skip to main |
skip to sidebar
Την Τρίτη 15 Ιουνίου 2010 οι Ίκαροι IV (Ι) Γιώργος Φωτιάδης και Μιχάλης Κατάκης της Σχολής Ικάρων παρουσίασαν τη Διπλωματική τους εργασία με θέμα "Κατασκευή και Δοκιμή Μικρού Αεροσκάφους Ενεργειακά Στηριζόμενου σε Φωτοβολταϊκά Στοιχεία - Επιχειρησιακή Αξιοποίηση σε Ρόλους Εναέριας Επιτήρησης - Αναγνώρισης", ενώπιον του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτεράρχου (Ι) Βασίλειου Κλόκοζα και της επιτροπής αξιολόγησης της εργασίας.
Η ανάπτυξη και κατασκευή του μικρού ηλεκτρικού ανεμόπτερου 'ΜΟΛΥΒΑΔΑΣ Ι' αποτελεί την πρώτη, σε εθνικό επίπεδο, επίσημα καταγεγραμμένη επιτυχής χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων παροχής ηλεκτρικής ισχύος σε μη-επανδρωμένο τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος. Η ονομασία του δόθηκε προς τιμήν του βετεράνου αεροπόρου του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και διεθνούς φήμης ερευνητή Στέφανου Μολυβάδα. Η επιτυχής αυτή προσπάθεια χαρακτηρίζεται ως η αρχή για την περαιτέρω απόκτηση τεχνογνωσίας στον συγκεκριμένο τομέα, με τελικό στόχο την υλοποίηση ενός προγράμματος σχεδίασης και κατασκευής ενός ολοκληρωμένου αυτόνομου συστήματος εναέριας επιτήρησης υψηλών επιδόσεων.
Ως πλατφόρμα μεταφοράς του συστήματος λήψης και ασύρματης μετάδοσης εικόνας (video) χρησιμοποιήθηκε κατάλληλα τροποποιημένο ηλεκτρικό ανεμόπτερο (τύπου SIG Riser RC-52), συνολικού βάρους απογείωσης 1,35 κιλών και εκπετάσματος 2,0 μέτρων. Στην πτέρυγα του αεροσκάφους τοποθετήθηκε συστοιχία φωτοβολταϊκών στοιχείων (solar cells). Η εικόνα (video) λαμβάνεται και μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο, μέσω ασύρματης μικροκάμερας την οποία τοποθετήθηκε στο κάτω μέρος της ατράκτου. Το σύστημα διαθέτει δυνατότητα μετάδοσης video σε ευθεία απόσταση 150 μέτρων. Το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα (κάτω των 1.000 €), συμπεριλαμβανομένου των υλικών κατασκευής και των εργαλείων, ενώ αναλώθηκαν συνολικά 200 εργατώρες από τους σπουδαστές.
Η αξιοποίηση του συστήματος περιλαμβάνει εφαρμογές ημερήσιας και νυκτερινής εναέριας επιτήρησης/αναγνώρισης (διαφύλαξη συνόρων, ασφάλεια εγκαταστάσεων, αστυνόμευση, κλπ), τον έλεγχο δασικών περιοχών για την πρόληψη - έγκαιρη καταστολή πυρκαγιών ή και την μέτρηση και καταγραφή παραμέτρων της ατμόσφαιρας (πχ θερμοκρασία, υγρασία) μετατρέποντάς το αεροσκάφος σε ιπτάμενο σταθμό συλλογής μετεωρολογικών στοιχείων.
Επιβλέποντες Καθηγητές είναι ο Σμηναγός (ΜΑ) Κυριάκος Κουρούσης, ο δ/δ Α. Κόρας και ο Αντισμηνάρχος (ΕΑ) Χ. Σολομωνίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου