skip to main |
skip to sidebar
Μπορώ να έχω παρακαλώ τους...“Τripolis Τimes”;» ρώτησε με ύφος επιβάτη διακεκριμένης θέσης και με άψογη αγγλική προφορά ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας την έκπληκτη «αεροσυνοδό» (μόνιμη σμηνίτη της Πολεμικής Αεροπορίας), μόλις επιβιβάστηκε επί του πρωθυπουργικού Εμπραέρ, μαζί με δέκα άλλους υπουργούς και υφυπουργούς για την προχθεσινή πτήση Αθήνα- Σόφια. Τους «Τripolis Τimes» δεν είχε βεβαίως η αεροσυνοδός ούτε τον... «Μegalopolis Οbserver», που ζήτησε εν συνεχεία ο αρκάς υπουργός και έτσι, ελλείψει ξένου Τύπου και με αναμμένη την πινακίδα «προσδεθείτε», άρχισε, στη στενόχωρη καμπίνα του Εμπραέρ, μια ιδιότυπη άτυπη συνεδρίαση διευρυμένου Υπουργικού Συμβουλίου διαρκείας 50 λεπτών η οποία ολοκληρώθηκε σε ύψος 35.000 ποδών. Διευρυμένου, επειδή κάθε υπουργός είχε το δικαίωμα να έχει μαζί του και δύο συνεργάτες του, οι οποίοι πήραν και αυτοί μέρος στις συζητήσεις των υπουργών.
Τόσο πολλοί υπουργοί πρώτη φορά βρέθηκαν σε ένα αεροσκάφος, το οποίο ανήκει στον στόλο VΙΡ της Πολεμικής Αεροπορίας και το προμηθεύτηκε ως αντισταθμιστικό όφελος από την αγορά των ιπτάμενων ραντάρ. Ολοι έφθασαν στο «Ελ. Βενιζέλος» με τα υπουργικά τους αυτοκίνητα, συνοδευόμενοι από τους συνεργάτες τους. Οι Βούλγαροι προτίμησαν πιο οικονομικές λύσεις. Μόλις οι έλληνες υπουργοί προσγειώθηκαν στη Σόφια, τους έβαλαν όλους, υπουργούς, υφυπουργούς, συνεργάτες και τους άνδρες ασφαλείας τους σε δύο πουλμανάκια και τους οδήγησαν στο Μέγαρο Μπογιάνα, σύμβολο του «σοσιαλιστικού» καθεστώτος, το ανάκτορο που είχε ανεγείρει για τον εαυτό του ο Τοντόρ Ζίβκοφ.
Το θέμα που φάνηκε να ενδιέφερε περισσότερο τους υπουργούς ήταν η απεργία στα βυτιοφόρα και πώς αυτή θα αντιμετωπιστεί. Το ερώτημα που ετέθη είναι πώς θα λυθεί η απεργία χωρίς να προκληθεί αναταραχή. Στη συζήτηση παρενέβη και ο κ. Χρυσοχοΐδης ο οποίος μίλησε για σωστή αντιμετώπιση του θέματος, ενώ οι περισσότεροι υπουργοί επισήμαναν στον κ. Ρέππα ότι το «θέμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ταχύτητα, διαφορετικά όσο μένει, θα μπλοκάρει». Στη συζήτηση ακούστηκε και η λέξη «επίταξη». Οπως ειπώθηκε από πολλούς υπουργούς, η όποια απόφαση θα έπρεπε να ληφθεί το συντομότερο διότι η κατάσταση είναι απελπιστική σε νησιά και τουριστικούς προορισμούς: «Το κράτος πρέπει να λειτουργήσει συντεταγμένα, ελπίζουμε ότι θα εξευρεθεί λύση έστω και την τελευταία στιγμή» τους είπε ο κ. Ρέππας, αποκαλύπτοντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει συνεννόηση με τους απεργούς τη στιγμή που δεν ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του υπουργείου σε διάλογο. Η επίταξη των βυτιοφόρων φάνηκε, Τρίτη πρωί, καθ΄ οδόν προς τη Σόφια, ως η μόνη λύση. Οι πάντες άλλωστε μέσα στο αεροσκάφος συμφωνούσαν.
Πρώτος στη Σόφια υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδης. Πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί πρώτος αυτός. Επειδή, όπως τους εξήγησαν, ο κ. Χρυσοχοΐδης ήταν και την περασμένη εβδομάδα στη Σόφια και ο βούλγαρος ομόλογός του είναι πρώτος τη τάξει υπουργός. Ακολούθησε η υπογραφή συμφωνίας για στρατιωτική συνεργασία από τον κ. Βενιζέλο, της κυρίας ΚατερίναςΜπατζελή με την ηγεσία του βουλγαρικού υπουργείου Γεωργίας και της κυρίας Τίνας Μπιρμπίλη με τον βούλγαρο υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Τουρισμού κ. Τράιτσο Τράικοφ. Η κυρία Μπιρμπίλη υπέγραψε και δεύτερο πρωτόκολλο ή, όπως ονομάστηκε, «κοινή διακήρυξη», με την υπουργό Περιβάλλοντος και Υδάτων κυρία Νόνα Καρατζόβα .
Λίγο προτού επιβιβασθούν στα πούλμαν για το αεροδρόμιο της Σόφιας, ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου ζήτησε από τον βούλγαρο ομόλογό του κ. Μπόικο Μπορίσοφ να επαναληφθεί η όλη διαδικασία σύντομα στην Αθήνα. Ο βούλγαρος πρωθυπουργός ανταποκρίθηκε θετικά, λέγοντας ότι συμφέρει και οικονομικά να συγκεντρώνονται όλοι οι υπουργοί μαζί, παρά να επισκέπτονται ο ένας τον άλλον κάθε φορά ξεχωριστά και με διαφορετικές πτήσεις.
Το μνημόνιο και οι υπογραφές
Στο αεροσκάφος τρεις υπουργοί, οι κκ. Ευ. Βενιζέλος, Γ. Παπακωνσταντίνου και Μ. Χρυσοχοΐδης , κάθησαν στις πρώτες θέσεις, αφού ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου θα μετέβαινε στη Σόφια με άλλο αεροσκάφος. Οι υπόλοιποι, αν εξαιρέσει κανείς τον κ. Ρέππα (ο οποίος θέλησε να καθήσει δίπλα στον κ. Α. Λοβέρδο ), προτίμησαν να καθήσουν με τους συνεργάτες τους για να ρίξουν μια τελευταία ματιά στο πλήθος μνημονίων συνεργασίας τα οποία επρόκειτο σε λίγη ώρα να υπογράψουν με τους βούλγαρους ομολόγους του. «Σαν πολλά μνημόνια δεν υπογράφουμε τον τελευταίο καιρό;» είπε με νόημα η κυρία Κατερίνα Μπατζελή κάνοντας τους πάντες να γελάσουν, πλην όμως ουδείς υπουργός, στα 50 λεπτά που διήρκεσε η πτήση, θέλησε να ασχοληθεί με το σκληρό μνημόνιο που «μάτωσε» την Ελλάδα και την έλευση εκ νέου της τρόικας στην Αθήνα. Και να σκεφθεί κανείς ότι οι περισσότεροι είχαν να αντιμετωπίσουν την τρόικα και τους ελέγχους της επιστρέφοντας στα υπουργεία τους.
1 σχόλιο:
ρε παιδια που ειναι το αγορι......
Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟΣ?
και τα αλλα γατονια?
Δημοσίευση σχολίου