Τρίτη 20 Ιουλίου 2010

Περίεργη επιστολή «Τούρκου αξιωματικού» στη «Χουριέτ» για τη νύχτα των Ιμίων

Μια εκδοχή για τη νύχτα της 30ής-31ης Ιανουαρίου 1996 και την κορύφωση της έντασης στις βραχονησίδες Ιμια πρόβαλε χθες η τουρκική εφημερίδα «Χουριέτ», δημοσιεύοντας επιστολή Τούρκου αξιωματικού που υπηρετούσε σε τουρκική φρεγάτα στην περιοχή εκείνη τη μέρα.

Ο αξιωματικός υποστηρίζει ότι η πτώση του ελληνικού πολεμικού ελικοπτέρου κατά την κρίση στις βραχονησίδες Ιμια το 1996 έγινε αφού το ελικόπτερο εξέπεμψε σήμα κινδύνου, στη συνέχεια η ελληνική φρεγάτα δεν κατάφερε να φωτίσει την πλατφόρμα προσγείωσης, η διοίκηση της οποίας απέρριψε πρόταση της παραπλήσιας τουρκικής φρεγάτας για προσγείωση του ελικοπτέρου σε αυτήν.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι «καθώς πλησίαζε η ώρα της επιχείρησης και η ένταση κορυφωνόταν έγιναν δύο απροσδόκητα πράγματα: το ελικόπτερο του ελληνικού πλοίου Υδρα εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Το σήμα αυτό το ακούσαμε κι εμείς. Το Υδρα όμως δεν κατάφερε να φωτίσει την πλατφόρμα. Στην έκκληση της τουρκικής φρεγάτας Γιαβούζ προς το ελληνικό ελικόπτερο και το πλοίο "η πλατφόρμα προσγείωσής μας είναι ανοιχτή, μπορεί να προσγειωθεί το ελικόπτερο", λάβαμε από τον διοικητή του Υδρα την απάντηση "negative, negative", με την πιο ψυχρή φωνή που έχω ακούσει ποτέ».

Σύμφωνα με την επιστολή, «το δεύτερο απροσδόκητο πράγμα ήταν η πρόταση του ταγματάρχη Αχμέτ Ερόλ "να αποβιβαστούμε στη μικρή βραχονησίδα που είναι άδεια κι έτσι να αποτρέψουμε τη σύγκρουση", η μεταβίβαση της πρότασης αυτής στην Αγκυρα και η θετική απάντηση που πήραμε έπειτα από 25-30 λεπτά για την πρόταση αυτή».

Στην επιστολή ο Τούρκος αξιωματικός υπογραμμίζει ότι η πρόταση περί μικρής βραχονησίδας ήταν του διοικητή της τουρκικής φρεγάτας Γιαβούζ, ταγματάρχη Αχμέτ Ερόλ και όχι του τότε βοηθού υφυπουργού Εξωτερικών Ινάλ Μπατού, όπως έχει γραφτεί στα τουρκικά ΜΜΕ.

Η «Χουριέτ» πάντως δεν διευκρινίζει πότε έχει συνταχθεί και αποσταλεί στην εφημερίδα η εν λόγω επιστολή.
Του ΑΡΗ ΑΜΠΑΤΖΗ

3 σχόλια:

Nelson είπε...

Ανακρίβειες και μισές αλήθειες. Το ΥΔΡΑ δεν βρισκόταν στην περιοχή εκείνη τη νύχτα αφού επέστρεφε πάσει δυνάμει από συμμετοχή σε ΝΑΤΟϊκή επιχείρηση. Το ΝΑΒΑΡΙΝΟ ήταν η φρεγάτα στα ΙΜΙΑ. Η Τουρκική φρεγάτα πράγματι προσφέρθηκε να διαθέσει το ελικοδρόμιό της σαν "spare deck" για προσνήωση ανάγκης. Η προσφορά απορρίφθκε. Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τα φώτα ελικοδρομίου του ΝΑΒΑΡΙΝΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Ερώτηση για Nelson: Και εάν όντως δεν λειτουργούσαν τα φώτα ελικοδρομίου ΝΑΒΑΡΙΝΟΥ? Ησουν στο πλοίο? Εάν ναι, τότε ξέρεις τα πράγματα από πρώτο χέρι. Εάν όχι, βάστα και μια πισινή. - ΥΓ

Ανώνυμος είπε...

... και οι τρύπες στο Ε/Π έγιναν από τη .... βλάβη;;;;

... αλλά κατάφεραν και αυτό:

την επόμενη φορά που κάποιος όντως θα πρέπει να δώσει και το αίμα του, να μην το κάνει... για τους γνωστούς λόγους!!!!