Η Αθήνα ζητεί τον πλήρη φάκελο με τις αποκαλύψεις για μίζες από την Εισαγγελία του Μονάχου
Για ποιόν χτυπά η καμπάνα;
Επιταχύνονται οι δικαστικές έρευνες για μίζες μαμούθ που δόθηκαν και στην Ελλάδα από τη γερμανική εταιρεία Ferrostaal AG, για την αγορά τεσσάρων υποβρυχίων το 2000, καθώς η εισαγγελέας πρωτοδικών που χειρίζεται την έρευνα προχωρεί σε αίτημα δικαστικής συνδρομής προς τις γερμανικές αρχές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισαγγελέας κ. Πόπη Παπανδρέου αποστέλλει εντός των ημερών αίτημα στην Εισαγγελία Ι του Μονάχου προκειμένου να σταλούν καταθέσεις και έγγραφα για μίζες εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν και στη χώρα μας για την αγορά των υποβρυχίων, καθώς η γερμανική δικαιοσύνη έχει δρομολογήσει έρευνες από τις οποίες προκύπτουν «χρήσιμες πληρωμές» και στην Ελλάδα.
Στελέχη της γερμανικής εταιρείας, αλλά και στοιχεία που έχουν προκύψει από τις έρευνες στη Γερμανία -σχετικά τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα της «Κ» - κάνουν λόγο για μίζες που έφθασαν ακόμα και σε ποσοστό 5% για την αγορά των υποβρυχίων. Ειδικότερα για το υποβρύχιο «Παπανικολής» υπάρχουν καταθέσεις ενώπιον των γερμανικών εισαγγελικών αρχών που μιλούν για μίζες που φθάνουν τα 10 ή 12 εκατ. ευρώ, ενώ το τίμημα για την αγορά των υποβρυχίων, συνολικά, ανήλθε στα 1,8 δισ. ευρώ.
Η Εισαγγελία της Αθήνας, που έχει ξεκινήσει έρευνες μετά τις αποκαλύψεις για μίζες εκατομμυρίων και στην αγορά των υποβρυχίων, στρέφει το ενδιαφέρον της και στο Λονδίνο, όπου είχε την έδρα της θυγατρική εταιρεία της Ferrostaal AG, είχε δε αναλάβει τη διαχείριση των «χρήσιμων πληρωμών» τις οποίες διοχέτευε στην Ελλάδα μέσω ενός ενδιάμεσου Ελληνα ο οποίος διατηρούσε «εταιρεία συμβούλων».
Σε κάθε περίπτωση το αίτημα δικαστικής συνδρομής προς την Εισαγγελία Ι του Μονάχου, που θα προωθηθεί σύντομα μέσω της Εισαγγελίας Εφετών της Αθήνας, θεωρείται σημαντικό βήμα στην έρευνα της υπόθεσης, καθώς θα εφοδιάσει, όπως δήλωνε δικαστική πηγή στην «Κ», την ελληνική Εισαγγελία με κρίσιμα στοιχεία που έχουν προκύψει από τις γερμανικές έρευνες.
Παράλληλα η εισαγγελέας κ. Παπανδρέου, που «τρέχει» την έρευνα, εξετάζει μάρτυρες, αλλά και με τη βοήθεια της ΥπΕΕ επιχειρεί να βρει άκρη με τη ροή του «μαύρου χρήματος» με άνοιγμα λογαριασμών σε ενδιάμεσους -και όχι μόνον- σε μία προσπάθεια να εντοπιστούν οι τελικοί αποδέκτες των «χρήσιμων πληρωμών».
Η υπόθεση αγοράς των υποβρυχίων τύπου S-214 (όπως ο «Παπανικολής») ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Ουσιαστικά τα τέσσερα υποβρύχια αποτελούσαν «προίκα» των Ναυπηγείων, προκειμένου να έχουν εξασφαλισμένο το πρώτο έργο τους και μάλιστα με την εγγύηση του κράτους, διασφαλίζοντας παράλληλα και τις θέσεις εργασίας. Ενδεικτικό της μυστικότητας με την οποία τότε συντάχθηκαν οι συμβάσεις για την αγορά των υποβρυχίων είναι το γεγονός ότι ακόμη και λίγους μήνες πριν από την παραχώρηση των ναυπηγείων, τα ακριβή στοιχεία δεν είχαν ποτέ προωθηθεί από το υπουργείο Αμυνας σε εκείνο της Ανάπτυξης που είχε αναλάβει την ιδιωτικοποίηση.
Της Ιωαννας Mανδρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου