Tα μεγάλα προγράμματα προμήθειας οχημάτων πάσης φύσεως και για τους τρεις Κλάδους των Ε.Δ. που θα περιληφθούν στο ΕΜΠΑΕ 2011-2015, αλλά και τα «υπόλοιπα» του ΕΜΠΑΕ 2006-2010 σε ότι αφορά το τροχαίο υλικό, έχουν προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον για την τύχη της ΕΛ.Β.Ο. από μεγάλο αριθμό επιχειρηματιών και ξένων οίκων κατασκευής οχημάτων. Μόνο το πρόγραμμα τροχαίου υλικού των τριών Κλάδων, υπολογίζεται μεταξύ 8 και 11.000 οχημάτων!
Ακόμα και στην περίπτωση που το υπουργείο Άμυνας οδηγηθεί σε λύσεις όπως το leasing (ακούγεται έντονα αυτή η λύση) είναι βέβαιο ότι η ΕΛ.Β.Ο. θα εμπλακεί ενεργά στο πρόγραμμα. Ειδικά το πρόγραμμα αυτό είναι «εκ των ουκ άνευ» για τις Ένοπλες Δυνάμεις, αφού το κόστος χρήσης των παλαιών παντός είδους οχημάτων, αλλά κυρίως των φορτηγών και τον τζιπ είναι πλέον δυσβάστακτο, αλλά και εξαιρετικά επιβαρυντικό για το περιβάλλον (ρυπογόνα μέχρι βαθμού...εγκλήματος) και η αντικατάστασή τους συνάδει απόλυτα με τις κυβερνητικές προθέσεις περί «ορθολογισμού» στις αμυντικές δαπάνες.
Μάλιστα το γεγονός ότι ο όμιλος Μυτιληναίου εμφανίζεται «κουρασμένος» από την ΕΛ.Β.Ο. (κατέχει το 46% και το μάνατζμεντ της εταιρείας) και αφήνει να εννοηθεί ότι μπορεί να αποχωρήσει, έχει σημάνει συναγερμό στους πάσης φύσεως ενδιαφερομένους.
Πρόκειται ουσιαστικά για μία περίπτωση ανάλογης με αυτής των ΕΝΑΕ με μόνη διαφορά ότι εδώ δεν έχουμε μόνο έναν μνηστήρα, όπως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου στα ΕΝΑΕ, αλλά πολλούς. Π.χ. στον διαγωνισμό για την πώληση του 46% και του μάνατζμεντ πριν από δέκα χρόνια, ο όμιλος της Πειραιώς και η Ν.Κ.Κιολεϊδης είχαν δώσει αγώνα για την ανάληψη του ελέγχου της εταιρείας χωρίς να το καταφέρουν.
Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος που έχουν τα προγράμματα τροχαίου υλικού των Ε.Δ. είναι ότι αυτή την εβδομάδα κατεβαίνει στην Αθήνα επειγόντως το «μεγάλο αφεντικό» της γερμανικής ΜΑΝ προκειμένου να επιλέξει την τον εταιρικό φορέα που θα αναλάβει να προωθήσει το τα προϊόντα της εταιρείας στον ελληνικό διαγωνισμό.
Εκτός από τον διαγωνισμό για τα οχήματα (φορτηγά, μέσου και μικρού κυβισμού οχήματα κλπ), υπάρχει και το πρόγραμμα για τα τροχοφόρα ΤΟΜΑ, το οποίο θα περιληφθεί και αυτό στο επικαιροποιημένο ΕΜΠΑΕ 2006-2010. Ο προύπολογισμός για 82 οχήματα που θα εγκριθεί θα κυμαίνεται γύρω στα 450 εκατομμύρια ευρώ.
Εκτός αυτού, η ΕΛ.Β.Ο. έχει ήδη εξασφαλίσει «προίκα» 50 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμα του BMP-3HEL. Αλλά και πέρα από αυτό υπάρχουν πολλά άλλα προγράμματα αναβαθμίσεων που μπορεί να αναλάβει όπως των ΤΟΜΠ Μ-113.
Ένα θέμα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει το δημόσιο σε περίπτωση αποχώρησης του ομίλου Μυτιληναίου, είναι το αν θα κρατήσει το 51% των μετοχών (κάτι που ορισμένοι υποστηρίζουν ότι δίνει κρατική υπόσταση στην εταιρεία, αν και η Ε.Ε. έχει ρητά εκφράσει την αντίθετη θέση της) ή θα δώσει σε όποιον πλειοδοτήσει την πλειοψηφία ή και ολόκηρο το πακέτο των μετοχών.
Βέβαια, ουδείς από τους υποψήφιους αγοραστές θα ήθελε κάτι τέτοιο, αφού για τον έχοντα το μάνατζμεντ, το ιδανικό είναι να διατηρήσει το δημόσιο την πλειοψηφία και συεπώς και τα ευεργετήματα της κρατικής εταιρείας που απολαμβάνει ο όμιλος Μυτιληναίου όλα αυτά τα χρόνια
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου