Τα κρατικά πυροσβεστικά αεροσκάφη λόγω ελλείψεως κονδυλίων παραμένουν χωρίς ανταλλακτικά!
Ασύλληπτες καταστάσεις συμβαίνουν στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, η οποία έχει αφήσει σε αχρηστία πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα, που μένουν ασυντήρητα και ουσιαστικά ανενεργά τα τελευταία τέσσερα τουλάχιστον χρόνια, και την ίδια στιγμή επιχειρεί να μισθώσει τρία ελικόπτερα για μεταφορά προσωπικού!
Η Πυροσβεστική διαθέτει δύο ελικόπτερα μεσαίου τύπου Super Puma και τρία μικρότερα τύπου MBB. Όλα είναι καθηλωμένα και δεν προβλέπεται σύντομη ενεργοποίησή τους, γεγονός που οδήγησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχ. Χρυσοχοΐδη να δώσει εντολή να διατεθεί το προσωπικό του Τμήματος Εναερίων Μέσων σε άλλες υπηρεσίες, μια και η διατήρησή του εκεί δεν είχε κανένα νόημα.
Θα υπέθετε κανείς ότι αυτά τα ελικόπτερα είναι περιττά για την Πυροσβεστική. Κι όμως, θα μπορούσε πολύ εύκολα να τα επαναφέρει σε πτητική κατάσταση με πολύ χαμηλό κόστος. Πρώτη επιλογή θα ήταν, σε συνεννόηση με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, να ανατεθεί η συντήρηση και συνολικά η τεχνική τους υποστήριξη στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία διαθέτει και τα μέσα και το ειδικευμένο προσωπικό για το έργο αυτό. Υπάρχει ακόμη και η λύση της ανάθεσης των εργασιών συντήρησης στην κρατική ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία) που θα διατηρούσε τα ελικόπτερα σε ενέργεια.
Αντί όμως να προχωρήσει σε μια από τις παραπάνω λύσεις, η Πυροσβεστική ετοιμάζεται να προκηρύξει διαγωνισμό για τη μίσθωση τριών ελικοπτέρων μεταφοράς προσωπικού, με τη δικαιολογία της κάλυψης αναγκών για την πυρόσβεση. Και να σημειωθεί ότι φέτος δεν υπάρχει άμεση ανάγκη να γίνει διαγωνισμός για τη μίσθωση πυροσβεστικών ελικοπτέρων, γιατί προβλέπεται επέκταση των περσινών συμβολαίων με δύο εταιρείες. Μάλιστα η μία από αυτές έχει παραιτηθεί του δικαιώματος να αυξήσει κατά 3% την τιμή σύμφωνα με τη σύμβαση.
Η Eλλάδα πέρυσι νοίκιασε τέσσερα πυροσβεστικά ελικόπτερα Sikorsky S - 64E της αμερικανικής εταιρείας Erikson προς 4.150.000 ευρώ το κάθε ελικόπτερο!
Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα έχουν μέγιστη μεταφορική ικανότητα επτά τόνων νερού και δυνατότητα πτήσης με το μέγιστο φορτίο μόλις τριάντα λεπτών. Aυτό σημαίνει ότι μπορούν να μεταβούν σε μια πυρκαγιά που βρίσκεται το πολύ σε απόσταση δεκαπέντε λεπτών από τη βάση τους, να ρίξουν το νερό και να επιστρέψουν για ανεφοδιασμό.
Επίσης πυροσβεστικά ελικόπτερα από τη Pωσία, το Mil Mi - 26 που παγκοσμίως είναι το μεγαλύτερο ελικόπτερο και έχει μεταφορική ικανότητα 15 τόνων νερού κοστίζει ετησίως 2.100.000 ευρώ, δηλαδή περίπου το μισό κόστος από αυτό του αμερικανικού ελικοπτέρου S - 64E, παρόλο που το ρωσικό μεταφέρει τριπλάσια ποσότητα νερού!
Τα δε μικρότερα ρωσικά πυροσβεστικά ελικόπτερα Kamov Ka -32 και Mil Mi - 8, τα οποία έχουν ικανότητα μεταφοράς 3,5 με 4 τόνους νερού, περίπου ίδια με των αμερικανικών S - 64E, το ετήσιο κόστος καθενός είναι 800.000 ευρώ.
Πέντε φορές μικρότερο κόστος από το αμερικανικό ελικόπτερο!
Από τον περυσινό διαγωνισμό είχαν «κοπεί» τα ελικόπτερα μεταφοράς προσωπικού, αφού οι εμπειρογνώμονες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διαπίστωσαν ότι αυτά που προσφέρονταν δεν είχαν δυνατότητα πτήσεως με όργανα (IFR), αλλά μόνο οπτική (VFR), και δεν θα μπορούσαν να πετάξουν νύχτα, ούτε με κακές καιρικές συνθήκες. Στο ενδιάμεσο διάστημα, αντί να ληφθεί κάποια μέριμνα για ενεργοποίηση των ιδιόκτητων ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής, μεθοδεύεται η ακύρωση όλων των ισχυόντων συμβολαίων και η επαναπροκήρυξη διαγωνισμών.
Το κερασάκι είναι ότι στην τεχνική προδιαγραφή που ετοιμάζεται για φέτος, δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά σε δυνατότητα πτήσης IFR, δηλαδή δεν θα μπορούν να πετούν νύχτα. Και ναι μεν νύχτα αεροπυρόσβεση δεν γίνεται, αλλά μεταφορά προσωπικού πολλές φορές είναι αναγκαία.
πληροφορίες από internet και radar-gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου