Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010

ΒΗΜΑ:«Λουκέτο» στο τμήμα τροχαίου υλικού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά


Η θυγατρική εταιρεία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης- Στον δρόμο 160 εργαζόμενοι

Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε χθες στο Πρωτοδικείο της Αθήνας η Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος, η οποία είναι ο «βραχίονας» κατασκευών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για τα βαγόνια του ΟΣΕ με 160 εργαζομένους. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2007, όταν η ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ΤhyssenΚrupp αποφάσισε την απόσχιση του τμήματος τροχαίου υλικού και την πώλησή του στην ελβετική εταιρεία Dr Μeyer, η οποία πάντως φημολογείται ότι σχετίζεται τρόπον τινά με τους γερμανούς ιδιοκτήτες.

Η κίνηση παρουσιάστηκε μάλιστα τότε από τη διοίκηση του ναυπηγείου ως «ευφυής ελιγμός που διασφαλίζει το μέλλον των 160 εργαζομένων στον κλάδο», αφού οι Ελβετοί ως ειδικευμένοι σε τροχαίο υλικό σιδηροδρόμων θα μείωναν το κόστος κατασκευής, θα εισήγαν νέες τεχνολογίες και θα έφερναν νέες δουλειές στο εργοστάσιο. Τελικά έφεραν στη χώρα μας... στάση πληρωμών (από τον Ιούλιο μένουν απλήρωτοι οι 160 εργαζόμενοι), ενώ η εκδίκαση της αίτησης πτώχευσης έχει οριστεί για τις 24 Φεβρουαρίου. Μιλώντας στους συναδέλφους του ο πρόεδρος του σωματείου του Σκαραμαγκά «Τρίαινα» κ. Β. Καρακίτσιος διευκρίνισε ότι την αναβολή της εκδίκασης ζήτησαν οι δικηγόροι της εταιρείας ενδεχομένως θέλοντας να διαπιστώσουν αν μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα υπάρξει συνολική λύση για το ναυπηγείο με την εταιρεία αραβικών συμφερόντων Αbu Dabi Μar.

Το σωματείο με πρωτοβουλία της διοίκησής του και με έρανο μεταξύ των μελών του πρόσφερε σε κάθε εργαζόμενο 1.300 ευρώ τον Σεπτέμβριο και 1.200 ευρώ τα Χριστούγεννα, ενώ και από το ΛΑΕΚ έλαβαν 2.000 ευρώ από τον Σεπτέμβριο έως σήμερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο όμιλος ΤhyssenΚrupp Μarine Systems είχε εκδώσει το 2007 επίσημη ανακοίνωση εμφανίζοντας την πώληση της εταιρείας στους Ελβετούς ως μέγιστη επιτυχία και εξασφάλιση για τους εργαζομένους. Η επίσημη ανακοίνωση έλεγε μεταξύ άλλων: «Προκειμένου να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξή της η εταιρεία προχώρησε στην εξεύρεση νέου ιδιοκτήτη που είναι κοινωνικά υπεύθυνος, αλλά έχει και βασική επαγγελματική δραστηριότητα το τροχαίο υλικό.Ο νέος ιδιοκτήτης έχει υποχρέωση να διατηρήσει όλες τις θέσεις εργασίας,να σεβαστεί όλα τα εργασιακά, μισθολογικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και να διατηρήσει τις τωρινές συμβάσεις εργασίας.Επίσηςνα προβεί στις απαραίτητες επενδύσεις που θα επιτρέψουν στην εταιρεία να σταθεί με επιτυχία απέναντι στους ανταγωνιστές της, να αξιοποιήσει το δίκτυο των συνεργαζόμενων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τροχαίου υλικού προς αμοιβαίο όφελος όλων των εμπλεκομένωνκαι να συμπεριλάβει την Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος στο ευρωπαϊκό δίκτυο μάρκετινγκ και πωλήσεων τροχαίου υλικού».

Η χθεσινή κατάληξη της επένδυσης στο τροχαίο υλικό προκάλεσε έντονες ανησυχίες και για το μέλλον των ίδιων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αν δεν βρεθεί αξιόπιστος επενδυτής αφού η ΤhyssenΚrupp αποχωρεί οριστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: