Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Πώς αντιμετωπίζεται η πειρατεία



ΛΟΝΔΙΝΟ. Από ένα ισόγειο κτίριο στο Νόρθγουντ της Αγγλίας συντονίζονται οι δύσκολες προσπάθειες καταπολέμησης της πειρατείας στον Ινδικό Ωκεανό. Εκεί εδρεύει η Τακτική Διοίκηση της Ευρωπαϊκής Ναυτικής Δύναμης (ΕU. ΝΑV. FΟR.), το κέντρο επιχειρήσεων της οποίας προσπαθεί να αποτρέψει τις πειρατικές επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων. «Το να προσπαθούμε να εποπτεύσουμε τη θαλάσσια περιοχή στο Κέρας της Αφρικής για τυχόν πειρατές είναι σαν να βάζουμε πέντε περιπολικά αυτοκίνητα να ελέγχουν όλη την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ» τονίζει ο πλωτάρχης Μάικ Τζάγκερ, διευθυντής των επιχειρήσεων. Καθήκον των συνεργατών του κ. Τζάγκερ είναι να συντάσσουν καθημερινά μια λίστα από όλα τα πλοία που θα διασχίσουν τον Ινδικό Ωκεανό, από τις πλέον επικίνδυνες θάλασσες του κόσμου, και να εντοπίσουν, βάσει μεγέθους και φορτίου, τα πιο ευάλωτα σε πειρατικές επιθέσεις. Κατόπιν, το κέντρο στέλνει σήμα στα πολεμικά πλοία που βρίσκονται στην περιοχή εκείνη ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμα να επέμβουν, αν χρειαστεί. Παρ΄ όλα αυτά οι υπεύθυνοι συνιστούν στα πλοία να προτιμούν τη διέλευση διά μέσου του Κόλπου του Αντεν και, ει δυνατόν, σε νηοπομπή, ώστε να αποφευχθούν τυχόν επιθέσεις από πειρατές, αν και κάτι τέτοιο θα σήμαινε αυτομάτως αύξηση του κόστους των δρομολογίων. «Δεν μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα της πειρατείας στη θάλασσα γιατί ο χώρος που έχουμε πλέον να εποπτεύσουμε είναι πολύ μεγάλος» ισχυρίζεται ο πλωτάρχης Τζον Χάρμπουρ, υπεύθυνος Τύπου της ΕU.ΝΑV.FΟR., καταλήγοντας ότι η μόνη λύση είναι «να προσπαθήσουμε να σταθεροποιήσουμε την πολιτική κατάσταση στο εσωτερικό της Σομαλίας».
ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: