Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Περικοπές στα μαχητικά του Αιγαίου;


Υπάρχουν σκέψεις για συμμάζεμα των αεροσκαφών επιφυλακής σε Σκύρο και Καστέλι και διατήρηση της Λήμνου, κυρίως για συμβολικούς λόγους. Η πρόταση δεν είναι εκτός λογικής, αφού τις περισσότερες περιπτώσεις που τα αεροσκάφη αναλαμβάνουν αναχαιτήσεις προέρχονται από τις μητρικές βάσεις στη Τανάγρα και στη Αγχίαλο. Η κατάργηση των αεροσκαφών ετοιμότητας σε δύο από τα τρία αεροδρόμια μειώνει κατά περίπου 2.000.000 ευρώ το έτσι και αλλιώς υψηλότατο κόστος των αναχαιτήσεων στο Αγαίο…
Αδυνατώντας να δώσουν πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς των στρατιωτικών, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είχαν βρει εύκολη… τη πατέντα των επιδομάτων. Επίδομα θέσεως, επίδομα διοικήσεως και άλλα παρόμοια και λίαν εξωφρανικά για τους Ευρωπαίους ελεγκτές, τα οποία θα επανεξεταστούν από μηδενική βάση. Το μόνο επίδομα που υπήρχε λογική ήταν το επίδομα επικινδυνότητας, το οποίο όμως λαμβάνουν 8.000 περίπου αξιωματικοί των τρειών κλάδων των ενόπλων δυνάμεων. Ζουν τόσο πολύ επικίνδυνα;
.
Οι πιλότοι των μαχητικών, μεταγωγικών, πυροσβεστικών αεροσκαφών και των ελικοπτέρων, λαμβάνουν πτητικό επίδομα το οποίο υπό προυποθέσεις μπορεί να φθάσει τα 20.000 ευρώ τον χρόνο. Ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν είναι δεδομένος και η χορήγηση του επιδόματος κρίνεται όχι απλώς λογική, αλλά επιβεβλημένη, καθώς οι μισθοί που παίρνουν μπορούν να χαρακτηριστούν τουλάχιστον ανεπαρκείς. Οι περίπου 300 μαχητές του Αιγαίου αμοίβονται… πλουσιοπάροχα. Ο ονομαστικός μισθός ενός ιπταμένου σμηναγού της ΠΑ, ο οποίος κάνει κάθε μέρα αναχαιτήσεις στο Αιγαίο, δεν φτάνει ούτε τα 1.500 ευρώ!
.
Όμως αυτό το πτητικό επίδομα δεν το λαμβάνουν μόνο όσοι πετούν σε αναχαιτήσεις, πυρκαγιές ή σε ακραίες καιρικές συνθήκες προκειμένου να μεταφέρουν έναν ασθενή από κάποιο νησί του Αιγαίου. Το εισπράττουν ακόμη 700 αξιωματικοί, οι οποίοι υπηρετούν σε επιτελικές θέσεις, σε θέσεις γραφείου, ακόμη και σε πρεσβείες του εξωτερικού. Με την ανοχή όλων των κυβερνησεων, οι ιπτάμενοι αξιωματικοί συνεχίζονυ να λαμβάνουν το πτητικό επίδομα ακόμη και εάν δεν πετούν. Η μοναδική προυπόθεση για να το εισπράξουν είναι να συμπληρώνουν 30 ώρες πτήσεις σε ένα εξάμηνο. Η προυποόθεση αυτή υποτίθεται ότι τους υποχρεώνει να πετούν και τους διατηρεί σε πτητική ετοιμότητα. Στη πραγματικότητα, η συντριπτική πλειοψηφεία βάζει ώρες πετώντας με τα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130, στα οποία τις περισσότερες φορές πετούν ως επιβάτες και όχι ως πιλότοι. Ακόμη, οι 200 και πλέον αξιωματικοί που υπηρετούν σε θέσεις εξωτερικού έρχονται με φύλλο πορείας - επιπλέον κόστος κάλυψης αεροπορικών ειιτηρίων και οδοιπορικών – από τα τέσσερα σημεία του πλανήτη για να βάλουν τις απαιτούμενες ώρες και να λάβουν το πτητικό επίδομα. Σημειωτέον ότι όσοι αξιωματικοί υπηρετούν στο εξωτερικό, λαμβάνουν μισθό διπλάσσιο. Πόσο αγγίζει το κόστος του πτητικού επιδόματος; Αγγίζει τα 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Είναι αυτονόητο ότι δεν πρόκειτια να κοπεί ούτε ένα ευρώ από το επίδομα όσων ιπταμένων υπηρετούν σε πολεμικές Μοίρες.
_______________________________________
Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ, Real News, 18.10.2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το μόνο επίδομα που δεν υπάρχει λογική είναι το επίδομα επικινδυνότητας....
Σχήμα λόγου, αλλά πάντα και παντού η μισή αλήθεια..........