Αληθεύουν κοι ΥΕΘΑ και ΥΠΕΞ;
Τα βήματα του Mc Crystal φαίνεται ότι ακολουθεί ο Έλληνας Δκτής του Αεροδρομίου της Καμπούλ (Kabul International Airport, ΚΑΙΑ), Σμήναρχος Δημήτριος Παντελάτος, που επέστρεψε στην Αθήνα για να παρουσιαστεί εσπευσμένα στον Αρχηγό.
Ο λόγος; Παρότι δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, οι εκτιμήσεις αναφέρονται στο δραστήριο του έργο για την υποστήριξη των Αφγανών και ιδιαίτερα η δημιουργία Σχολείων Εκπαίδευσης Ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, μετεωρολόγων, ασφάλειας πτήσεων, και ίσως και η πρόσληψη ορισμένων Αφγανών στον Πύργο Ελέγχου, διότι όλα αυτά μπορεί να σημαίνουν οικονομικό κόστος για την Ελλάδα σε περίπτωση ατυχήματος οπότε μπορεί να απαιτηθεί να πληρώσουμε αποζημιώσεις σε τυχόν θύματα. Παράλληλα, χωρίς να διαθέτει ο ίδιος χρήματα προωθεί σε παράγοντες της συμμαχίας μεγάλα έργα, όπως ο περιφερειακός δρόμος της Καμπούλ, που θα διευκολύνει σημαντικά τη ζωή των κατοίκων σε μία περιοχή που ορισμένες εποχές γίνεται έρημος με αμμοθύελλες, έργο που φαίνεται ότι θα γίνει στα επόμενα χρόνια μιας και φαίνεται ότι έπεισε συμμαχικές χώρες που ρίχνουν χρήματα στο Αφγανιστάν (εκτός από ΗΠΑ βλ. Γερμανία, Καναδά κ.ά.),όμως κανείς δεν θα θυμάται ότι ήταν ιδέα ενός Έλληνα, διότι όλοι θα διεκδικούν την πατρότητα της ιδέας. Όμως είναι πλέον τεκμηριωμένο ότι υπό την προεδρία του έγινε η πρώτη συνάντηση με τους Μάλικς (τοπική αυτοδιοίκηση θα λέγαμε) των χωριών γύρω από το Αεροδρόμιο, οι οποίοι μάλιστα με πρωτόγονα μέσα (ρολά χαρτί και μολύβι) του παρουσίασαν εντυπωσιακής ανάλυσης σχέδια
για την κατασκευή του δρόμου!
Ανεξάρτητα όμως από την τύχη του ίδιου του Δκτή, το έργο του θα συνεχιστεί διότι έχει τύχει των πολύ ευμενών σχολίων, που προκαλούν και το φθόνο ορισμένων «ανταγωνιστών» που θα ήθελαν να είχαν πάρει πρώτοι αυτές τις πρωτοβουλίες, όμως αυτά δεν έγιναν μέσα στα αναπαυτικά γραφεία, αλλά με διαμεσολαβήσεις σε πολλούς φορείς συμμαχικούς αλλά και της Αφγανικής Κυβέρνησης που έχουν εντυπωσιαστεί από τις πρωτοβουλίες αυτές, ιδιαίτερα όσον αφορά το εκπαιδευτικό κέντρο (διότι ο δρόμος ακόμη δεν έφτασε σε κυβερνητικό επίπεδο), ενδιαφέρον έχουν μάλιστα εκδηλώσει εκπαιδευτικοί φορείς ακόμη και από την χώρα μας (ΑΠΘ) αλλά και ο διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ενώ φαίνεται ότι οι πρωτοβουλίες αυτές τυγχάνουν της Υποστήριξης του Υπουργείου Εξωτερικών που ο ίδιος ο Αναπληρωτής Υπουργός κ.Δρούτσας φαίνεται να ζήτησε λεπτομέρειες για να υποστηρίξει τις πρωτοβουλίες. Άλλωστε ο εκεί πρεσβευτής μας, κ. Πέτρος Μαυροειδής έχει ήδη εγκρίνει την χρηματοδότηση ανέγερσης ενός μνημείου Αγνώστου Στρατιώτη στο Αεροδρόμιο, καθώς και στο παρελθόν η πρεσβεία μας έχει υποστηρίξει το μουσείο της Καμπούλ, ώστε να αποτελεί πολιτισμικό δεσμό με την Ελλάδα.
Ανάμεσα στους υποστηρικτές του Δκτή της ΚΑΙΑ στους τελευταίους μήνες περιλαμβάνονται ο Αμερικάνος Στρατηγός Δαβίδ Πετρέους, Δκτής της ISAF, τον οποίο επισκέφτηκε μαζί με τον Πρέσβη, ο Δκτής του Νατοϊκού Στρατηγείου Joint Force Command στο Brunssum Γερμανός Στρατηγός Έγκον Ράμμς, ο Βέλγος Στρατηγός Ντε Βος, που ευθύνεται για τις υποδομές που υλοποιεί η συμμαχία στο Αφγανιστάν.
Άλλωστε η συνεισφορά πολλών χωρών στο Αφγανιστάν εστιάζεται πλέον στην επόμενη μέρα και στην ανάπτυξη της χώρας. Ενώ όμως αυτό το έργο το έχουν αναλάβει σοβαρά οι στρατιωτικές υπηρεσίες πολλών ισχυρών χωρών, διότι αποτελεί παράγοντα σταθεροποίησης κι ενδιαφέρει στρατηγικά, όμως στη χώρα μας και ιδιαίτερα στα Επιτελεία Άμυνας αυτά φαίνεται ότι είναι «ψιλά γράμματα».
Αυτά είναι που θα μείνουν από την προσφορά της χώρας μας στο Αφγανιστάν, όμως κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν ή ότι θα αποτελέσει τιμή για τη χώρα μας η απομάκρυνση ενός τέτοιου Δκτή σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα στρατιωτικά Αεροδρόμια του κόσμου, όπου όλη η συμμαχία έχει στραμμένη την προσοχή της.
Βεβαίως υπάρχουν κι ορισμένοι Στρατηγοί, όπως ο Αμερικάνος Στρατηγός Ροντρίγκες, Δκτής του επιχειρησιακού Στρατηγείου (κάτι όπως το Αφγανικό ΓΕΕΘΑ) ή ο Άγγλος Ταξίαρχος Μπόγκ, που δεν μπορούν να χωνέψουν εύκολα τις πρωτοβουλίες του Έλληνα Δκτή, όμως σε αυτό συνέβαλε και η επιλογή της χώρας μας να τον κρατήσει ως Σμχο, ενώ η θέση προβλέπει Ταξίαρχο, που κάνει πολύ πιο δύσκολο το έργο του. Βλέπετε μέσα στο Αεροδρόμιο της Καμπούλ,φιλοξενείται και το επιχειρησιακό στρατηγείο, οπότε καμιά 15αριά Στρατηγοί,και περισσότεροι από 100 Σμήναρχοι, κι όλους αυτούς να τους διαχειρίζεται
ένας Έλληνας Σμήναρχος. πάει πολύ!
Όμως αυτά είναι πολύ μακρινά για τα Επιτελεία της χώρας μας.
1 σχόλιο:
Γιαννάκη...επώνυμα παρακαλώ....όπως ξέρεις εσύ...
Δημοσίευση σχολίου