Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Πότε θα πάρω σύνταξη; Πως θα υπολογισθεί τότε σύνταξη;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ “ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ”

Άρθρο... [1]

1. Συνταξιοδοτικά δικαιώματα στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που έχουν θεμελιωθεί ή θεμελιώνονται μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2010 δεν θίγονται από την παραμονή τους στην υπηρεσία μετά την ημερομηνία αυτή και τυχόν συνταξιοδοτικές μεταβολές στη διάρκεια αυτής δεν επηρεάζουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησής τους ή το δικαίωμα απόληψης και καταβολής της σύνταξης.

2. Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που θεμελιώνουν, σύμφωνα με τις υφιστάμενες μέχρι τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου διατάξεις, συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2011, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά ενάμισι (1½) επιπλέον έτος. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το έτος 2012 η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά τρία (3) επιπλέον έτη. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το έτος 2013 η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά τεσσεράμισι (4½) επιπλέον έτη και για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το έτος 2014 η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά έξι (6) επιπλέον έτη.

3. Το δικαίωμα απόληψης και καταβολής της σύνταξης, καθώς και ο τρόπος υπολογισμού της, ως προς τις κατηγορίες προσωπικού των παραγράφων 1 και 2, ρυθμίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες μέχρι τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου σχετικές διατάξεις. Ως προς τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης όσων θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2014, ισχύουν οι υφιστάμενες διατάξεις του άρθρου 42 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/2007) και του άρθρου 1 του νόμου 3029/2002. Για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1-1-2015 και μετά, ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

4. Εξαιρουμένων των κατηγοριών προσωπικού των προηγουμένων παραγράφων, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης και αυτή καταβάλλεται εφόσον έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό (60ο) έτος της ηλικίας τους ή σαράντα (40) έτη συντάξιμης υπηρεσίας, στα οποία συνυπολογίζονται αθροιστικά:

α. Ο χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, όπως αυτός προσδιορίζεται στις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/2007), όπως ισχύει σήμερα.

β. Ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο ή τριπλάσιο μέχρι πέντε (5) έτη, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 40 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/2007), όπως ισχύει σήμερα.

γ. Ο χρόνος που λογίζεται σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία ως χρόνος διαδοχικής ασφάλισης.

5. Εξαιρουμένων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που υπάγονται στις παραγράφους 1 και 2, η σύνταξη όσων απομακρύνονται από την ενεργό υπηρεσία με αίτησή τους ή αυτεπαγγέλτως, εκτός των περιπτώσεων επιβολής καταστατικής ποινής που συνεπάγεται απώλεια του δικαιώματος απόληψης σύνταξης, καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του χρόνου που αντιστοιχεί στα τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας ή με τη συμπλήρωση του εξηκοστού (60ου) έτους της ηλικίας.

6. Το εδάφιο α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 41 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/2007) τροποποιείται ως εξής: «Ο διπλασιασμός ή τριπλασιασμός του συντάξιμου χρόνου των στρατιωτικών της παρ. 1 γίνεται μόνο εφόσον αυτοί που διατέλεσαν σε κατάσταση πτητικής ενέργειας συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας.» Το εδάφιο β΄ της παραγράφου 9 του άρθρου 41 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/2007) τροποποιείται ως εξής: «Ο διπλασιασμός του συντάξιμου χρόνου των στρατιωτικών που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο γίνεται μόνο εφόσον αυτοί συμπλήρωσαν πραγματική στρατιωτική υπηρεσία είκοσι πέντε (25) ετών.»

Άρθρο... [2]

1. Ο χρόνος υπηρεσίας των Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) του νόμου 1848/1989 που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις με την ιδιότητα του Οπλίτη Πενταετούς Υποχρέωσης (ΟΠΥ) ή του Εθελοντή Πενταετούς Υποχρέωσης (ΕΠΥ), καθώς και ο χρόνος υπηρεσίας των ανακαταταγμένων Εφέδρων Αξιωματικών Μακράς Διάρκειας, οι οποίοι ανανέωσαν την παραμονή τους στο Στράτευμα με χρήση των διατάξεων του νόμου 1680/1987, που χώρισε ασφάλιση στο ΙΚΑ/ΕΤΑΜ και ΕΤΕΑΜ, αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας. Η αναγνώριση γίνεται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων, με πράξη της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Οι ασφαλιστικές εισφορές για κύρια και επικουρική σύνταξη (εργοδότη και ασφαλισμένου) που έχουν καταβληθεί στα ΙΚΑ/ΕΤΑΜ και ΕΤΕΑΜ για το παραπάνω χρονικό διάστημα αποδίδονται στο Δημόσιο εντός εξαμήνου από την κοινοποίηση σ’ αυτά της σχετικής πράξης αναγνώρισης.

2. Οι έφεδροι εξ εφέδρων Αξιωματικοί του άρθρου 53 του νόμου 833/1937 ασφαλίζονται στο δημόσιο και αποκτούν δικαίωμα σύνταξης με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που αποκτούν δικαίωμα σύνταξης και οι μόνιμοι Αξιωματικοί, ανεξαρτήτως του χρόνου κατάταξής τους στις Ένοπλες Δυνάμεις. Ο χρόνος ασφάλισής τους, ενώ είχαν τη στρατιωτική ιδιότητα, σε άλλα Ταμεία πλην εκείνων των Ενόπλων Δυνάμεων λογίζεται ως χρόνος πραγματικής συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας.

3. Τα πρόσωπα του άρθρου 7 του νόμου 2084/1992 ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο Δημόσιο από την κατάταξή τους ως στρατιωτικοί και προαιρετικά σε άλλου ασφαλιστικούς φορείς συναφούς με την απόκτηση νέας ιδιότητας, χωρίς χρονικό περιορισμό, με δήλωση και καταβολή σε αυτούς του συνόλου των εισφορών από τους ασφαλισμένους. Τυχόν εισφορές που παρακρατήθηκαν υπέρ των εν λόγω ασφαλιστικών φορέων για χρόνο που συμπίπτει με το χρόνο ασφάλισης στο Δημόσιο συμψηφίζονται με τις εισφορές όσων επιλέξουν την προαιρετική ασφάλιση στους φορείς αυτούς.

4. Οι διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων έχουν εφαρμογή και για όσους έχουν ήδη εξέλθει της υπηρεσίας μέχρι την ισχύ του νόμου αυτού, καθώς και για τις οικογένειες αυτών που έχουν αποβιώσει, τα δε οικονομικά αποτελέσματα αρχίζουν από την πρώτη του επομένου της υποβολής της αίτησης μήνα.

Αθήνα, 2 Ιουλίου 2010

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

“ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟY

ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ”

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣH

Με την προτεινόμενη προσθήκη-τροπολογία ρυθμίζεται η συνταξιοδοτική κατάσταση των στρατιωτικών (στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος) κατά τρόπο εναρμονισμένο με τις νέες ρυθμίσεις που διέπουν τους δημοσίους υπαλλήλους, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων του στρατιωτικού επαγγέλματος. Συγκεκριμένα:

Με το άρθρο 1

της προτεινόμενης Προσθήκης-Τροπολογίας προστατεύονται πλήρως τα ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα του υπηρετούντος στρατιωτικού προσωπικού που θεμελιώνονται σύμφωνα με το υφιστάμενο ασφαλιστικό νομικό πλαίσιο μέχρι την 31-12-2010. Η προστασία αυτή επεκτείνεται κλιμακούμενη αναλογικά κατ' έτος, με την προσαύξηση του χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, για το προσωπικό που σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31-12-2014.

Παράλληλα, αποσαφηνίζεται ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων, ο οποίος, για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31-12-2014, ρυθμίζεται σύμφωνα τις υφιστάμενες διατάξεις. Για όσους θεμελιώνουν αντίστοιχο δικαίωμα από την 1-1-2015 και μετά, ο τρόπος υπολογισμού διέπεται από τις νέες ρυθμίσεις.

Επιπλέον, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων του στρατιωτικού επαγγέλματος, προσδιορίζονται ως αναγκαίες προϋποθέσεις για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος η συμπλήρωση του 60ου έτους της ηλικίας ή των 40 ετών συντάξιμης υπηρεσίας, στην οποία συνυπολογίζονται αθροιστικά ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, ο χρόνος πλασματικής συντάξιμης υπηρεσίας μέχρι 5 έτη καθώς και ο χρόνος διαδοχικής ασφάλισης.

Στις περιπτώσεις ακούσιας ή εκούσιας απομάκρυνσης στελεχών από την ενεργό υπηρεσία πριν τη συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, τίθενται ως χρονικό όριο δικαιώματος απόληψης της σύνταξης είτε η συμπλήρωση του χρόνου που αντιστοιχεί στα 35 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας είτε η συμπλήρωση του 60ου έτους της ηλικίας.

Ειδικά για τα στελέχη ειδικών κατηγοριών (χειριστών πολεμικών αεροσκαφών, υποβρυχίων καταστροφέων, ναρκαλιευτών, ΕΚΑΜ, πυροτεχνουργών κ.λπ.) που διακινδυνεύουν το έννομο αγαθό της ζωής λόγω της επικινδυνότητας των αποστολών που αναλαμβάνουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, επαναπροσδιορίζεται ο ελάχιστος χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 έτη, προκειμένου να υπαχθούν στις ρυθμίσεις του άρθρου 41 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων.

Με το άρθρο 2

της προτεινόμενης Προσθήκης-Τροπολογίας καθορίζεται και ενοποιείται το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό σύστημα των αναφερομένων κατηγοριών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων για τη διευθέτηση χρονιζόντων προβλημάτων και εκκρεμοτήτων.

Ρυθμίζεται το θέμα της αναγνώρισης ως δημόσιας υπηρεσίας αυτής που διανύθηκε σε άλλον ασφαλιστικό φορέα και συμπίπτει με το χρόνο που διανύθηκε από την κατάταξή του στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και η υπαγωγή του υποχρεωτικά στην ασφάλιση του δημοσίου και προαιρετικά σε άλλους ασφαλιστικούς φορείς συναφείς με την ιδιότητά τους.

Περαιτέρω, στην παράγραφο 2 ορίζεται ότι οι υπαγόμενοι στην κατηγορία προσωπικού που αναφέρεται σε αυτήν ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο δημόσιο ως εν ενεργεία Αξιωματικοί με τα ίδια υπηρεσιακά και σταδιοδρομικά δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 το προσωπικό που αναφέρεται σε αυτήν ασφαλίζεται υποχρεωτικά στο δημόσιο και προαιρετικά σε λοιπούς συναφείς με την ιδιότητά τους ασφαλιστικούς φορείς.

Τέλος, με την παράγραφο 4 επεκτείνεται η ισχύς της προαναφερόμενης διάταξης σε όσους έχουν ήδη εξέλθει της υπηρεσίας ή στις οικογένειες όσων έχουν αποβιώσει.

Αθήνα, 2 Ιουλίου 2010

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
Άλλο το σχέδιο νόμου και η αιτιολογική που το συνοδεύει και άλλο ο νόμος που ψηφίστηκε τελικά.

Μιλάω ειδικότερα για το περιεχόμενο της παραγράφου "2" του άρθρου που αναφέρεται ανωτέρω ως: Άρθρο... [1]
Σε όλες τις φράσεις "... η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά ..." η λέξη "πραγματικής" έχει αντικατασταθεί με τη λέξη "συντάξιμης" στο άρθρο 20, παράγραφος 2 του νόμου που τελικά ψηφίστηκε:
"... η υποχρέωση συντάξιμης υπηρεσίας αυξάνεται κατά ...".

Το πλήρες κείμενο του ΝΟΜΟΥ ΥΠ'ΑΡΙΘ. 3865, "Μεταρρύθμιση Συνταξιοδοτικού Συστήματος του
Δημοσίου και συναφείς διατάξεις" είναι διαθέσιμο στο site του Εθνικού Τυπογραφείου (www.et.gr):
http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGYK2xFpSwMnXdtvSoClrL8Z8EAZX8QMQ95MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuZ_8A3qing-4luwrxxYGju5q-gK9ZNuIaqhr36n8ITMz

Η πρακτική διαφορά ανάμεσα στο σχέδιο και τον ψηφισθέντα νόμο είναι ότι όσοι εμπίπτουν στη μεταβατική περίοδο και έχουν υπηρεσία που προσμετράται διπλή ή τριπλή ως συντάξιμη, π.χ. υπηρεσία στόλου στο ΠΝ, υπηρεσία μέχρι 5 έτη σε πολεμικές μονάδες της ΠΑ, πτητικά κλπ, θα την προσμετρήσουν στο σύνολο της συντάξιμης υπηρεσίας τους και δεν θα χρειαστεί να υπηρετήσουν επιπλέον πραγματικά χρόνια μετά την εικοσιπενταετία.

Πάντα λοιπόν προσέχουμε κοιτάμε τι τελικά ψηφίζεται και δημοσιεύεται επίσημα.

Ανώνυμος είπε...

Και προς τι αυτή η αλλαγή της τελευταίας στιγμής;
Μήπως τελικά θέλουν να κάνουν μείωση της οροφής του στρατεύματος;
Γιάυτο κατατρόμαξαν τον κόσμο για να φύγει πρόωρα;

Ανώνυμος είπε...

Παρακαλώ πολύ ανώνυμε 4:24ΜΜ,αν ξέρεις να μου απαντήσεις ΘΕΤΙΚΑ σε σχέση με αυτό που γράφεις:
Αξκος ΠΝ που μπήκε στη σχολή το 1986 (και έχει τα 5 του Στόλου) πότε μπορεί το ΝΩΡΙΤΕΡΟ να αποχωρήσει με σύνταξη καταβαλλόμενη? και αν η απάντηση είναι το Μάρτιο ή το Σεπ του 11, τότε τι νόημα έχει η προσθήκη του +1,5?
Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Προς Ανώνυμο - 22 Νοεμβρίου 2010 8:14 μ.μ. - αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο ;-)

Μετά από επιπλέον διερεύνηση παραθέτω τα εξής:

Από σελ.99-100 ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ (Με βάση το Π.Δ. 169/2007 ΦΕΚ Α΄ 210/31-8-2007):

5. Επίσης λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής
συντάξιμης υπηρεσίας ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε:

α) Σε Μονάδες εκστρατείας, σε Μονάδες και Υπηρεσίες και των τριών κλάδων των ΄Ενοπλων Δυνάμεων της Ζώνης Μάχης, σε πολεμικά πλοία, με εξαίρεση αυτά που βρίσκονται σε παροπλισμό, σε υπηρεσίες υπεραπόκεντρων φάρων, όπως αυτοί καθορίζονται από το Ν.Δ. 443/7-5-1966, στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορικής Δύναμης και τις Μονάδες του, σε Αεροδρόμια και τις Διοικήσεις, Μονάδες και Υπηρεσίες που εδρεύουν σ΄αυτά, από την 1η Νοεμβρίου 1949 και μετά, από τους στρατιωτικούς των ΄Ενοπλων Δυνάμεων οι οποίοι απομακρύνονται από αυτές με την διότητα του μονίμου, με την προϋπόθεση ότι ο χρόνος αυτός δε συμπίπτει με διαθεσιμότητα ή αργία με πρόσκαιρη παύση.
...
Ο διπλασιασμός του χρόνου υπηρεσίας, που αναφέρεται στην παράγραφο αυτή, δεν μπορεί να υπερβεί τα πέντε (5) έτη στο
σύνολο.
...
Ο παραπάνω διπλασιασμός δεν ισχύει εφόσον η έξοδος από την υπηρεσία γίνεται με αίτηση του ενδιαφερομένου πριν από τη συμπλήρωση 25ετούς πραγματικής υπηρεσίας.

Τα ανωτέρω παραμένουν σε ισχύ, χωρίς καμμία τροποποίηση από το νόμο 3865/2010: Μεταρρύθμιση Συνταξιοδοτικού Συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις, ΦΕΚ Α 120 - 21.7.2010.

Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι η 5ετία που μετράει διπλή είναι χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, άρα καλύπτει την επιπλέον υπηρεσία που απαιτείται από το νέο νόμο 3865/2010 και προσδιορίζεται ως συντάξιμη.
Ακόμη κι αν ο νέος νόμος απαιτούσε "πραγματική" επιπλέον υπηρεσία (όπως δηλ. στο αρχικό σχέδιο νόμου) η διπλή 5ετία ως χρόνος "πραγματικής" υπηρεσίας θα κάλυπτε και αυτή την απαίτηση.

Όντως λοιπόν δεν έχει νόημα για την πλειοψηφία η προσθήκη του +1,5 έτους, +3 ετών κλπ....

Σύμφωνα με πληροφορίες μου από την ΠΑ, αναμένεται η έκδοση και σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου που θα επιβεβαιώνει την κάλυψη του επιπλέον χρόνου από την διπλή 5ετία. Ουσιαστικά λοιπόν επηρεάζονται μόνο όσοι θεμελιώνουν τα 25 το 2014, γιατί θα πρέπει να υπηρετήσουν +6-5=1 έτος επιπλέον.

