Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Έλεγχοι στα «χακί» καύσιμα που φθάνουν τα 300 εκατ. ευρώ τον χρόνο

Μετά τα δήθεν επιδόματα στολών κλπ έρχεται και η "υπερβολική κατανάλωση καυσίμων" στις ΕΔ, στην οποία ασφαλώς οφείλεται το έλειμα της οικονομίας!!

Μόνο το τελευταίο διήμερο είχαμε 15 παραβιάσεις, σχετικά λίγες, με αντίστοιχες αναχαιτήσεις. Μήπως όταν φθάσουμε το πλαφόν στα καύσιμα να πούμε στους γείτονες να σταματήσουν;

Η είδηση από το ΓΕΕΘΑ:
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Το ΓΕΕΘΑ, στα πλαίσια της εξέτασης εφαρμογής ενός ενιαίου Συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου-παρακολούθησης της διακίνησης καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων, προσκαλεί τις ενδιαφερόμενες εταιρίες που έχουν αναπτύξει ανάλογη εφαρμογή να πραγματοποιήσουν σχετική παρουσίαση, μέχρι 31 Μαρ 2010, χωρίς καμία δέσμευση της στρατιωτικής υπηρεσίας.

ΝΕΑ:
ΕΛΕΓΧΟ με χάι τεκ ηλεκτρονικά συστήματα επιβάλλει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο δαιδαλώδες δίκτυο διακίνησης των τεράστιων ποσοτήτων καυσίμων που καταναλώνουν κάθε χρόνο οι Ένοπλες Δυνάμεις και οι οποίες αποτελούν το 5%-8% των λειτουργικών δαπανών τους!
Σύμφωνα με τον ισχύοντα προϋπολογισμό, για τις δαπάνες καυσίμων έχουν προβλεφθεί 188 εκατ. ευρώ- ποσοστό περίπου 5% των λειτουργικών δαπανών - που όμως, όπως λένε έμπειροι στα «χακί» οικονομικά, φτάνουν σχεδόν τα 300 εκατ. ευρώ αν υπολογιστούν και οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τις πετρελαϊκές εταιρείες από καύσιμα της Αεροπορίας που μεταφέρονται από έτος σε έτος!
Η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας έδωσε βάρος στο σημείο αυτό των δαπανών από τις πρώτες ημέρες που ανέλαβε τα καθήκοντά της, είναι δε ενδεικτικό ότι η εξαγγελία για εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της διακίνησης καυσίμων «από κάθε κατεύθυνση προς κάθε κατεύθυνση» σ΄ όλο το φάσμα των Ενόπλων Δυνάμεων αποτέλεσε σημείο των προγραμματικών δηλώσεων του κ. Ε. Βενιζέλου στις 18/10/09 στη Βουλή.

Ψαλίδι και στα αυτοκίνητα
Παράλληλα με το μέτρο αυτό- που αποσκοπεί στον περιορισμό της σπατάλης μέσω του εξορθολογισμού και την εξάλειψη πάσης φύσεως «μαύρων τρυπών» που τυχόν υπάρχουν στο σύστημα διακίνησης- με εντολή του κ. Παν. Μπεγλίτη περιορίστηκε κατά περίπου 30% η χρήση των πολιτικού τύπου αυτοκινήτων από ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς. Από την καταγραφή που έγινε βρέθηκε ότι στο υπουργείο και στα Γενικά Επιτελεία- στο σύνολο της χώρας- χρησιμοποιούνταν 900 επιβατικά οχήματα που κάθε χρόνο κόστιζαν περίπου 586.000 ευρώ για συντήρηση και 656.000 ευρώ για καύσιμα - πέραν των μισθών των οδηγών και της απόσβεσης. Ήδη από τα 900 «χακί» Ι.Χ. έχουν πάει στα γκαράζ περίπου 280 και σιγά σιγά θα εκποιηθούν. Αντίστοιχα φύλλα πορείας πήραν και οι οδηγοί τους, αφού πλέον πολιτικού τύπου όχημα δικαιούνται μόνο οι αντιστράτηγοι και οι υποστράτηγοι- στους ταξιάρχους και κάτω κόπηκαν.
Ωστόσο, τα καύσιμα των πλεοναζόντων «χακί» Ι.Χ. δεν είναι παρά μια σταγόνα μπροστά στη συνολική κατανάλωση στον εξορθολογισμό της οποίας αποσκοπεί η αντικατάσταση του... χειρόγραφου συστήματος καταγραφής με υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικό. «Υπάρχει χάος», παραδέχτηκε στα «ΝΕΑ» ανώτατος αξιωματικός.
Ήδη χθες το ΓΕΕΘΑ βγήκε στην αγορά και με σχετική ανακοίνωση καλεί τις εταιρείες που έχουν αναπτύξει ανάλογη εφαρμογή ελέγχου- που να φτάνει μέχρι την πιο ακριτική μονάδα- να την παρουσιάσουν στο Πεντάγωνο μέχρι το τέλος Μαρτίου. Ήδη οι αρμόδιοι του ΓΕΕΘΑ έχουν δει και τα συστήματα που εφαρμόζουν τα κρατικά διυλιστήρια.


Δεν υπάρχουν σχόλια: