Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Διαλόγου περί ΑΣΕΙ συνέχεια

Σχετικό άρθρο: Διάλογος για τα ΑΣΕΙ

Αξιότιμε κύριε συγγραφέα της αρχικής ανάρτησης, απάντησα : "Ώστε λοιπόν άμα δεν έχεις τελειώσει Στρατιωτική ή Ναυτική ή Αεροπορική Ακαδημία είσαι β’ κατηγορία και δεν προχωράς σε μάχιμες θέσεις και φεύγεις στα 20 χρόνια? ", στην άποψη του ΑΝΩΝΥΜΟΥ: "...διαφορετικά οι λοιποί στρατοί (που εδώ που τα λέμε διεξάγουν καθημερινά επιχειρήσεις...όπως ο αμερικάνικος) θα είχαν εξοβελίσει το west Point.....όμως διατηρούν σε τέτοιο βαθμό την στρατικοποίηση του και την υπογραμμίζουν με ζωηρό χρώμα, αφού Αξιωματικός που δεν αποφοίτησε απο το West Point, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ως γάλα με ημερομηνία λήξεως.......Ηγετικές θέσεις καταλαμβάνουν μόνο οι έχοντες ΠΛΗΡΗ στρατιωτική παιδεία...οι λοιποί(οι οποίοι προσλαμβάνονται στο στρατό επειδή έχουν ένα πτυχίο) ή αποστρατεύονται στα 20 έτη ή καταλαμβάνουν δευτερεύουσες θέσεις...".

Αυτό που θέλω να πω παραθέτοντας ενδεικτικά ονόματα ανωτάτων αξιωματικών των ΗΠΑ και της Αγγλίας, οι οποίοι ΔΕΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΝ από το West Point (μόνο το 25% των αξιωματικών είναι απόφοιτοι) είναι ότι η προέλευση των αξιωματικών αυτών καθόλου δεν αποτελεί εμπόδιο για την εξέλιξη τους μέχρι τους ανώτατους βαθμούς και μάλιστα την τοποθέτηση τους σε «μάχιμες» θέσεις.
Έτσι απόφοιτοι πανεπιστημίων και κολεγίων, κατέλαβαν θέσεις όπως ΑΓΕΣ, ΑΓΕΑ, Διευθυντής Ναυτικών Επιχειρήσεων, Διοικητής στρατιωτικών μονάδων σε στρατιωτικές επιχειρήσεις κλπ. Για παράδειγμα, ο de la Billiere, διοικητής των Βρετανικών στρατιωτικών δυνάμεων στο πόλεμο του Κόλπου 1990, ξεκίνησε απο στρατιώτης (αρβυλοφύλακες τους λέμε εμείς οι έξυπνοι στην Ελλάδα).
Βέβαια οι αξιωματικοί αυτοί, μετά την ένταξή τους στο σώμα των αξιωματικών, ανέλαβαν ίδια καθήκοντα με τους αποφοίτους του West Point (διοικητές όλων των κλιμακίων-ακόμα και σε πολεμικές μονάδες (Κορέα , Βιετνάμ, Παναμάς, Κουβέιτ, Ιράκ κλπ) , επιτελικά καθήκοντα κλπ. Εννοείται ότι παρακολούθησαν και όλα τα σταδιοδρομικά σχολεία της ειδικότητάς τους (βασικά σχολεία, Σχολή Πολέμου κλπ).
Στην Ελλάδα, η ΣΣΕ θέλει 4 χρόνια για να «βγάλει» διμοιρίτες πεζικού και η Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών Πεζικού θέλει 4 μήνες!!!., αν και οι δύο αυτές κατηγορίες θα βρεθούν να εκτελούν τα ίδια καθήκοντα σε περίοδο πολέμου. Επίσης αξιωματικός απόφοιτος ΣΣΕ (μόνο) και εμπειρία μπορεί να φτάσει υποστράτηγος, ενώ απόφοιτος ΣΜΥ με εμπειρία και πανεπιστημιακό πτυχίο μέχρι συνταγματάρχης.
Συνοψίζοντας. Η προέλευση δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο για την ένταξη στο Σώμα των Αξιωματικών. Αντίθετα το «μπόλιασμα» του Σώματος των Αξιωματικών με άτομα διαφορετικών χαρακτηριστικών και ικανοτήτων βοηθάει και δεν βλάπτει. Εμπόδιο δεν θα πρέπει να αποτελεί η προέλευση αλλά η επιθυμία και η απόδοση στην εργασία. Εννοείται ότι καμία διαφοροποίηση στην απόδοση και στα ανατιθέμενα καθήκοντα δεν θα είναι ανεκτή εξαιτίας της προέλευσης, όπως συμβαίνει σήμερα (π.χ αξιωματικοί εξ υπαξιωματικών, εκ δοκίμων εκ εκ εκ…..)
Ελπίζω να σας κάλυψα.
Για οτιδήποτε άλλο είμαι στη διάθεσή σας
Γιάννης Παπανικολάου

