Μεταχειρισμένο και προβληματικό ή μήπως λειτουργικό και ασφαλές; Τι είναι τελικά το υποβρύχιο τύπου 214 με την επίσημη ονομασία «Παπανικολής» και το παρατσούκλι «το υποβρύχιο που γέρνει»;
«Εγερνε. Δεν γέρνει πια», υποστηρίζει ο κυβερνήτης αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος, ο οποίος άνοιξε τις μπουκαπόρτες του υποβρυχίου για το «ΘΕΜΑ», απάντησε στα ερωτήματά μας και προσπάθησε να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή του «Παπανικολή». «Το μαράζι μου είναι να πείσω ότι το πλοίο είναι καλό και ασφαλές», υποστηρίζει ο κυβερνήτης του υποβρυχίου και αμέσως παραδέχεται ότι η προσπάθειά του αυτή είναι πολλές φορές μάταιη, αφού κάποιες στιγμές νιώθει σαν να προσπαθεί να πείσει τους άλλους ότι δεν είναι ελέφαντας.
Το protothema.gr για πρώτη φορά παρουσιάζει βίντεο του υποβρυχίου «Παπανικολής». Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό βίντεο που παρουσιάζει το υποβρύχιο σε κατάδυση, ανάδυση αλλά και ρίψη εκπαιδευτικής τορπίλης.
Σύμφωνοι, το σκάφος δεν παρουσιάζει μεγάλη κλίση όταν πλέει σε θάλασσες με μεγάλο κυματισμό, αλλά μήπως… ξεφλουδίζει, τον ρωτάμε με αφορμή την αποκόλληση τμήματος από το εμπρόσθιο τμήμα του υποβρυχίου, στις 19 Δεκεμβρίου του 2010, λίγο προτού το «Παπανικολής» καταπλεύσει για πρώτη φορά στον ναύσταθμο Σαλαμίνας. «Δεν ξεφλουδίζει», απαντά ο αντιπλοίαρχος Κοντογιαννάκος και εξηγεί τι ακριβώς συνέβη λίγο πριν από την άφιξη του υποβρυχίου στις ελληνικές θάλασσες.
«Πλέοντας προς την Ελλάδα, περάσαμε το στενό του Κιέλου, που στην πραγματικότητα είναι ένα ποτάμι μήκους 50 χλμ. και μπήκαμε στον Βισκαϊκό Κόλπο. Ο κόλπος αυτός, στην περιοχή δυτικά της Γαλλίας, είναι μια δύσκολη θάλασσα. Στην περιοχή εκείνη έπρεπε να καταδυθούμε σε συγκεκριμένο βάθος επειδή στην αρχή τα νερά είναι ρηχά - το πολύ 25 μέτρα. Μέχρι να φτάσουμε στην περιοχή που έπρεπε να καταδυθούμε για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας, ο “Παπανικολής” κοπανήθηκε πολύ, όπως λέμε στη ναυτική διάλεκτο, αφού ήμασταν αναγκασμένοι να κινηθούμε πλέοντας στην επιφάνεια. Σε αυτό το κομμάτι του ταξιδιού αποκολλήθηκε ένα τμήμα από το μπροστινό μέρος του υποβρυχίου, αλλά δεν δημιουργήθηκαν προβλήματα για την ασφάλεια του πλοίου ή του πληρώματος. Αλλωστε στη συνέχεια διαπλεύσαμε το Γιβραλτάρ εν καταδύσει, όπως περνούσαν τα γερμανικά υποβρύχια στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο».
Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ
«Οι τελικές δοκιμές αποδοχής του υποβρυχίου από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010 στη Βόρεια Θά-
λασσα ήταν πολύ δύσκολες», λέει ο β’ μηχανικός του «Παπανικολή», σημαιοφόρος Γιώργος Κωλέτης. «Μπροστά
στη Βόρεια Θάλασσα, όπου οι κυματισμοί 3-3,5 μέτρα είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, το Αιγαίο είναι κάτι
ανάμεσα σε λίμνη και ενυδρείο», λέει ο κυβερνήτης του υποβρυχίου, αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος
ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ
Ο κυβερνήτης του «Παπανικολή», αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος, στο περισκόπιο. Το υποβρύχιο
έχει συνολικά επτά ιστούς (περισκόπιο με επιπλέον κάμερα χαμηλής ενίσχυσης φωτός, ESM, δύο ιστούς
επικοινωνιών, κανονική και infrared optronic και αναπνευστήρα)
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ
Σε αυτόν τον ελάχιστο χώρο βρίσκονται οι κοιτώνες για 12 αξιωματικούς.
Στον ελεύθερο χρόνο τους κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τα μέλη του πληρώματος
βλέπουν βίντεο, διαβάζουν και παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια
ΟΙ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΟΙ
Ο «Παπανικολής» μπορεί να κάνει επιθετική ναρκοθέτηση, επιχείρηση «I and W» (Indication and Warning), επιχειρησιακή υποστήριξη Ειδικών Δυνάμεων, χωρίς να χρειάζεται να ανέβει στην επιφάνεια της θάλασσας, αφού οι βατραχάνθρωποι μπορούν να βγουν από το υποβρύχιο μέσω ειδικής καταπακτής ενώ το σκάφος είναι εν καταδύσει
Η ΚΟΥΖΙΝΑ
Αυτός είναι ο χώρος της κουζίνας. Οσο κι αν φαίνεται απίστευτο, σε αυτό το δωμάτιο τρεις φορές την ημέρα ετοιμάζεται το γεύμα των 41 μελών του πληρώματος
ΤΑ «ΒΑΦΤΙΣΙΑ»
Νονά του πρωτότυπου υποβρυχίου τύπου 214 που πήρε το όνομα «Παπανικολής» υπήρξε η εγγονή του πυρπολητή Δημήτριου Παπανικολή, προς τιμήν του Ψαριανού ναυμάχου και ήρωα της Επανάστασης του 1821
ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ
«Δεν ξέρω αν οι Γερμανοί έδωσαν μίζες για να αναλάβουν το συμβόλαιο των υποβρυχίων
και ποιοι τις πήραν, ξέρω όμως ότι έχω ένα καλό υποβρύχιο», επισημαίνει ο κυβερνήτης του «Παπανικολή».
Ο αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος εκφράζει το παράπονό του για τη δήλωση του πρώην υπουργού Αμυνας κ. Βαγγέλη Μεϊμαράκη ότι το υποβρύχιο είναι ένα πλωτό φέρετρο, άποψη που, κατά τον κυβερνήτη, ενόχλησε πολύ τα μέλη του πληρώματος
ΟΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
«Η ζωή σε αυτό το υποβρύχιο είναι πολύ πιο εύκολη», λέει ο αρχικελευστής Αναστάσιος Ανδριώτης. Τα μέλη του πλη-
ρώματος, ιδίως μετά τις δοκιμές του 2008, φοβήθηκαν ότι το Ναυτικό δεν θα πάρει ποτέ το υποβρύχιο. Αν και από τα τεστ εν πλω βγήκε το συμπέρασμα ότι το σκάφος είναι λειτουργικό και πλέει με ασφάλεια, τα μέλη του πληρώματος παραλαβής έλαβαν μεταθέσεις για άλλα υποβρύχια και τοποθετήθηκαν ξανά στον «Παπανικολή» το 2009
ΣΤΟ ΚΑΡΤΕΡΙ
Οι κυψέλες καυσίμων τού επιτρέπουν αυτονομία για πάνω από δύο εβδομάδες.
