Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

ΒΗΜΑ:Στα όπλα (αλλά όχι στα αυτοκίνητα)


Η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας δεν μπορεί να κόψει τίποτα! Δεδομένου ότι οι Ανώτατοι δεν χρησιμοποιούν τα υπηρεσιακά οχήματα αυθαίρετα ή με διαταγή Αρχηγού ή Υπουργού αλλά με βάση την κείμενη νομοθεσία για όλους τους ανώτατους δημοσίους υπαλλήλους. Να δούμε λίστα ποιά οχήματα και ποιών κόβονται και να σταματήσουν να δημιουργούν εντυπώσεις και μόνο εντυπώσεις!
Το ποτήρι έχει ξεχειλίσει για τους ένστολους από τα εις βάρος τους δημοσιεύματα το τελευταίο διάστημα. ( κε Καρβουνόπουλε έτυχε να είσθε η "σταγόνα" για την αναγραφή του προχθεσινού μου άρθρου, είστε αδικημένος σίγουρα και έχετε δίκηο ότι φταίνε οι ηγέτες μας, οι αρχηγοί, που δεν αντέδρασαν ποτέ σε κανέναν.)  
Σπ.Σταματόπουλος

Η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας καταργεί τα υπηρεσιακά οχήματα από τον βαθμό του ταξιάρχου και κάτω

Σε δραστικές περικοπές στη χρήση οχημάτων πολιτικού τύπου στο Πεντάγωνο προχωρεί η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας ώστε να μειώσει τις λειτουργικές δαπάνες και να τερματίσει προκλητικές σπατάλες που έγιναν την τελευταία πενταετία. Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού κ. Π. Μπεγλίτη, η οποία φέρει ημερομηνία 30 Νοεμβρίου 2009, περιορίζεται σημαντικά η αποκλειστική χρήση υπηρεσιακού αυτοκινήτου από τον βαθμό του ταξιάρχου στον Στρατό Ξηράς (και των αντίστοιχων βαθμών στο Πολεμικό Ναυτικό και στην Αεροπορία) και προς τα κάτω που υπηρετούν στο Πεντάγωνο. Επίσης, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ζητήσει καταγραφή των οχημάτων πολιτικού τύπου σε όλες τις μεγάλες μονάδες ώστε το μέτρο να επεκταθεί το συντομότερο δυνατόν.
Η εφαρμογή του μέτρου ξεκίνησε από τις 10 Δεκεμβρίου 2009. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, τα μόνα πρόσωπα που θα εξυπηρετούνται πλέον με υπηρεσιακά αυτοκίνητα είναι α) ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, β) οι αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, γ) ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Αμυνας, δ) οι γενικοί διευθυντές Αμυντικών Εξοπλισμών και Εκσυγχρονισμού (ΓΔΑΕΕ), Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστήριξης (ΓΔΟΣΥ) και Πολιτικής Εθνικής Αμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ), ε) οι ανώτατοι αξιωματικοί βαθμού υποστρατήγου και άνω, καθώς και οι αντίστοιχοι των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων και στ) οι διοικητές σχηματισμών.
Τα νούμερα από την καταγραφή οχημάτων πολιτικού τύπου μόνο στο Πεντάγωνο αποδεικνύουν ότι η κατάσταση είχε ξεφύγει από κάθε όριο. Από τον σχετικό κατάλογο προκύπτει ότι χρησιμοποιούνταν συνολικά 879 αυτοκίνητα, με συνολικό κόστος συντήρησης (ανταλλακτικά και εργασία) 667.420 ευρώ. Σε αυτό το ποσό πρέπει να προστεθούν άλλες 656.280 ευρώ μόνο για καύσιμαχωρίς μάλιστα να υπολογίζονται τα χρήματα που δαπανήθηκαν για τα οχήματα που αποκλειστικά χρησιμοποιεί το υπουργείο Αμυνας. Αθροισμα; Λίγο περισσότερο από 1,3 εκατ. ευρώ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς κατανέμονταν τα αυτοκίνητα και τα παρελκόμενα κόστη. Στο υπουργείο Αμυνας αντιστοιχούσαν 76 οχήματα, ενώ το 2004 ο αριθμός αυτός ήταν 35! Και ίσως έτσι να εξηγείται το γεγονός ότι κυκλοφορούσε με υπηρεσιακό αυτοκίνητο (με οδηγό, παρακαλώ) ακόμη και στενός συνεργάτης πρώην υπουργού Αμυνας τα τελευταία χρόνια. Ή η αγορά εντός του 2009 πέντε πανάκριβων Μερτσέντες με πλήρη εξοπλισμό. Αυτές παραμένουν σήμερα παρκαρισμένες σε γκαράζ του Πενταγώνου και δεν φιγουράρουν μπροστά στην είσοδο του ΓΕΕΘΑ όπως πριν από μερικούς μήνες. Κατά ορισμένες πληροφορίες, μάλιστα, το κόστος εκάστης ανερχόταν σε περίπου 130.000 ευρώ.
Το κόστος συντήρησης των οχημάτων του υπουργείου Αμυνας ανερχόταν σε περίπου 98.000 ευρώ για το 2009, χωρίς να υπάρχει ακριβής καταγραφή του κόστους για τα 72.500 λίτρα αμόλυβδη, 6.630 λίτρα πετρέλαιο και 1.130 λίτρα σούπερ που αυτά κατανάλωσαν. Το ΓΕΕΘΑ χρησιμοποιούσε 89 αυτοκίνητα (τα οποία φέρονται πλέον να έχουν περιοριστεί σε 53), με δαπάνες για συντήρηση και καύσιμα περίπου 150.000 ευρώ. Ο Στρατός Ξηράς χρησιμοποιούσε 284 αυτοκίνητα (κόστος περίπου 475.000 ευρώ), το Πολεμικό Ναυτικό 148 (κόστος περίπου 305.000 ευρώ) και η Πολεμική Αεροπορία 282 αυτοκίνητα (κόστος περίπου 300.000 ευρώ).

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

καλά τα λες,ποιός σε ακούει όμως;