Σε ανθρώπινο σφάλμα αποδίδεται η σύγκρουση των δύο F16
Σε ανθρώπινο σφάλμα και ειδικότερα την μη τήρηση των κανόνων όσον αφορά τις αποστάσεις μεταξύ των αεροσκαφών σε κλειστή αερομαχία φαίνεται ότι οφείλεται η σύγκρουση των δυο μαχητικών F - 16 νοτίως της Σητείας στις 26 Αυγούστου που είχε ως αποτέλεσμα τον χαμό δυο πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το πόρισμα διερεύνησης των αιτιων του δυστυχήματος μετά και την αξιολόγηση των δεδομένων του «μαύρου κουτιού» που έγινε σε εργαστήριο των ΗΠΑ.
Επιτροπή καθαρογράφει το πόρισμα και την Πέμπτη θα το παρουσιάσει στο Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο που θα συνεδριάσει υπό την προεδρία του Αρχηγού ΓΕΑ κ. Β. Κλοκοζα. Στην συνέχεια το πόρισμα θα σταλεί στο επιχειρησιακό σκέλος της Αεροπορίας για σχολιασμό και σύνταξη οδηγιών και λήψη μέτρων αποφυγής νέων ατυχημάτων.
Όπως λένε πηγές που έχουν εικόνα των δεδομένων της διερεύνησης τα δυο αεροσκάφη από κάποια στιγμή και μετά δεν είχαν οπτική επαφή μεταξύ τους. Σχετική αναφορά δεν έγινε μέσω του ασυρμάτου επιτείνοντας τις συνθήκες πτήσης που έτσι και αλλιώς ήταν «στα όρια» λόγω της φύσεως της άσκησης. Όπως φάνηκε και από την πρώτη στιγμή το μονοθέσιο F-16 χτύπησε το διθέσιο.
Την Πέμπτη, μετά την ψήφιση του σχετικού κυρωτικού νόμου σήμερα στην Βουλή, αναμένεται να υπογραφεί η συμφωνία για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την γερμανική Τυσσεν στην εταιρεία Αμπου Νταμπι Μαρ και τη διευθέτηση του θέματος των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Χθες η συμφωνία παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.
3 σχόλια:
Από τη στιγμή που τοποθετήθηκε πρόεδρος της επιτροπής ο κολλητός του Α/ΓΕΑ ταξίαρχος Τσιούτρας ο οποίος έχασε δύο F-16 και έναν ιπτάμενο, τα συμπεράσματα για τα αίτια του ατυχήματος αμφισβητούνται, με κάθε επιφύλαξη προς το παρόν ,αφού δεν έγινε στη φάση εμπλοκής. Όπως αμφισβητήθηκε το πόρισμα του Ηλιάκη το οποίο ουδείς ιπτάμενος γνωρίζει και έγινε από το τότε σμήναρχο Βούζιο τον οποίο έχει σήμερα ο Α/ΓΕΕΘΑ στο γραφείο και τον έστειλε μετά την ολοκλήρωση της διερεύνησης στην Αμερική. Αμφισβητείται το πόρισμα της πρόσκρουσης των δύο αεροσκαφών F-16 στο Πήλιο με την απώλεια 4 ιπταμένων με Διοικητή τον τότε σμήναρχο ΔΟΎΜΟΥ και σημερινό Διοικητή της ΣΕΘΑ προαγόμενος κανονικά στον βαθμό του αντιπτεράρχου ως να μην συμβαίνει τίποτα. Οι ιπτάμενοι δεν είχαν κανένα λόγω να εκτελέσουν βεβιασμένη κάθοδο μέσω νεφών και μάλιστα με διαδικασία που ουδέποτε είχαν διδαχθεί. Αμφισβητείται το πόρισμα στην ψαθούρα διότι πουθενά δεν αναφέρεται το crew rest του ιπταμένου. Χάσαμε 7 αεροσκάφη F-16 και 7 ΙΠΤΑΜΕΝΟΥΣ αναλογία 1/1. Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει τέτοια αναλογία. Σε όλα τα ατυχήματα το ίδιο πρόσωπο ήταν παρών, με κολλητούς του προέδρους των επιτροπών, όσοι δεν κελάηδησαν προήχθησαν . Αρκεί να ελέγξετε την διαδρομή των προέδρων των επιτροπών αλλά και των επιβλεπόντων. Και αυτά περί ανθρώπινου λάθους η σφάλματος διότι υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο, πρέπει κάποτε να τελειώνουν, διότι τα αίτια είναι ποιο βαθειά. Στην περίπτωση του πρόσφατου ατυχήματος καθοριστικό ρόλο έπαιξε και η κομματική αλλαγή της Διοίκησης ,διότι είναι αδύνατον ο υπασπιστής του Βενιζέλου που ανέλαβε Διοικητής να κάνει επίβλεψη μιας τόσο σημαντικής αποστολής. Τα λάθη ξεκινούν από το έδαφος είτε με παραλήψεις είτε με εντολές. ,είτε με ανίκανες επιλογές και αυτά γράφονται δεν είναι δικά μου …..για να δούμε στην συνέχεια την τραγωδία .
Ρε ιπτάμενοι, μας τα έχετε κάνει τούμπανο..."αετοί του Αιγαίου" ,"υπερήρωες", και υπερέλληνες....!!!!!
Αν, εγώ τρακάρω ένα όχημα ή άρμα του στρατού που υπηρετώ-εργάζομαι και στην ΕΔΕ βγεί πόρισμα ότι φταίω, θα μου το κοστολογήσουν.
Εσείς ...συνεχίστε να παίζετε με "οχήματα" που τα έχετε κάνει "παιχνιδάκια σας", που δεν σας ανήκουν αλλά ανήκουν σε όλους μας, σε όλο τον Ελληνικό λαό που πληρώνει φόρους.
Απορώ αν σας κοστολογούσαν και εσάς κάτι ψηλά, θα συνεχίζατε να "παίζετε"...;;;;;
Ξέρεις πόσο έντιμο είναι να λασπολογείς, να αναφέρεις ονόματα... ανώνυμα;
Για αυτό δεν σε πιστεύω.
Δημοσίευση σχολίου