Η ταχύτητα με την οποία πλέει στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 12 κόμβοι,
ενώ εν καταδύσει έχει δυνατότητα να πλεύσει με μέγιστη ταχύτητα 21 κόμβων
για 45 λεπτά. «Το υποβρύχιο κάνει καρτέρι, όχι δίωξη», απαντά ο κυβερνήτης
στην ερώτησή μας γιατί δεν πλέει με μεγαλύτερη ταχύτητα
«Εγερνε. Δεν γέρνει πια», υποστηρίζει ο κυβερνήτης αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος, ο οποίος άνοιξε τις μπουκαπόρτες του υποβρυχίου για το «ΘΕΜΑ», απάντησε στα ερωτήματά μας και προσπάθησε να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή του «Παπανικολή». «Το μαράζι μου είναι να πείσω ότι το πλοίο είναι καλό και ασφαλές», υποστηρίζει ο κυβερνήτης του υποβρυχίου και αμέσως παραδέχεται ότι η προσπάθειά του αυτή είναι πολλές φορές μάταιη, αφού κάποιες στιγμές νιώθει σαν να προσπαθεί να πείσει τους άλλους ότι δεν είναι ελέφαντας.
Το protothema.gr για πρώτη φορά παρουσιάζει βίντεο του υποβρυχίου «Παπανικολής». Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό βίντεο που παρουσιάζει το υποβρύχιο σε κατάδυση, ανάδυση αλλά και ρίψη εκπαιδευτικής τορπίλης.
Σύμφωνοι, το σκάφος δεν παρουσιάζει μεγάλη κλίση όταν πλέει σε θάλασσες με μεγάλο κυματισμό, αλλά μήπως… ξεφλουδίζει, τον ρωτάμε με αφορμή την αποκόλληση τμήματος από το εμπρόσθιο τμήμα του υποβρυχίου, στις 19 Δεκεμβρίου του 2010, λίγο προτού το «Παπανικολής» καταπλεύσει για πρώτη φορά στον ναύσταθμο Σαλαμίνας. «Δεν ξεφλουδίζει», απαντά ο αντιπλοίαρχος Κοντογιαννάκος και εξηγεί τι ακριβώς συνέβη λίγο πριν από την άφιξη του υποβρυχίου στις ελληνικές θάλασσες.
«Πλέοντας προς την Ελλάδα, περάσαμε το στενό του Κιέλου, που στην πραγματικότητα είναι ένα ποτάμι μήκους 50 χλμ. και μπήκαμε στον Βισκαϊκό Κόλπο. Ο κόλπος αυτός, στην περιοχή δυτικά της Γαλλίας, είναι μια δύσκολη θάλασσα. Στην περιοχή εκείνη έπρεπε να καταδυθούμε σε συγκεκριμένο βάθος επειδή στην αρχή τα νερά είναι ρηχά - το πολύ 25 μέτρα. Μέχρι να φτάσουμε στην περιοχή που έπρεπε να καταδυθούμε για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας, ο “Παπανικολής” κοπανήθηκε πολύ, όπως λέμε στη ναυτική διάλεκτο, αφού ήμασταν αναγκασμένοι να κινηθούμε πλέοντας στην επιφάνεια. Σε αυτό το κομμάτι του ταξιδιού αποκολλήθηκε ένα τμήμα από το μπροστινό μέρος του υποβρυχίου, αλλά δεν δημιουργήθηκαν προβλήματα για την ασφάλεια του πλοίου ή του πληρώματος. Αλλωστε στη συνέχεια διαπλεύσαμε το Γιβραλτάρ εν καταδύσει, όπως περνούσαν τα γερμανικά υποβρύχια στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο».
Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ
«Οι τελικές δοκιμές αποδοχής του υποβρυχίου από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010 στη Βόρεια Θά-
λασσα ήταν πολύ δύσκολες», λέει ο β’ μηχανικός του «Παπανικολή», σημαιοφόρος Γιώργος Κωλέτης. «Μπροστά
στη Βόρεια Θάλασσα, όπου οι κυματισμοί 3-3,5 μέτρα είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, το Αιγαίο είναι κάτι
ανάμεσα σε λίμνη και ενυδρείο», λέει ο κυβερνήτης του υποβρυχίου, αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος
ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ
Ο κυβερνήτης του «Παπανικολή», αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος, στο περισκόπιο. Το υποβρύχιο
έχει συνολικά επτά ιστούς (περισκόπιο με επιπλέον κάμερα χαμηλής ενίσχυσης φωτός, ESM, δύο ιστούς
επικοινωνιών, κανονική και infrared optronic και αναπνευστήρα)
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ
Σε αυτόν τον ελάχιστο χώρο βρίσκονται οι κοιτώνες για 12 αξιωματικούς.
Στον ελεύθερο χρόνο τους κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τα μέλη του πληρώματος
βλέπουν βίντεο, διαβάζουν και παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια
ΟΙ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΟΙ
Ο «Παπανικολής» μπορεί να κάνει επιθετική ναρκοθέτηση, επιχείρηση «I and W» (Indication and Warning), επιχειρησιακή υποστήριξη Ειδικών Δυνάμεων, χωρίς να χρειάζεται να ανέβει στην επιφάνεια της θάλασσας, αφού οι βατραχάνθρωποι μπορούν να βγουν από το υποβρύχιο μέσω ειδικής καταπακτής ενώ το σκάφος είναι εν καταδύσει
Η ΚΟΥΖΙΝΑ
Αυτός είναι ο χώρος της κουζίνας. Οσο κι αν φαίνεται απίστευτο, σε αυτό το δωμάτιο τρεις φορές την ημέρα ετοιμάζεται το γεύμα των 41 μελών του πληρώματος
ΤΑ «ΒΑΦΤΙΣΙΑ»
Νονά του πρωτότυπου υποβρυχίου τύπου 214 που πήρε το όνομα «Παπανικολής» υπήρξε η εγγονή του πυρπολητή Δημήτριου Παπανικολή, προς τιμήν του Ψαριανού ναυμάχου και ήρωα της Επανάστασης του 1821
ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ
«Δεν ξέρω αν οι Γερμανοί έδωσαν μίζες για να αναλάβουν το συμβόλαιο των υποβρυχίων
και ποιοι τις πήραν, ξέρω όμως ότι έχω ένα καλό υποβρύχιο», επισημαίνει ο κυβερνήτης του «Παπανικολή».
Ο αντιπλοίαρχος Κώστας Κοντογιαννάκος εκφράζει το παράπονό του για τη δήλωση του πρώην υπουργού Αμυνας κ. Βαγγέλη Μεϊμαράκη ότι το υποβρύχιο είναι ένα πλωτό φέρετρο, άποψη που, κατά τον κυβερνήτη, ενόχλησε πολύ τα μέλη του πληρώματος
ΟΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
«Η ζωή σε αυτό το υποβρύχιο είναι πολύ πιο εύκολη», λέει ο αρχικελευστής Αναστάσιος Ανδριώτης. Τα μέλη του πλη-
ρώματος, ιδίως μετά τις δοκιμές του 2008, φοβήθηκαν ότι το Ναυτικό δεν θα πάρει ποτέ το υποβρύχιο. Αν και από τα τεστ εν πλω βγήκε το συμπέρασμα ότι το σκάφος είναι λειτουργικό και πλέει με ασφάλεια, τα μέλη του πληρώματος παραλαβής έλαβαν μεταθέσεις για άλλα υποβρύχια και τοποθετήθηκαν ξανά στον «Παπανικολή» το 2009
ΣΤΟ ΚΑΡΤΕΡΙ
Οι κυψέλες καυσίμων τού επιτρέπουν αυτονομία για πάνω από δύο εβδομάδες.
Η ταχύτητα με την οποία πλέει στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 12 κόμβοι,
ενώ εν καταδύσει έχει δυνατότητα να πλεύσει με μέγιστη ταχύτητα 21 κόμβων
για 45 λεπτά. «Το υποβρύχιο κάνει καρτέρι, όχι δίωξη», απαντά ο κυβερνήτης
στην ερώτησή μας γιατί δεν πλέει με μεγαλύτερη ταχύτητα
PROTO THEMA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου