Μειώσεις ή και κατάργηση επιδομάτων
Περιορισμός στελεχικού δυναμικού
CASUS BELLI ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟ
• ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ: «Δεν θα γίνει επίτροπος σε θέματα αμυντικού σχεδιασμού της χώρας η Τρόικα. Δεν χρειαζόμαστε υποδείξεις ή ακριτομυθίες»
• Νέες διαστάσεις παίρνει η «βεντέτα» Ραγκούση - Βενιζέλου, με αφορμή την οριζόντια μείωση των επιδομάτων των στρατιωτικών που προωθούν κυβερνητικοί κύκλοι και' εντολή της Τρόικας
Το ειδικό μισθολογικό καθεστώς για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων φαίνεται πως διατηρείται. Το ερώτημα όμως είναι αν θα υπάρξει... τίμημα και ποιο μπορεί να είναι αυτό. Πιθανόν μια νέα μείωση 10%- 15% των επιδομάτων ή και η κατάργηση ορισμένων εξ αυτών. Το στράτευμα όμως μάλλον έχει μπει και σε μία ακόμη στενωπό. Του περιορισμού του στελεχικού δυναμικού. Και για τα δύο ζητήματα, οι κόντρες σε κυβερνητικό επίπεδο δεν βοηθούν στο να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Το αντίθετο, μάλιστα, επικρατεί, οξύνοντας την ανησυχία και επιτείνοντας την αναστάτωση των ενδιαφερομένων.
Το εύρος του ενιαίου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα δείχνει πως τελικά δεν θα είναι το αρχικώς προσδιοριζόμενο, όπως άφηνε να εννοηθεί η κυβέρνηση. Τα ειδικά μισθολόγια που ισχύουν (και είναι αρκετά) πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να στοιχιστούν με το ενιαίο που προωθείται για το Δημόσιο, εκτιμούν πηγές του υπουργείου Οικονομικών. Κι αυτό γιατί υπάρχουν ιδιαιτερότητες. Στο μισθολόγιο των στρατιωτικών υπάρχει κλίμακα αποδοχών ανάλογα με το βαθμό του κάθε στελέχους και τα χρόνια υπηρεσίας σε αυτόν. Στοιχείο μάλλον αδύνατο να προβλεφθεί στο ενιαίο μισθολόγιο, όπου οι βαθμίδες είναι σαφώς λιγότερες. Η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη και η «χρυσή τομή» μεταξύ ειδικών μισθολογίων και ενιαίου φαντάζει... άπιαστη.
Εκτιμάται, λοιπόν, πως η λύση ενδεχομένως να βρεθεί, αφενός, με τη διατήρηση των ειδικών μισθολογίων και, αφετέρου, για να γίνει ο απαραίτητος «εξορθολογισμός» με οριζόντια μείωση στα επιδόματα ανάλογα του ποσού. Άλλη θα είναι η περικοπή στους δικαστικούς και άλλη στους στρατιωτικούς. Στους ένστολους πιθανολογείται ότι στην υιοθέτηση τελικά αυτού του σεναρίου η μείωση στο ποσό όλων των επιδομάτων θα είναι 10%-15%. Ίσως να αποφασιστεί κατάργηση ενός ή και περισσότερων επιδομάτων από τη στιγμή που η πολιτική που εφαρμόστηκε την τελευταία 15ετία και πλέον για τους στρατιωτικούς ήταν αμιγώς επιδοματική.
Το ουσιαστικό αυτό ζήτημα, πόσο δηλαδή θα επιβαρυνθούν οι στρατιωτικοί μπαίνοντας ή μένοντας εκτός του ενιαίου μισθολογίου, ουδείς έθιξε από τους αρμόδιους υπουργούς. Απλώς εκτυλίχθηκε μια «βεντέτα» μεταξύ των υπουργείων Εσωτερικών και Εθνικής Άμυνας, με τον Γιάννη Ραγκούση να υποστηρίζει πως ορισμένες ειδικότητες στρατιωτικών μπορούν να ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο και τον Πάνο Μπεγλίτη να εκφράζει εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη ότι «η απόφαση της κυβέρνησης για το ενιαίο μισθολόγιο στο δημόσιο τομέα δεν αφορά και δεν θίγει το ειδικό μισθολογικό καθεστώς που ισχύει και θα συνεχίσει να ισχύει στις Ένοπλες Δυνάμεις».
Αναστάτωση...
Η διγλωσσία αυτή, που περισσότερο με αντιπαράθεση μεταξύ των δύο μοιάζει, προκάλεσε αναστάτωση στους κόλπους του στρατεύματος. Το παράδειγμα το οποίο χρησιμοποίησε ο υπουργός Εσωτερικών με τους οικονομολόγους των Ενόπλων Δυνάμεων, που «θα μπορούσαν να αμείβονται ενιαία με τους συναδέλφους τους σε άλλα υπουργεία», ελήφθη ως κατάτμηση του στρατιωτικού μισθολογίου με «χαμένους» και «κερδισμένους». «Υπάρχουν πολλές ταχύτητες όσον αφορά στη βαθμολογική εξέλιξη των στρατιωτικών. Παρόμοιες ανισότητες και στους μισθούς θα ήταν εις βάρος της συνοχής του στρατεύματος», είπε ανώτερη στρατιωτική πηγή. Σημειώνεται πως οι οικονομολόγοι είναι μόνο μία ειδικότητα των αξιωματικών Σωμάτων. Οι υπηρεσίες που παρέχουν είναι σε συνάρτηση με το επιχειρησιακό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι ανεξάρτητες. «Άρα, η όποια ταύτιση με τους οικονομολόγους άλλων υπουργείων είναι τουλάχιστον ατυχής», συμπλήρωσε η ίδια πηγή.
«Βολές» και για πιθανή συρρίκνωση του δυναμικού...
ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ «μεταρρύθμιση», που επιχειρεί να εφαρμόσει στο πλαίσιο της πολιτικής του Μνημονίου η κυβέρνηση, έχει να κάνει και με τη μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στο Δημόσιο. Και σε αυτή την περίπτωση επιχειρείται ένταξη των Ενόπλων Δυνάμεων. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας φαίνεται όμως πως αντιδρά στη συρρίκνωση του στελεχικού δυναμικού, εκτοξεύοντας μάλιστα «προειδοποιητικά πυρά» κατά κυβερνητικών στρατοπέδων που υπερασπίζονται τη μείωση των θέσεων εργασίας κατ' επιταγήν της Τρόικας.
«Δεν θα γίνει επίτροπος σε θέματα αμυντικού σχεδιασμού της χώρας η Τρόικα. Δεν χρειαζόμαστε υποδείξεις ή ακριτομυθίες», ήταν η αυστηρή προειδοποίηση του Ευάγγελου Βενιζέλου όταν κλήθηκε να σχολιάσει δημοσίευμα που εμφάνιζε την Τρόικα να αξιώνει τη μείωση του αριθμού των μόνιμων στελεχών με απομάκρυνση ή μετατάξεις κυρίως επαγγελματιών οπλιτών. Οι βολές του υπουργού Εθνικής Άμυνας θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως είχαν αποδέκτες και στο εσωτερικό της κυβέρνησης και σε συγκεκριμένα κέντρα που επεξεργάζονται τέτοιου είδους σχέδια.
Αν και ο υπουργός παραδέχθηκε ότι ως χώρα έχουμε, λόγω υψηλού δημόσιου χρέους και άλλων δημοσιονομικών προβλημάτων, «απολέσει μέρος της δημοσιονομικής κυριαρχίας μας», ξεκαθάρισε ότι οι αποφάσεις σε θέματα Εθνικής Άμυνας δεν είναι δυνατό να εκχωρηθούν σε τρίτους. Αυτό όμως δεν αποκλείει μείωση του προσωπικού, «αμπαλαρισμένη» με τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων. Σε πρώτη φάση, πάντως, η πολιτική ηγεσία του Πενταγώνου επιδιώκει μείωση προϋπολογισμού για τα εξοπλιστικά, «θα μειώσουμε τους εξοπλισμούς κατά 40% την επόμενη 15ετία, αυξάνοντας την ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων», υποστήριξε ο κ. Βενιζέλος, προσθέτοντας ότι οι δαπάνες το 2011 θα είναι μειωμένες κατά 26% σε σχέση με το 2009 και κατά 22% σε σύγκριση με το 2010.
(ΕτΚ 26/03/2011 - ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ)
(Σ.Λ.)
7 σχόλια:
Λογικό θα ήταν όλες οι ειδικότητες εκτώς των επιχειρησιακών να μην ανήκουν στο ΥΠΕΘΑ αλλά στα αντίστοιχα Υπουργεία.
Δηλ. ολοι οι οικονομολόγοι του Δημοσίου να ανήκουν στο Οικονομικών, οι Ιατροί κλπ στο Υγείας , οι μηχανικοί στο Υπεχωδε κλπ.
Το ίδιο και για τους υπαλλήλους της Βουλής και τους δικαστικούς.
Μάλιστα σε πιο προχωρημένο σταδιο και οι βουλευτές θα πρέπει να αμοίβονται ανάλογα με το τισ γνώσεις τους και την επαγγελματική τους θέση πχ. ο βουλευτής δάσκαλος από το Υπ. Παιδείας, ο ανεπάγγελτος και έχουμε πολλούς τέτοιους από το Ταμείο Απόρων.
Η ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΕΙΣΑΙ Η ΒΑΛΤΟΣ
Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑ ΤΑΞΕΙΔΙΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΟΠΩΣ Ο ΥΠΑΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΥΠΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ??
Η ΑΠΟ ΤΙΣ 14.30 ΘΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ??
ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΒΑΡΔΕΙΕΣ ΕΝ ΠΛΩ?ΓΙΑΥΤΕΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ??
ΔΕΚΤΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ
'Eτσι πρέπει, ΡΑΓΚΟΥΣΙΟΣ ΛΟΓΙΚΗ!
Το ΓΕΕΘΑ άραγε έχει να παρουσιάσει μια μελέτη ή ασχολείται μόνο με τις αναχαιτίσειςβμε μηδενικές εμπλοκές?
Πόση υπομονή ακόμη, πόση;
Ο στρατιωτικός, αυτός που έχει θέσει την καθημερινότητά του και την ίδια του τη ζωή στη διάθεση της πατρίδας του, πόση απαξίωση μπορεί να αντέξει.
Σίγουρα κανείς δεν το κάνει για τα χρήματα (ελπίζω), όμως υπάρχει ανάγκη από μια ελάχιστη αποζημίωση η οποία να διασφαλίζει μια αξιοπρεπή ζωή για αυτόν και την οικογένειά του.
Θεωρώ ότι είμαστε, εδώ και καιρό, κάτω από αυτό το όριο αξιοπρέπειας.
Ο τυχαίος αναγνώστης δεν καταλαβαίνει την πραγματικότητα που είναι κρυμμένη πίσω από τις γραμμές, και την οποία δεν διευκρινίζει το άρθρο.
Συμφέρει τους Στρατιωτικούς η υπαγωγή στο ενιαίο μισθολόγιο. Εκείνον που δεν συμφέρει αυτή η υπαγωγή είναι το κράτος. Ενιαίο μισθολόγιο σημαίνει ίδια αποζημίωση για ίδια προσόντα και εργασία.
Επομένως, πέστε μου, πχ ένας Διοικητής Τάγματος με ποιόν αντίστοιχο στο Δημόσιο θα έπρεπε να εξισωθεί μισθολογικά;
Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα του Διοικητή Τάγματος, πέστε μου ποιος είναι ο αντίστοιχος Διευθυντής/Διοικητής στο δημόσιο που:
== Έχει πτυχίο Ανωτάτης, κατ’ελάχιστον ένα (συνήθως δύο)
== Γνωρίζει μια ξένη γλώσσα (συνήθως δύο).
== Έχει περάσει διάφορες εκπαιδεύσεις που είναι αντίστοιχες μεγάλων «σεμιναρίων» στο Δημόσιο, ή ακόμη και αντίστοιχες των Μεταπτυχιακών.
- Τέτοιες εκπαιδεύσεις, αντίστοιχες Μεταπτυχιακού, όλοι οι μόνιμοι αξιωματικοί του Στρατού Ξηράς τουλάχιστον, έχουν το λιγότερο από τρεις, και,
- τουλάχιστον 5 εκπαιδεύσεις σαν σεμινάρια μεγάλης διάρκειας (όταν μόνο με ένα τέτοιο, κάποιος στο δημόσιο καταλαμβάνει θέση διευθυντή), συν,
- περί τις 20 εκπαιδεύσεις τύπου σεμιναρίου, από εκείνα που στο Δημόσιο σπεύδουν να συμπληρώσουν στο βιογραφικό τους
== Διοικεί τουλάχιστον 500 άτομα.
Τα οποία διοικεί ως «ένστολους», που σημαίνει:
- είναι υπεύθυνος να γνωρίζει ποιος είναι ο καθένας, έναν προς έναν, δεν είναι υφιστάμενοι υπάλληλοι που το μεσημέρι θα γυρίσουν σπίτια τους και με το ζόρι ο προϊστάμενος θυμάται τα ονόματα τους,
- είναι υπεύθυνος για την τροφή τους,
- για την ζωή τους 24 ώρες, 365 ημέρες,
- για την διαμονή τους,
- για τις πράξεις τους,
- για την συμπεριφορά τους,
- για την αγωγή τους,
- για την εκπαίδευση τους,
- για την ηθική αμοιβή τους,
- για την τιμωρία τους,
- για την ετοιμότητα τους
- για την απόδοση τους στην βάση κάθε δύσκολης, νέας, και απρόβλεπτης στην εξέλιξη αποστολής,
- και τέλος, πρέπει να τους πείθει να ποντάρουν μέχρι και την ζωή τους την ίδια στην εκτέλεση της αποστολής.
== Διοικεί έναν ολόκληρο υλικοτεχνικό οργανισμό που λέγεται Στρατιωτική Μονάδα. Η οποία περιλαμβάνει:
- Γραφεία διοικητικών εργασιών. Αυτά και μόνο, από μόνα τους, είναι αντίστοιχα με μεγάλη υπηρεσία του Δημοσίου!
- Αποθήκες υλικών (με πάνω από 3.000 κωδικούς, και ανάλογα την Μονάδα έως και 5.000 κωδικούς)
- Οπλισμό, που δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ανορθόδοξα ή επικίνδυνα, ή που δεν πρέπει να κλαπεί, να είναι λειτουργικός, και συντηρημένος.
- Πυρομαχικά, ομοίως στα περί πολισμού.
- Οχήματα διαφόρων τύπων, και βαρέα, πάντα συντηρημένα έτοιμα για κίνηση και σε συνθήκες αποστολής Στρατού.
- Θαλάμους διαμονής, μαγειρεία, εστιατόρια, συνεργεία, αποθήκες πέντε διαφορετικών τύπων (μέχρι και καυσίμων).
συνεχίζω
Οι Στρατιωτικοί που θα με διαβάσουν θα με ειρωνευτούν, ότι δεν είπα ούτε τα μισά από τα σημαντικά και τα οποία είναι επίσης ουδόλως «θεωρητικά και στα χαρτιά», και θα έχουν δίκιο, αλλά, πώς να μπορέσει κανείς να χωρέσει σε δύο γραμμές ένα τεράστιο θέμα το οποίο όμως να μην βαρεθεί να διαβάσει ο πολύς κόσμος.
Ένα τεράστιο θέμα, ένα τρομακτικό θέμα, συμπίεσης του μόνιμου Στρατιωτικού προσωπικού, αφού δεν έχει φωνή και στους οποίους όλο το υπόλοιπο κράτος προσπαθούσε ανέκαθεν να κάνει εκεί τις μεγάλες του οικονομίες για να πληρώνει δικαστικούς πολιτικούς συνδικαλιστές μέχρι και τους οδηγούς στα τρόλεϊ. Γιατί όλοι οι υπόλοιποι έχουν φωνή και παρουσία.
Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στα περίφημα επιδόματα.
Πρόκειται για φτωχικές αυξήσεις στον βασικό μισθό που δόθηκαν πονηρώς ως επιδόματα για να μπορούν:
- να κόπτονται,
- να μην υπολογίζονται στις αποδοχές Χριστούγεννα-Πάσχα-καλοκαίρι,
- να μην υπολογίζονται από τις κλίμακες αποζημίωσης, του κράτους, σε οδοιπορικά και μετακινήσεις,
- να μην υπολογίζονται στην σύνταξη
- ούτε στο εφάπαξ.
Καταλάβατε τώρα ότι το κράτος είναι που δεν θέλει και κάνει ενέργειες να μην μπουν οι Στρατιωτικοί στο ενιαίο μισθολόγιο. Για αυτό και η σχετική «διαμάχη», μάλιστα, εμφανίζεται σαν να αμύνονται οι Στρατιωτικοί γραπωμένοι από το μισθολόγιο τους (και «πωπω τι κακοί που είναι»).
Το ακόμη χειρότερο είναι ότι το κράτος το κάνει αυτό γιατί οι Στρατιωτικοί είναι η μόνη κοινωνική ομάδα που δεν μπορούν να υποστηρίξουν το δίκιο τους, δεν έχουν καν φωνή για αυτό. Έτσι με τόσα προσόντα και αντίστοιχες θέσεις, μένουν πικραμένοι και καταπιεσμένοι μια ζωή να παρακολουθούν όλους τους άλλους να διεκδικούν σε αυτό το κράτος, έως και να το λεηλατούν ακόμη.
Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, μόνο το παράδειγμα του Διοικητή Τάγματος, πέστε μου ποιος είναι ο αντίστοιχος σε βαθμό Διευθυντής/Διοικητής στο δημόσιο;
Δημοσίευση σχολίου