράμματα για ένα κράτος που οι κεφαλές του σχεδιάζουν στο πόδι με φοβικά σύνδρομα και τυχοδιωκτισμό.
Α/R
Φίλε 10:54 λες και βγήκε προσωπικά για σένα η παροιμία με την αλεπού και τα κρεμαστάρια (ελπίζω να την ξέρεις).
Από πότε ένας αξιωματικός με ακαδημαϊκή καριέρα συνεπάγεται και ότι δεν ειναι καλό στη δουλειά του;
Είναι τόσο συγκεκριμένο το επάγγελμα του στρατιωτικού όπως για παράδειγμα του γιατρού που αναφέρεις;
Γιατί ο σωστός επαγγελματίας δεν έχει το χρόνο να σπουδάσει παράλληλα;
Πώς πήραν δηλαδή το πτυχίο του αυτά τα άτομα που αναφέρεις από το Αριστοτέλειο; Πλήρωσαν και τους το έδωσαν ή εστειλαν άλλους στη θέση τους;
Το παράδειγμα στους νέους, όπως αναφέρεις, ποιο πρέπει να είναι; Αρβύλα, καρπαζία και κάτω το κεφάλι ή κίνητρο για περαιτέρο μόρφωση που θα έχει και αντίκρυσμα στη δουλειά;
Ελπίζω να είσαι μεγάλος σε ηλικία και απόστρατος, εάν ειναι έτσι θα σε δικαιολογήσω εν μέρει λόγω διαφορετικής νοοτροποίας.
Τέλος, απάντησε εάν μπορείς, για ποιο λόγο σε όλους τους σύγχρονους στρατούς υπαρχουν κίνητρα για αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των αξιωματικών και υπαξιωματικών και δεν θα πρέπει όμως να υπάρχουν για τον ελληνικό στρατό;
Δημοσίευση σχολίου