Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010

ΕΛΒΟ: Ανάσα στην εταιρεία από κυπριακή παραγγελία ύψους 38 εκατ. ευρώ

Υπέγραψε σύμβαση με το υπουργείο Άμυνας της Κύπρου για την κατασκευή 309 φορτηγών διαφόρων τύπων.

Την τύχη της εκτός συνόρων αναζήτησε η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), αφού το εγχώριο κλίμα δεν φαίνεται να τη σηκώνει. Στα μέσα Δεκεμβρίου η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση με το υπουργείο Άμυνας της Κύπρου, αναλαμβάνοντας έργο, προϋπολογισμού 38 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή 309 φορτηγών διαφόρων τύπων για τις ανάγκες των ενόπλων δυνάμεων της χώρας.
Η συμμετοχή της ΕΛΒΟ στο διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό που προκήρυξε το κυπριακό υπουργείο Άμυνας εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της να δραστηριοποιηθεί προς όσο το δυνατό περισσότερες κατευθύνσεις και για στρατιωτικά και για πολιτικά οχήματα εντός και εκτός συνόρων, αναζητώντας παραγωγικό αντικείμενο σε μια περίοδο που τα οικονομικά της μεγέθη βρίσκονται σε καθοδική πορεία.
Η εν λόγω σύμβαση θα μπει στην παραγωγή της ΕΛΒΟ άμεσα, ώστε να εκτελεστεί εντός των ετών 2010 και 2011 και να δώσει μια ανάσα στην πολύπαθη βιομηχανία. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος Leopard 2 στα τέλη του 2009, που προέβλεπε την κατασκευή 140 αρμάτων, οι παραγωγικές γραμμές της εταιρείας θα έμεναν ουσιαστικά αδρανείς.
Σε κάθε περίπτωση, το έργο αυτό δεν επαρκεί από μόνο του, για να ενεργοποιηθεί πλήρως το παραγωγικό δυναμικό της εταιρείας, το οποίο υποαπασχολείται, ελλείψει των υπεσχημένων από το δημόσιο συμβάσεων.

“Κάνουμε ό,τι μπορούμε”
“Εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε με τη συμμετοχή μας στους διαγωνισμούς. Χρειάζεται όμως και η βοήθεια από το ελληνικό δημόσιο. Το κλίμα είναι καλό από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όμως το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει χρόνος”, ανέφερε στη “Μ” ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΒΟ Φώτης Σπυράκος. Τον Δεκέμβριο ο επικεφαλής του ομίλου Μυτιληναίου, που ασκεί το μάνατζμεντ της ΕΛΒΟ, Ευάγγελος Μυτιληναίος είχε κάποιες πρώτες ενημερωτικές επαφές με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, ώστε να του εκθέσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία, αλλά και τις προσδοκίες και τους στόχους της για το επόμενο διάστημα.
Σημ: σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, μεταξύ 18 και 20 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 14,6 εκατ. ευρώ του 2008. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υπολογίζεται ότι έκλεισε κάτω από τα 40 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: