Το 2010 μειώθηκε κατά 16 ο αριθμός των πλοίων που φέρουν την ελληνική σημαία, παρά την κατά 44% αύξηση των αγορών καραβιών από ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες!
«Κλυδωνίζεται» το ελληνικό νηολόγιο σε μια περίοδο έντονης δραστηριότητας των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών ως αποτέλεσμα και της κατάργησης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, με το τέλος του 2010 την ελληνική σημαία έφεραν 2.096 πλοία, χωρητικότητας άνω των 100 κόρων, ενώ με το τέλος του 2009 ανέρχονταν σε 2.112. Δηλαδή, μέσα σε έναν χρόνο υπήρξε μείωση κατά 16 πλοία (ποσοστό 0,8%). Η μείωση προήλθε σε φορτηγά (587 πλοία έναντι 601) και δεξαμενόπλοια (544 έναντι 555) ενώ αυξήθηκαν τα επιβατηγά (730 έναντι 725) και τα λοιπά-βοηθητικά (235 έναντι 231)
Το γεγονός παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις καθώς σημειώθηκε στη διάρκεια μιας χρονιάς με σημαντική δραστηριότητα των ναυτιλιακών εταιρειών. Συγκεκριμένα, στη διάρκεια του 2010 καταγράφτηκε αύξηση κατά 44% στις αγορές πλοίων από τους Ελληνες εφοπλιστές σε σύγκριση με το 2009 και έφτασαν στα 285 πλοία, πραγματοποιώντας επενδύσεις ύψους 8,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Απόνερα» στη Ναυτιλία
Οπως φαίνεται ξεκάθαρα τόσο από αυτά τα πλοία όσο και από τα νεότευκτα, που παραδόθηκαν το 2010 στις ελληνικές εταιρείες, ελάχιστα επέλεξαν να υψώσουν την ελληνική σημαία, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μη συνεχιστεί η αυξητική πορεία των τελευταίων ετών αλλά να καταγραφεί και μείωση.
Από παράγοντες της ναυτιλίας η εικόνα αυτή αποδίδεται κυρίως στο δυσμενές κλίμα που έχει διαμορφωθεί από την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τις σοβαρές δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί, εδώ και ενάμιση χρόνο, στη λειτουργία του διοικητικού φορέα της Ναυτιλίας.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας στην επιτροπή της Βουλής, για το σχέδιο νόμου για τη σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος είχε επισημάνει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την κατάργηση του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, αποκαλύπτοντας, μεταξύ άλλων, ότι «από πέρυσι τον Απρίλιο συνάδελφοι, που έχουν βάλει ελληνική σημαία, δεν έχουν πάρει καμία εγκριτική πράξη».
ΤΟ 2010
13,7% πάνω το ναυτιλιακό συνάλλαγμα
Αύξηση κατά 13,7% κατέγραψε, στη διάρκεια του 2010, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα, που εισέρρευσε στη χώρα μας και ανήλθε σε 15,4 εκατομμύρια ευρώ έναντι 13,5 εκατομμυρίων ευρώ στη διάρκεια του 2009.
Να σημειωθεί ότι οι εισπράξεις από τη ναυτιλία καλύπτουν το 6% του ΑΕΠ ενώ στη χώρα μας λειτουργούν γραφεία 1.300 ναυτιλιακών εταιρειών με τάση ενίσχυσης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία ανέρχονται περίπου σε 3.000, με συνολική χωρητικότητα 180 εκατομμύρια τόνους, που αντιπροσωπεύει το 40% της κοινοτικής χωρητικότητας και το 15% της παγκόσμιας.
Στη διάρκεια του 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές είχαν δυναμική επενδυτική παρουσία.
Από στοιχεία του έγκυρου ναυλομεσιτικού οίκου «Golden Destiny» προκύπτει ότι παράλληλα με τις επενδύσεις, ύψους 8,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ για την αγορά 285 πλοίων είχαν τοποθετήσει, μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, παραγγελίες για την κατασκευή 231 πλοίων επενδύοντας περίπου 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σταύρος Μαλαγκονιάρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου