Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Με ληγμένα βλήματα και πυραύλους πετάνε τα Mirage 2000

Με ληγμένα βλήματα και πυραύλους πετάνε τα Mirage 2000, για να αναχαιτίσουν τους πάνοπλους Τούρκους, σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικου Τύπου.

Η οικονομική δυστοκία που μας χαρακτηρίζει αυτή την περίοδο, έχει καθυστερήσει δραματικά την επαναφορά των βλημάτων σε ενεργή κατάσταση.
Όπως είναι φυσικό, πολλά είναι τα ερωτήματα που ανακύπτουν γύρω από την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ενώ, παράλληλα, αναδεικνύονται οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, που προχωρεί σε περικοπές, χωρίς να διασφαλίζει την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας.

Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, τα βλήματα ραντάρ R-530D και τα βλήματα καταστροφής στόχων IR Magic, τα οποία αποτελούν εξοπλισμό των 20 Mirage 2000 έχουν αρχίσει να λήγουν από τις αρχές του 2010, ενώ σήμερα σχεδόν όλα έχουν ξεπεράσει το κατασκευαστικό όριο επιχειρησιακής αξιοποίησης.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα συγκεκριμένα μαχητικά αεροσκάφη, μαζί με τα Mirage 2000-5 και τα F-16, είναι αυτά που, κατά βάση, βρίσκονται stand by readiness στα νησιά μας και επιχειρούν σε αποστολές αναχαίτισης τουρκικών μαχητικών, που παραβιάζουν τον εθνικό εναέριο χώρο μας.

Ίδιες πηγές αναφέρουν πως η επαναφορά σε ετοιμότητα των βλημάτων R-530D είναι αμφίβολη, καθώς η εταιρεία ζητά 77 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για τα θερμικά βλήματα Magic έχει αποφασιστεί, εδώ και πολλούς μήνες, να διατηρηθεί περίπου το ¼ των υπαρχόντων.

Για να επιτευχθεί αυτό, με δεδομένο το δυσκίνητο ελληνικό κράτος, θα χρειαστούν κάποιοι μήνες. Μέχρι τότε, τα Mirage 2000 θα πετούν με ληγμένα βλήματα ή θα μένουν καθηλωμένα στο έδαφος.

Αυτό που πρέπει να μάθει ο ελληνικός λαός είναι ποιος έχει την ευθύνη για όλη αυτή την κατάσταση. Απ’ ό,τι φαίνεται, οι πιλότοι μας έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αλλά ακόμη δεν έχουν εισακουστεί.

Γιατί ναυπηγήσαμε δύο ακόμη υποβρύχια που κόστισαν 1 δισ. ευρώ και δεν έχουμε εξασφαλίσει τη λειτουργικότητα υπαρχόντων οπλικών συστημάτων, ιδιαίτερα, μάλιστα, αυτών με τα οποία οι Έλληνες πιλότοι δίνουν καθημερινές «μάχες» στο Αιγαίο; Ένα από τα ερωτήματα που σίγουρα θα μείνουν αναπάντητα.
(Ελεύθερος Τύπος)/http://hellenicrevenge.blogspot.com

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εδώ άλλοι που κυβερνούν με τα "ληγμένα χάπια" που πίνουν (αλλιώς δεν δικαιολογείται η στάση τους) και εσύ μας λες για "ληγμένους" πυραύλους κλπ...μάλλον έχουμε "λήξει" σαν Χώρα και δεν το έχουμε αντιληφθεί ακόμα...μένουν φαίνεται τα διαδικαστικά για να "τελειώσουμε" οριστικά....

Ανώνυμος είπε...

Δεν αναφέρει κανείς αντικειμενικός δημοσιογράφος ότι υπάρχουν και ληγμένοι πιλότοι στα επιτελεία.

Έτσι το "Αυτό που πρέπει να μάθει ο ελληνικός λαός είναι ποιος έχει την ευθύνη για όλη αυτή την κατάσταση. Απ’ ό,τι φαίνεται, οι πιλότοι μας έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αλλά ακόμη δεν έχουν εισακουστεί." είναι απλά παραπληροφόρηση.

Γιατί άραγε αναφέρονται τα υποβρύχια ως εμπόδιο και όχι η αγορά των 30 F-16, που τελικά στο παρά πέντε δεν ήταν 40;

Σχόλιο: Πολιτική ηγεσία, στρατιωτική ηγεσία και δημοσιογράφοι πάνε χέρι χέρι.

Άλλωστε είναι και συνάδελφοι λόγω κοινής εργοδοσίας...

Ανώνυμος είπε...

Σε συνέχεια αυτών που λέει ο 11:06 προτείνω να βάλουμε τα καθηλωμένα αεροπλάνα και βλήματα σε κάποιο μουσειακό χώρο και να βάλουμε του ληγμένους πιλότους των επιτελείων να κόβουν εισητήρια για το θέαμα...τότε "αι Ένοπλαι Δυνάμεις" θα γίνουν πιό "παραγωγικές"...όλοι πάνε χέρι χέρι (όχι μόνο ο Καρατζαφέρης)...και ειδικά οι ένστολοι με τη "σιωπηρή" συμπεριφορά τους προς τους έχοντες την εξουσία "βιαστάς" της κοινωνίας..ΟΙ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ χαίρουν πλήρους αντιπάθειας από τον ελληνικό λαό...τουλάχιστον σε ποσοστό 75-80% (δείτε συγκριτικά στοιχεία των πρόσφατων δημοτικών εκλογών)...οπότε που είναι ο ΛΟΧΙΑΣ, πού???

Ανώνυμος είπε...

Ο Α/ΓΕΕΘΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΟΣ; ΓΙΑ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ; ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΚΕΣ; ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΟΥΜΠΑΡΟΥΣ; ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ ΓΙΑ ΚΑΜΙΑ ΣΑΡΔΕΛΑ ΨΗΤΗ. ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΥΛΑ.

Ανώνυμος είπε...

Για να αποκατασταθεί η αλήθεια, η προτελευταία παράγραφος πρέπει να αλλάξει ως εξής:

"Εδώ και πολλά χρόνια οι τεχνικοί έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου με συνεχείς ενημερώσεις προς τον τότε ΑΓΕΑ (νυν ΑΓΕΕΘΑ), χωρίς ο τελευταίος να προβεί στην παραμικρή ενέργεια".

Είναι γνωστές εξάλλου οι στενές σχέσεις του νυν ΑΓΕΕΘΑ με την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing και η δηλωμένη αντιπάθειά του για τα Mirage. Απλό καπρίτσιο ενός "χειρισταρά" ή υπάρχουν και άλλα από πίσω. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Κατά τα άλλα προσυπογράφω πλήρως τα αναφερόμενα από τον 11:06.