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ ΓΙΑΝΝΗ:
Το μπόλιασμα αυτό μπορεί να συμβεί επίσης και σε άλλους επαγγελματικούς χώρους.
Όπως δικαστικούς,γιατρούς, φαρμακοποιούς, καθηγητές κλπ.
Αν δηλαδή κάποιος απόφοιτος ΑΕΙ που επιθυμεί να προσφέρει στο δικαστικό σώμα,(ή είναι δικαστικός υπάλληλος) διαβάσει (πχ από τα βιβλία της κόρης του)και μάθει αστικό, ποινικό, συνταγματικό δίκαιο, να μπορεί να προσληφθεί ως δικαστής μέσω ΑΣΕΠ, χωρίς να απαιτείται το τυπικό προσόν του πτυχίου νομικής.
Και τότε τι χρειάζεται η ΣΣΕ;
Καλύτερα να καταργηθεί… (δεν κάνω πλάκα).
Θα διχάζει τους αξιωματικούς.
Οι μεν θα ανταγωνίζονται τους δε.
Σε αυθεντικούς και μη
Με τα γνωστά επιχειρήματα εκατέρωθεν.
Μη μου πείτε πάλι για ΗΠΑ Αγγλία κλπ …
Δεν μπορεί να γίνουν συγκρίσεις με απόλυτο τρόπο.
Είναι πολυτέλεια.
Εκεί έχουμε παγκόσμιες υπερδυνάμεις με «πολυσυλλεκτικούς» στρατούς που επιχειρούν σε όλο τον κόσμο.
Και εμείς…
ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΩΝ :
1. ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΊΝΑΙ ΕΚ ΠΡΟΟΙΜΙΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ.
2. ΚΑΡΦΙ ΔΕ ΜΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΩΝ ΑΞΚΩΝ (ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΩΡΑ ΤΕΤΟΙΑ ΛΟΓΙΑ).
3. ΑΠΛΑ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ ΜΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΟΙ ΑΠΟΡΙΑ

Γιάννης Παπανικολάου είπε...

Οι φαρμακοποιοί, οι γιατροί, οι καθηγητές, είναι επιστήμονες και άρα ειδικοί στον τομέα τους. Οι δικαστές προέρχονται (κυρίως ?) από αποφοίτους νομικής. Μιλάμε για επιστήμονες. Οι στρατιωτικοί δεν είναι επιστήμονες αλλά τεχνίτες. Βέβαια, είναι μεγάλη τέχνη να μπορείς να χρησιμοποιείς πολλές και διαφορετικές επιστήμες για να εφαρμόσεις την τέχνη σου. Με την τέχνη μαθαίνεις να κάνεις κάτι καλά. Με την επιστήμη μπορείς και το βελτιώνεις. Δεν ξέρω αν θα φανεί "χοντρό" το ακόλουθο παράδειγμα: Η διαφορά στρατιωτικού-επιστήμονα και στρατιωτικού-τεχνίτη είναι όπως ο γιατρός με τη νοσοκόμα. Και οι δύο ασχολούνται με τον άρρωστο. Η νοσοκόμα με αυτά που κάνει, τον συντηρεί στη ζωή. Ο γιατρός τον κάνει να μπορεί να γίνει πάλι παραγωγικός .
Κατ’ αντιστοιχία, ο στρατιωτικός-τεχνίτης κάνει ότι μπορεί για να συντηρεί αυτό που έδωσαν πριν από 60 χρόνια (και το κάνει όσο καλύτερα μπορεί, είμαι βέβαιος). Ο στρατιωτικός-επιστήμονας το βελτιώνει και δίνει την δυνατότητα στη πατρίδα του να γίνει παγκόσμια ή περιφερειακή δύναμη. Αυτό συμβαίνει και όχι το αντίθετο, δηλ. το η πατρίδα να γίνει μεγάλη δύναμη και οι στρατιωτικοί να αναγκαστούν να κατέχουν μία επιστήμη.
Όλες οι παγκόσμιες ευρωπαϊκές δυνάμεις αυτό κάνουν. Στην Αγγλία, στη Γαλλία, στη Γερμανία (και Αμερική, Καναδά) οι στρατιωτικοί είναι όλοι ειδικοί (επιστήμονες) σε κάποιον τομέα. Στη συνέχεια εκπαιδεύονται σαν αξιωματικοί και μαθαίνουν την τέχνη του πολέμου. Οι στρατιωτικές σχολές δεν έχουν καταργηθεί, αλλά είτε παρέχουν ακαδημαϊκή εκπαίδευση μεταπτυχιακού επιπέδου (π.χ Αγγλία, Γαλλία) είτε πτυχίο σε κάποια επιστήμη της επιλογής του υποψήφιου αξιωματικού (π.χ ΗΠΑ από το 1946). Εννοείται βέβαια ότι διδάσκονται και την πολεμική τέχνη (αλλιώς τι στρατιωτικές σχολές θα ήταν!). Όσον αφορά στο «μπόλιασμα», εννοούσα ότι στις στρατιωτικές σχολές δεν θα πρέπει να εισέρχονται μόνο από τις «πρακτικές» κατευθύνσεις αλλά και από τις «θεωρητικές». Να συνυπάρχουν στις ΕΔ άτομα με διαφορετικό τρόπο σκέψης και όχι μόνο «πρακτικό».
Και εγω συμμερίζομαι την άποψη «τέτοια ώρα, τέτοια λόγια» αλλά … «κάλιο αργά , παρά……αργότερα».