Άρα, Αξκος ΠΝ που μπήκε στη σχολή το 1986 (και έχει τα 5 του Στόλου) μπορεί το ΝΩΡΙΤΕΡΟ να αποχωρήσει με σύνταξη καταβαλλόμενη το 2011.
Να προσδιορίσουμε τώρα εάν η αποχώρηση αυτή είναι θα εφικτή το Μάρτιο ή το Σεπτέμβριο:

Από 107 ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ (Με βάση το Π.Δ. 169/2007 ΦΕΚ Α΄ 210/31-8-2007)
έχουμε:
Άρθρο 39
...
2. Μετά τη συνάθροιση του συντάξιμου χρόνου το χρονικό διάστημα που είναι μικρότερο από 12 μήνες λογίζεται σαν ολόκληρο έτος αν είναι τουλάχιστον ίσο με έξι μήνες.
Αυτό εφαρμόζεται στον υπολογισμό τόσο της πραγματικής όσο και της πλασματικής υπηρεσίας.

Τα ανωτέρω παραμένουν επίσης σε ισχύ, χωρίς καμμία τροποποίηση από το νόμο 3865/2010.

Συνεπώς μπορεί η αποχώρηση να γίνει Μάρτιο.

Ωστόσο πιο συμφέρουσα οικονομικά είναι η αποχώρηση το Σεπτέμβριο - με την ημερολογιακή συμπλήρωση των 25 ετών - γιατί τότε θα γίνει προαγωγή σε μισθολογικό βαθμό 2/3 Αρχιπλοιάρχου και αύξηση 4% στο Επίδομα Χρόνου Υπηρεσίας.

Κλείνοντας, θέλω να επισημάνω ότι τα ανωτέρω είναι προσωπικές απόψεις και ερμηνείες και θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν μόνο ως βάση για περαιτέρω διερεύνηση του θέματος και σε καμμία περίπτωση για λήψη οριστικών αποφάσεων.

Από Ανώνυμος - 22 Νοεμβρίου 2010 4:24 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

Προς Ανώνυμο - 22 Νοεμβρίου 2010 8:14 μ.μ. - αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο ;-)

Μετά από επιπλέον διερεύνηση παραθέτω τα εξής:

Από σελ.99-100 ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ (Με βάση το Π.Δ. 169/2007 ΦΕΚ Α΄ 210/31-8-2007):

5. Επίσης λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής
συντάξιμης υπηρεσίας ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε:

α) Σε Μονάδες εκστρατείας, σε Μονάδες και Υπηρεσίες και των τριών κλάδων των ΄Ενοπλων Δυνάμεων της Ζώνης Μάχης, σε πολεμικά πλοία, με εξαίρεση αυτά που βρίσκονται σε παροπλισμό, σε υπηρεσίες υπεραπόκεντρων φάρων, όπως αυτοί καθορίζονται από το Ν.Δ. 443/7-5-1966, στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορικής Δύναμης και τις Μονάδες του, σε Αεροδρόμια και τις Διοικήσεις, Μονάδες και Υπηρεσίες που εδρεύουν σ΄αυτά, από την 1η Νοεμβρίου 1949 και μετά, από τους στρατιωτικούς των ΄Ενοπλων Δυνάμεων οι οποίοι απομακρύνονται από αυτές με την διότητα του μονίμου, με την προϋπόθεση ότι ο χρόνος αυτός δε συμπίπτει με διαθεσιμότητα ή αργία με πρόσκαιρη παύση.
...
Ο διπλασιασμός του χρόνου υπηρεσίας, που αναφέρεται στην παράγραφο αυτή, δεν μπορεί να υπερβεί τα πέντε (5) έτη στο
σύνολο.
...
Ο παραπάνω διπλασιασμός δεν ισχύει εφόσον η έξοδος από την υπηρεσία γίνεται με αίτηση του ενδιαφερομένου πριν από τη συμπλήρωση 25ετούς πραγματικής υπηρεσίας.

Τα ανωτέρω παραμένουν σε ισχύ, χωρίς καμμία τροποποίηση από το νόμο 3865/2010: Μεταρρύθμιση Συνταξιοδοτικού Συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις, ΦΕΚ Α 120 - 21.7.2010.

Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι η 5ετία που μετράει διπλή είναι χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, άρα καλύπτει την επιπλέον υπηρεσία που απαιτείται από το νέο νόμο 3865/2010 και προσδιορίζεται ως συντάξιμη.
Ακόμη κι αν ο νέος νόμος απαιτούσε "πραγματική" επιπλέον υπηρεσία (όπως δηλ. στο αρχικό σχέδιο νόμου) η διπλή 5ετία ως χρόνος "πραγματικής" υπηρεσίας θα κάλυπτε και αυτή την απαίτηση.

Όντως λοιπόν δεν έχει νόημα για την πλειοψηφία η προσθήκη του +1,5 έτους, +3 ετών κλπ....

Σύμφωνα με πληροφορίες μου από την ΠΑ, αναμένεται η έκδοση και σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου που θα επιβεβαιώνει την κάλυψη του επιπλέον χρόνου από την διπλή 5ετία. Ουσιαστικά λοιπόν επηρεάζονται μόνο όσοι θεμελιώνουν τα 25 το 2014, γιατί θα πρέπει να υπηρετήσουν +6-5=1 έτος επιπλέον.

Άρα, Αξκος ΠΝ που μπήκε στη σχολή το 1986 (και έχει τα 5 του Στόλου) μπορεί το ΝΩΡΙΤΕΡΟ να αποχωρήσει με σύνταξη καταβαλλόμενη το 2011.
Να προσδιορίσουμε τώρα εάν η αποχώρηση αυτή είναι θα εφικτή το Μάρτιο ή το Σεπτέμβριο:

Από 107 ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ (Με βάση το Π.Δ. 169/2007 ΦΕΚ Α΄ 210/31-8-2007)
έχουμε:
Άρθρο 39
...
2. Μετά τη συνάθροιση του συντάξιμου χρόνου το χρονικό διάστημα που είναι μικρότερο από 12 μήνες λογίζεται σαν ολόκληρο έτος αν είναι τουλάχιστον ίσο με έξι μήνες.
Αυτό εφαρμόζεται στον υπολογισμό τόσο της πραγματικής όσο και της πλασματικής υπηρεσίας.

Τα ανωτέρω παραμένουν επίσης σε ισχύ, χωρίς καμμία τροποποίηση από το νόμο 3865/2010.

Συνεπώς μπορεί η αποχώρηση να γίνει Μάρτιο.

Ωστόσο πιο συμφέρουσα οικονομικά είναι η αποχώρηση το Σεπτέμβριο - με την ημερολογιακή συμπλήρωση των 25 ετών - γιατί τότε θα γίνει προαγωγή σε μισθολογικό βαθμό 2/3 Αρχιπλοιάρχου και αύξηση 4% στο Επίδομα Χρόνου Υπηρεσίας.

Κλείνοντας, θέλω να επισημάνω ότι τα ανωτέρω είναι προσωπικές απόψεις και ερμηνείες και θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν μόνο ως βάση για περαιτέρω διερεύνηση του θέματος και σε καμμία περίπτωση για λήψη οριστικών αποφάσεων.

Από Ανώνυμος - 22 Νοεμβρίου 2010 4:24 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

Ααααχ
Νάσαι καλά λεβέντη μου
μακάρι έτσι να είναι
δεν αντέχω άλλο
το Μάρτιο, το Μάρτιο
24, 6 μήνες, το πρώτο δευτερολέπτο
με δάκρυα βέβαια στα μάτια, γιατί γι' αλλοιώς η ζωή μας κίνησε κιαλλού μας πάει, αλλά με άγρια χαρά!!!

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα.Μηπως μπορει καποιος να πει ποτε βγαινει στη συνταξη ενας υπαξιωματικος που μπηκε στο στρατευμα το 95? Διπλα χρονια, πλασματικα κ.α με εχουν καταμπερδεψει.
ευχαριστω προκαταβολικα

Ανώνυμος είπε...

Η δική μου άποψη για τον Αξ/κο ΠΝ είναι ότι εφόσον τα 24,6 συμπληρώνονται Μάρτιο του 11 (χωρίς να προυπάρχουν στρατιωτική θητεία και ένσημα) θα πρέπει να κάτσει υποχρεωτικά +1,6 άρα Σεπτέμβριο του 12. Η 5ετία προσμετράται για τα συντάξιμα (35/35α)αφού συμπληρωθούν 25 (24,6) χρόνια πραγματικής υπηρεσίας. Δηλαδή φεύγοντας μετά τον 9ο του 2012, θα συνταξιοδοτηθεί με 31/35α.Φυσικά ούτε κουβέντα για αποχώρηση μέσα στο 13.Αν κάτσει θα πρέπει να φύγει μετά απο 4 χρόνια τουλάχιστο.

Ανώνυμος είπε...

Η δική μου άποψη για τον Αξ/κο ΠΝ είναι ότι εφόσον τα 24,6 συμπληρώνονται Μάρτιο του 11 (χωρίς να προυπάρχουν στρατιωτική θητεία και ένσημα) θα πρέπει να κάτσει υποχρεωτικά +1,6 άρα Σεπτέμβριο του 12. Η 5ετία προσμετράται για τα συντάξιμα (35/35α)αφού συμπληρωθούν 25 (24,6) χρόνια πραγματικής υπηρεσίας. Δηλαδή φεύγοντας μετά τον 9ο του 2012, θα συνταξιοδοτηθεί με 31/35α.Φυσικά ούτε κουβέντα για αποχώρηση μέσα στο 13.Αν κάτσει θα πρέπει να φύγει μετά απο 4 χρόνια τουλάχιστο.

3 Δεκεμβρίου 2010 2:13 μ.μ.

Δεν σε καταλαβαίνω καθόλου, γιατί πρέπει να φύγει τον 9ο του 2012 και γιατί ούτε κουβέντα για αποχώρηση μέσα στο 13.Αν κάτσει θα πρέπει να φύγει μετά απο 4 χρόνια τουλάχιστο τι εννοεις;

Ανώνυμος είπε...

-Καθώς πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν για όλα τα Σώματα Ασφαλείας, παραθέτω τον παρακάτω σύνδεσμο με σχετικές απαντήσεις : http://www.poasy.gr/erotiseis_sintakseis.pdf
-Με το νέο Νόμο ως to ανωτέρω άρθρο 2, αυξάνεται η υποχρεωτική θητεία κατά 1,5 χρόνο για αυτόν που θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης εντός του 2011, 3χρ.το 2012 και ούτω καθεξής.
Δηλαδή αυτός που συμπληρώνει 24χρ.6μήνες και 1 ημέρα την 01-01-2011, θα πρέπει να κάτσει υποχρεωτικά μέχρι 02-06-2012 (+1,5χρ.).
Τώρα όλοι αυτοί που θεμελιώνουν μέχρι και το 2014 συνταξιοδοτούνται με ότι προϊσχυε (αναλυτικά παραδείγματα στον ανωτέρω σύνδεσμο), αλλά όποιος φεύγει μετά το 2013 χάνει το 80% που έπαιρνε για τα χρόνια που είχε μέχρι το 2008, και μειώνεται σημαντικά η σύνταξη καθώς όλα τα χρόνια υπολογίζονται 74% για το 2013, 73% για το 2014... 70% για αυτόν που φεύγει το 2017 (Ν. 3029/2002 – ΦΕΚ Α-160).
-Επειδή έχω τα ίδια χρόνια με τον Αξ/κο ΠΝ, μετά από υπολογισμούς και από τη σελίδα υπολογισμού σύνταξης του Γεν.Λογιστηρίου (αν και δεν έχει εναρμονισθεί στους νέους Νόμους), προσωπική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να απολυθώ αν όχι το 2012, το 2016/17 για να βγάλω την ίδια σύνταξη.

Ανώνυμος είπε...

Τα νομοσχέδια είναι νομοσχέδια και οι νόμοι είναι νόμοι.Φυσικά και ισχύουν τα των δύο παραπάνω αναφερόμενων νόμων περί πραγματικής συντάξιμης και συντάξιμης υπηρεσίας.Το νομοσχέδιο απ'ότι φαίνεται διορθώθηκε και οι μόνοι που "χάνουν" είναι αυτοί που δεν υπηρέτησαν σε μάχιμες Μονάδες. Λίγοι δηλαδή ή κανένας :-).Για τους υπόλοιπους ισχύει το ανέκαθεν "οικειοθελώς" ή "κατ'ανάγκη".Πιθανόν θα δούμε κάποιο διευκρινιστκό γιατί ήδη κάποιοι συμπλήρωσαν!!!!