Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Επιστολή ΥΕΘΑ κ. Ευ. Βενιζέλου στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου .


Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, απέστειλε στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου την ακόλουθη επιστολή:
«Προς:
τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ι. Τέντε
Πληροφορούμαι μέσω του Τύπου ότι ο κ. Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρτικής εξέτασης με αφορμή στοιχεία που είδαν πριν λίγες ημέρες το φως της δημοσιότητας σε ξένα και ελληνικά μέσα ενημέρωσης για ύποπτες συναλλαγές σχετιζόμενες με την ανάθεση το 2000 της κατασκευής υποβρυχίων τύπου 214 για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε (Σκαραμαγκάς) και τις τότε συνεργαζόμενες γερμανικές εταιρείες ΗDW και Ferrostaal.
Σημειώνω κατ’ αρχάς ότι, όπως έχουν νόμιμη υποχρέωση, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είναι έτοιμες να βοηθήσουν το έργο της εισαγγελικής αρχής με την παροχή όλων των διαθέσιμων στοιχείων.
Υπάρχει όμως και η επείγουσα ανάγκη να πληροφορηθεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας εγκαίρως και μέσω της Ελληνικής Δικαιοσύνης τι πράγματι συνέβη ώστε να προβεί στις ενέργειες που είναι αναγκαίες για την προάσπιση των συμφερόντων του δημοσίου, καθώς η σύμβαση του 2000 για τα υποβρύχια τύπου 214 εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς τη συμμετοχή πλέον της εταιρείας Ferrostaal που, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ήταν το κέντρο των παράνομων συναλλαγών.
Όπως θα έχετε ίσως πληροφορηθεί, στις 21.09.2009, μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, η γερμανική πλευρά (ο όμιλος ThyssenKrupp Marine Systems που ελέγχει τόσο τα ΕΝΑΕ όσο και την HDW) κατήγγειλε τις συμβάσεις κατασκευής υποβρυχίων τύπου 214 και εκσυγχρονισμού υποβρυχίων τύπου 209 και έθεσε επιτακτικά ζήτημα διακοπής της λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και απόλυσης των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να διακυβεύονται μείζονα συμφέροντα του Δημοσίου που έχει καταβάλει, ως τώρα, 2 και πλέον δις ευρώ, χωρίς να έχει παραλάβει ούτε ένα καινούργιο ή εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο.
Η γερμανική πλευρά προσέφυγε επίσης στη διεθνή διαιτησία κατά τους κανόνες του ΙCC.
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα προβλήματα, να διασωθούν η ελληνική ναυπηγική υποδομή, οι θέσεις εργασίας, τα χρήματα που κατέβαλε από το υστέρημα του ελληνικού λαού το Δημόσιο και να παραληφθούν τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, μετά από σκληρή διαπραγμάτευση, καταλήξαμε (με τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας κοινοβουλευτικής υποεπιτροπής και σε εκτέλεση σχετικών αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ και της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων) στις 18.03.2010 στην υπογραφή μίας συμφωνίας- πλαίσιο (framework agreement), με τις εταιρείες ThyssenKrupp Marine Systems, Abu Dhabi Mar, ΗDW και τα ΕΝΑΕ και τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο της διαπραγμάτευσης για την κατάρτιση της κύριας σύμβασης που θα υποβληθεί στη Βουλή προς κύρωση.
Προκειμένου συνεπώς να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Δημοσίου, να εξασφαλιστεί ταυτοχρόνως η εφαρμογή των αναγκαίων εγγυήσεων διαφάνειας και να αποφευχθούν προβλήματα του παρελθόντος είναι αναγκαίο να έχουμε υπ’ όψιν μας τα στοιχεία που προκύπτουν από την διερεύνηση των πληροφοριών που αναφέρονται στις αρχικές σχετικές συμβάσεις.
Περιττεύει να σημειώσω ότι το Δημόσιο, εφόσον ασκηθούν ποινικές διώξεις, θα δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής, ήδη όμως κατά το στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης ήθελα να σας παρακαλέσω να μεριμνήσετε ώστε να ζητηθεί το ταχύτερο η συνδρομή των γερμανικών δικαστικών αρχών και να διασφαλίσετε, στο πλαίσιο που επιτρέπει ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας, τη συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με την εισαγγελική αρχή. »


Δεν υπάρχουν σχόλια: