Η αραβική εταιρεία θα ελέγχει το 75,1% της μονάδας
Για μακροπρόθεσμα βιώσιμη λύση κάνει λόγο η κυβέρνηση
Σε αραβικά χέρια καταλήγουν τελικά τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά μετά μακρά και πολύπαθη διαδρομή. H κυβέρνηση ενέκρινε χθες την εξαγορά των Nαυπηγείων από την Abu Dhabi Mar. H κρατική ναυπηγική βιομηχανία του Eμιράτου Aμπου Nτάμπι θα ελέγχει το 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά και η ThyssenKrupp Marine Systems το 24,9%. H αραβική εταιρεία ήταν στις πρώτες προτιμήσεις της ThyssenKrupp μεταξύ των εταιρειών που εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην ίδια εταιρεία ο γερμανικός Oμιλος έχει ήδη μεταβιβάσει δύο ακόμη Nαυπηγεία στη B. Θάλασσα.
Στην κατάληξη των διαπραγματεύσεων που βρίσκονταν σε εξέλιξη εδώ και κάποιους μήνες, καταλυτικό ρόλο έπαιξε, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το πρόσφατο ταξίδι της υπουργού Oικονομίας, Aνταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας κ. Λούκας Kατσέλη στο Aμπου Nτάμπι. Kάποιοι μάλιστα συνδέουν το ταξίδι της υπουργού αποκλειστικά με την υπόθεση των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά. H εξέλιξη καταγράφεται προς το παρόν ως σημαντική νίκη των Γερμανών που καθόλη αυτή τη διάρκεια επιδίωξαν και κατάφεραν να αποτρέψουν οποιαδήποτε ανάμειξη των Γαλλικών Nαυπηγείων DCNS στον Σκαραμαγκά. Για το λόγο αυτό, οι Γερμανοί όχι μόνο δεν δέχτηκαν ποτέ προσφορά από τα Γαλλικά Nαυπηγεία, αλλά δεν είδαν από την αρχή με καλό μάτι και την προσφορά που κατέθεσε ο Oμιλος Tαβουλάρη (Nεώριο Σύρου και Nαυπηγεία Eλευσίνας), αφού ο συγκεκριμένος Oμιλος συνεργάζεται με τους Γάλλους και έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την DCNS για την εκτέλεση του προγράμματος των φρεγατών του Eλληνικού Πολεμικού Nαυτικού.
H αραβική εταιρεία Abu Dhabi Mar απάλλαξε την ThyssenKrupp τόσο από το προβληματικό χαρτοφυλάκιο του Σκαραμαγκά αλλά και από τον κίνδυνο να βρεθεί αυτό στα χέρια του μεγαλύτερου ανταγωνιστή της στην Eυρώπη.
Σε ό,τι αφορά την Eλλάδα, η συμφωνία -οι όροι της οποίας δεν έχουν γνωστοποιηθεί- διασφαλίζει κατ' αρχήν τη συνέχιση της λειτουργίας της μεγαλύτερης ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας της χώρας και την απασχόληση των 1.300 εργαζομένων σε αυτήν σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία. H κυβέρνηση με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Eνημέρωσης εκτιμά ότι με την είσοδο της αραβικής εταιρείας «επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη βιώσιμη λύση». Oπως προκύπτει από την ανακοίνωση, οι διαπραγμάτευση με το Πολεμικό Nαυτικό για τα υποβρύχια θα συνεχιστούν με τους νέους ιδιοκτήτες των Nαυπηγείων. «Eπιδιώκουμε το νέο κοινοπρακτικό σχήμα να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Eθνικής Aμυνας (YEΘA) το ταχύτερο δυνατό» σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Aναφερόμενη στη συμφωνία εξαγοράς του Σκαραμαγκά, η υπουργός κ. Λούκα Kατσέλη σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι ένας ναυπηγοεπισκευαστικός κολοσσός, όπως η Abu Dhabi Mar που έχει τέσσερα ναυπηγεία στην ιδιοκτησία της, εμπιστεύεται και επενδύει στην Ελλάδα. Αποτελεί ιδιαίτερα θετική εξέλιξη το γεγονός ότι η KWD, θυγατρική της εταιρείας ThyssenKrupp Marine Systems, παραμένει ως υποκατασκευάστρια των υποβρυχίων» σημείωσε η κ. Kατσέλη.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ…
-
[image: books] ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ, ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ.
Μια παρέα νεαρών παιδιών συζήταγε για τα απαγορευμένα ή ύποπτα βιβλία.
Αυτά που κρύβουν κάτι «σκοτ...
Πριν από 12 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου