Τετάρτη 12 Αυγούστου 2009

ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΣΤΑ 19 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΣΤΩΝ ΣΕ ΑΝΘΛΓΟΥΣ.


Η διάταξη του άρθρ. 4 § 1 του Συντάγματος, ορίζει ότι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και καθιερώνει όχι μόνο την ισότητα των Ελλήνων έναντι του νόμου αλλά και την ισότητα του νόμου έναντι αυτών, δεσμεύει τον κοινό νομοθέτη και τον υποχρεώνει, όταν πρόκειται να ρυθμίσει ουσιωδώς όμοια πράγματα, σχέσεις ή καταστάσεις και κατηγορίες προσώπων, να μη μεταχειρίζεται κατά τρόπο ανόμοιο τις περιπτώσεις αυτές εισάγοντας εξαιρέσεις και κάνοντας διακρίσεις, εκτός αν αυτό επιβάλλουν λόγοι κοινωνικού ή δημοσίου συμφέροντος, η συνδρομή των οποίων υπόκειται στον έλεγχο των δικαστηρίων. Επομένως, αν γίνει από τον νόμο ειδική ρύθμιση για ορισμένη κατηγορία προσώπων και αποκλείεται από τη ρύθμιση αυτή κατ' αδικαιολόγητη δυσμενή διάκριση άλλη κατηγορία προσώπων, για την οποία συντρέχει ο ίδιος λόγος που επιβάλει την ειδική μεταχείριση, η διάταξη αυτή που εισάγει τη δυσμενή αυτή μεταχείριση, είναι ανίσχυρη ως αντισυνταγματική.
Στην περίπτωση της μη αναδρομικής ισχύος του νόμου για την προαγωγή των Ανθστών σε Ανθλγό στα 19 χρόνια, αυτομάτως «κατ' αδικαιολόγητη δυσμενή διάκριση», δημιουργούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά, μεταξύ ανδρών και γυναικών εις βάρος των ανδρών.
Το αποτέλεσμα θα είναι η προσφυγή των ανδρών στην δικαιοσύνη, ζητώντας την εφαρμογή της παραπάνω διάταξης του Συντάγματος και τη προφανή δικαίωσή τους, αλλά μετά από διασυρμό τους σε χρονοβόρο δικαστικό αγώνα και έξοδα. Άλλωστε στην ίδια διάταξη του Συντάγματος στηρίχθηκαν στο παρελθόν και οι γυναίκες πετυχαίνοντας την αναδρομική εφαρμογή του νόμου. Άρα υπάρχει δεδικασμένο.
Απαντώντας στις ¨ανυπόστατες¨ αιτιολογικές σκέψεις του εισηγητή μη αναδρομικής εφαρμογής του νόμου, θα εστιάσουμε στα εξής σημεία:
Ισχυρίζεται ότι με την αναδρομική εφαρμογή του νόμου θα υπάρξει ανατροπή της επετηρίδας…
Μα πως είναι δυνατόν, στις γυναίκες να είχε αναδρομική ισχύ ο νόμος και αυτές προήχθησαν σε μια μέρα δύο βαθμούς, χωρίς να τεθεί ζήτημα ανατροπής της επετηρίδας;
Η επετηρίδα όχι μόνο δεν θα ανατραπεί άλλα θα «αποκαταστηθεί» διότι:
Η ανατροπή της επετηρίδας επήλθε όταν όπως μου διηγήθηκε Αξιωματικός η υφιστάμενη ομοιόβαθμή του Ανθυπασπιστής σε μια μέρα έγινε Προϊστάμενη του Υπολοχαγός και του ζήτησε να της παραδώσει το Γραφείο, με ότι αυτό συνεπάγεται στον ηθικό και επαγγελματικό τομέα την εικόνα του στους στρατιώτες της Διμοιρίας του. Διότι τα δύο χρόνια που οι άνδρες φοιτούσαν στη ΣΜΥ με αποδοχές μαθητή, αυτή είχε μισθό Μονίμου Δεκανέα, άρα στο σύνολό των 21 ετών έχει αποδοχές 2 χρόνια περισσότερα από αυτούς και εφόσον είχε αποδοχές, είχε και κρατήσεις ΜΤΣ, ενώ οι άνδρες καλούνται τώρα να πληρώσουν επιπλέον για τις κρατήσεις αυτές, αν θέλουν να αναγνωριστούν τα 2 αυτά χρόνια της Σχολής, ως συντάξιμη υπηρεσία. Και αφού όλοι προάγονται την ίδια ημέρα με την συμπλήρωση 21 ετών υπηρεσίας, τότε γιατί φοίτησαν 2 χρόνια στη ΣΜΥ;
Ποιός ο λόγος ύπαρξης της ΣΜΥ;
Ο Νομοθέτης, όταν το 1982 αποφασίσθηκε η ΣΜΥ να γίνει διετούς φοιτήσεως, σωστά όρισε με νόμο το 1984, να αφαιρούνται από το σύνολο το μέγιστου χρόνου παραμονής που ήταν τα 21 χρόνια, τα 2 χρόνια που αντιστοιχούν στο βαθμό του Δεκανέα, βαθμό με τον οποίο εισερχόταν οι Εθελοντές και οι Εθελόντριες, ώστε να υπάρξει η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των.
Το τραγελαφικό όμως της ιστορίας, είναι ότι σύμφωνα με διαδώσεις στους διαδρόμους του ΓΕΣ, κάποια γνωστή-άγνωστη Ανθυπασπιστής από το περιβάλλον του Υπουργού, αφαίρεσε έντεχνα από το νομοσχέδιο την λέξη «προερχομένων από Παραγωγικές Σχολές Μονίμων Υπαξκών», με αποτέλεσμα και αυτές να προάγονται νωρίτερα με τη συμπλήρωση 20 ή 19 ετών αντίστοιχα. Έτσι όμως, δεν υπάρχει ειδοποιός διαφορά μεταξύ των Εθελοντριών και των προερχομένων από ΑΕΙ και ο Νόμος δεν επιλύει κανένα πρόβλημα διαφοροποίησης των παραγωγικών Σχολών Μον. Υπαξκών από τους Εθελοντές και τις Εθελόντριες.
Ισχυρίζονται ότι με την αναδρομική εφαρμογή του νόμου θα υπάρξει πρόβλημα θέσεων σε αντίστοιχους βαθμούς…
Η αναδρομική εφαρμογή του Νόμου για τις 7 τάξεις που αποκλείονται, δεν αλλοιώνει το φέροντα βαθμό του Ανθυπολοχαγού-Υπολοχαγού, καθόσον δεν προάγονται άμεσα σε Λοχαγό, ακόμα και αν ισχύσει αναδρομικά ο νόμος. Αλλά και όταν έρθει ο καιρός να προαχθούν σε Λοχαγό κατά 2 χρόνια νωρίτερα, πάλι υπάρχουν κενές θέσεις διότι οι προερχόμενοι από ΔΕΑ Μονιμοποιηθέντες Αξκοί είναι ήδη Ταγματάρχες και οι θέσεις των Λοχαγών που κατείχαν καλύπτονται τώρα ήδη από Υπολοχαγούς οι οποίοι θα προαχθούν σε Λοχαγούς.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι εξετάζοντας την απόκλιση της πορείας και της καριέρας των προερχομένων από ΣΜΥ, από την αναγραφόμενη στην εγκύκλιο εισαγωγής μας στη ΣΜΥ, είναι φανερό πως εξαπατήθηκαν από την είσοδό τους στη ΣΜΥ, γιατί στην εγκύκλιο εισαγωγής καθόριζε καταληκτικό βαθμό του Συνταγματάρχη με την συμπλήρωση της 35ετίας (γεγονός που υπάρχει και ως ντοκουμέντο στο βίντεο της εκπομπής των Ε.Δ. κατά την αποφοίτηση της ΣΜΥ τάξη 86). Οι έχοντες 25 χρόνια υπηρεσίας κάποτε έφεραν το βαθμό του Λοχαγού (ενώ σήμερα Υπολοχαγού μόλις 1 χρόνου) και στα 27 γινόταν Ταγματάρχες.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις ψευδείς προεκλογικές κυβερνητικές υποσχέσεις για δήθεν επίλυση της αδικίας, οδηγούν στην πικρία, την απογοήτευση και στρέφουν τους ικανότερους σε παραίτηση και αναζήτηση της αξίας τους σε άλλους τομείς δημιουργώντας τεράστια κενά στο στράτευμα από την απώλεια των εμπειροτέρων.
ΣΠ.ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΧΗΣ(ΠΖ)ε.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια: