Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Επιστολή χειριστού πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair


Είμαι ένα χειριστής πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair.
Σας γράφω λοιπόν γιατί μόλις έμαθα κάτι από ένα γνωστό μου, σχετικά με τον 15ο και 16ο μισθό των υπαλλήλων της Βουλής.
Έμαθα λοιπόν ότι το (ο Θεός να το κάνει) "επίδομα" των υπαλλήλων της Βουλής ΠΕ είναι ... 14.000 ευρώ το χρόνο!!!
Εγώ που επίσης είμαι ΠΕ για να πετάω μέσα στις φωτιές, με όλα τα "συνεπακόλουθα" και που δεν είναι πιστεύω ώρα να τα απαριθμήσω, παίρνω (ή καλύτερα έπαιρνα πριν την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης) επίδομα ... 12.500 ευρώ!!!
Μικρότερο και από υπάλληλο της Βουλής!
Αν πλέον μου μένουν τα 8000 ευρώ θα λέω δόξα τω Θεώ...
Για να καταφέρει κάποιος που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε πυροσβεστικά να πάρει ίδιο επίδομα, θα πρέπει να πετάει περίπου ...40 χρόνια (!!!) δηλαδή ... ΠΟΤΕ!!!
Ο παραπάνω υπολογισμός έγινε με το δεδομένο ότι θα πετάει μέσο όρο στην σταδιοδρομία του μέσο όρο 100 ώρες τον χρόνο, πράγμα ήδη αισιόδοξο.
Απίστευτο ...
Φυσικά για όλα αυτά ευθύνεται και η ηγεσία της ΠΑ, που εξακολουθεί να θεωρεί την αεροπυρόσβεση λιγότερο σημαντική από μια πτήση εκπαιδευτικού αεροσκάφους ή μια απλή πτήση IFR με μαχητικό.

Ας περάσουμε όμως και σε πιο ουσιαστικά θέματα.
Καλό θα είναι να ενημερωθεί ο κόσμος για τα τεκταινόμενα στην αεροπυρόσβεση.
Μόλις τις τελευταίες δύο εβδομάδες υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη κινητικότητα στα θέματα των πυροσβεστικών αεροσκαφών.
Και όλα αυτά εν αναμονή της πυροσβεστικής περιόδου!
Είμαστε παιδιά (ή μάλλον χειριστές) κατώτερου Θεού ...
Φυσικά αν πιάσουν μεγάλες φωτιές όλοι τους θα τρέξουν να φωτογραφηθούν μαζί μας, δεν πιστεύω να υπάρχει καμιά αμφιβολία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Οι φωτιές έχουν ξεκινήσει όπως γνωρίζετε.
Να ενημερώσω επίσης ότι η χρονιά φοβάμαι ότι δεν θα πάει καλά.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά είναι μάλλον η πικρή αλήθεια.
Και αυτό γιατί το ηθικό είναι ΧΑΜΗΛΟΤΑΤΟ.
Όλοι θέλουνε να δώσουνε το 100% των δυνατοτήτων τους όπως συμβαίνει κάθε χρόνο.
Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο πιστεύουμε.
Αλλά με χαμηλό το ηθικό και δυσμενείς τις συνθήκες διαβίωσης, τα όρια των χειριστών χαμηλώνουν αισθητά για τόσο επικίνδυνες επιχειρήσεις.
Μόνο για επαγγελματικά ή υπηρεσιακά θέματα δεν συζητάμε.
Γιατί πλέον έχουμε βασικότατο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ οικονομικό πρόβλημα.
Δεν μιλάμε για τις περικοπές μισθών και πτητικών, ή το να βγάλουμε λεφτά στις πλάτες άλλων.
Κανείς δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο.
Μιλάμε για τα οδοιπορικά μας, τα οποία λόγω της φύσης της δουλειάς είναι πολύ σημαντικά.
Και τα οποία δεν αποτελούν εισόδημα αλλά αποζημίωση, αναδρομική μάλιστα αφού πρώτα τα έχεις βάλει από την τσέπη σου.
Και δυστυχώς αντί να περικόψουν εκεί που πρέπει (ή καλύτερα να τα επιστρέψουν αυτοί που τα πήραν), ψάχνουν για εξιλαστήρια θύματα εκεί που δεν θα έπρεπε να αμφισβητούν καθόλου την προσφορά σου.
Αντί να προσφέρουν το μέγιστο δυνατό των πόρων που διαθέτει η πατρίδα.
Και δεν είναι μόνο η αποζημίωση των οδοιπορικών, αλλά και οι περικοπές σε ξενοδοχεία, εγκαταστάσεις, φαγητό κτλ.
Για αποφυγή παρεξηγήσεων δεν μιλάμε για ξενοδοχεία ή εγκαταστάσεις πέντε αστέρων, αλλά για κάτι άθλια ενοικιαζόμενα (αφού μέχρι εκεί μας φτάνουν τα χρήματα που μας δίνουν) ή κάτι ερείπια στις μονάδες.
Το φαγητό δε ούτε ο σκύλος δεν το τρώει.
Αλλά σιγά μην πατήσει κανείς τους να φάει μαζί μας ... πτέραρχος εννοώ και όχι σκύλος ...

Σύντομα θα κληθούμε όπως κάθε χρονιά να διασκορπιστούμε σε όλη την Ελλάδα.
Και ενώ οι μέρες οδοιπορικών δεν θα μειωθούνε (κακώς μάλλον αφού λίγα οδοιπορικά θα σήμαινε λίγα δικά μας έξοδα) ακούγεται ότι θα γίνουν περικοπές στον τρόπο αποζημίωσης των οδοιπορικών.
Ήδη τα παλιότερα χρόνια τα φέρναμε βόλτα οριακά χωρίς να λάβουμε υπ' όψην τα πολλά δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με τα οποία καταπονούσαμε τα ΙΧ μας, δηλαδή τις περιουσίες μας, για χάρη της υπηρεσίας.

Ρωτάω λοπόν;
- Πως θα (ακόμα και ... γιατί να) μετακινηθεί κάποιος με αυτή την τιμή βενζίνης;
Μετακίνηση με αυτοκίνητο δεν δικαιολογείται από την υπηρεσία (αν ήμασταν "εκλεκτοί" άλλων υπουργείων πιθανόν να δικαιολογούταν) και αν χρησιμοποιήσουμε τα καταπληκτικά ελληνικά μέσα μαζικής μεταφοράς (που δεν σε φτάνουν ούτε μέχρι τα χωριά που εδρεύουν τα αεροδρόμια, για να μην πούμε τα ίδια τα αεροδρόμια) το σύστημα θα φτάσει στα όρια του πριν καν ξεκινήσει.
- Πως θα μετακινηθεί κάποιος με αυτά τα διόδια;
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε μειώσεις στον μισθό (150 - 350 ευρώ);
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ΗΔΗ έχουμε αναδρομικές κρατήσεις στον μισθό;
Και μάλιστα τους πιο κρίσιμους για εμάς μήνες, τους καλοκαιρινούς!
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε χάσει το 35% των πτητικών μας;
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε χάσει μεγάλο μέρος των Δώρων και Επιδομάτων Αδείας;
- Τι λεφτά ΛΟΙΠΟΝ θα αφήσουμε στην οικογένεια μας που θα μας δει μετά από 5 μήνες όταν δεν θα φτάνουν σε εμάς του ίδιους για να φτάσουμε στις αεροπορικές βάσεις και να ζήσουμε αξιοπρεπώς σαν άνθρωποι;
Όταν γυρίσουμε πίσω θα έχουμε σπίτι, ή θα έχουν πετάξει έξω τις γυναίκες και τα παιδιά μας;
- Πως θα ζήσουμε με όλα αυτά στο κεφάλι μας και πιθανόν στοιβαγμένοι σαν τα πρόβατα;
Και όλα αυτά όχι για να παρακολουθήσουμε κάποιο απλό σχολείο, αλλά σε καθαρά ολοήμερες επιχειρησιακές αποστολές.

Οι χειριστές των πυροσβεστικών αεροσκαφών έχουν αποδείξει στο παρελθόν πολλές φορές τον επαγγελματισμό και το υψηλό αίσθημα ευθύνης.
Τώρα όμως τώρα όλοι οι έμπειροι θέλουν να αποστρατευτούν (ήδη έχει ξεκινήσει) και όσοι δεν μπορούν να φύγουν είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση που του τα δημιουργεί αυτός που έπρεπε να τους λύνει το πρόβλημα, δηλαδή η ίδια η ΠΑ!!!
Η μέριμνα προσωπικού σε χειριστές που καλούνται να πετάξουν σε πραγματικές επιχειρήσεις είναι μηδαμινή!
Αντί στις δύσκολες στιγμές που περνάει η Πατρίδα, να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε που πρέπει να διοχετεύσουμε τους λιγοστούς μας πόρους, και η αεροπυρόσβεση είναι μάλλον ένας τέτοιος τομέας, αυτοί γίνονται συνεχώς χειρότεροι...

Ποτέ δεν σου δίνανε κάποιο κίνητρο για να πετάξεις ή για να κάνεις γύρω-γύρω με το αυτοκίνητο σου όλη την Ελλάδα, αλλά σου λένε ΤΩΡΑ να τα βάλεις και από την τσέπη σου.
Ενώ ήδη τα προηγούμενα χρόνια, με λίγο καλύτερο καθεστώς, οριακά τα φέρναμε βόλτα.
Εννοείται ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει.
Ας μας πηγαίνουν με τα οχήματα των ταξιάρχων τώρα που τους τα πήραν.
Εμείς τουλάχιστον ιδρώνουμε ...

Υπάρχει λύση ... ας μην μας στείλουν πουθενά (αναλαμβάνοντας την ευθύνη οι ίδιοι) ή ας βάλουμε χορηγό την SIEMENS επιτέλους!
Η δεύτερη λύση είναι πιο εφικτή λόγω εξοικείωσης των προϊσταμένων μας ...

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίκε Ιπτάμενε καλά τα λές αλλά μην ξεχνάς:
1. Αυτοί που συμφωνούν για τις μειώσεις των μισθών μας, γιατί και εγώ Τεχνικός είμαι, προέρχονται από εσάς.
2. Δηλαδή είναι Ιπτάμενοι οι οποίοι ΔΙΟΡΙΣΘΗΚΑΝ ΑΡΧΗΓΟΙ για να κάνουνε οι πολιτικοί ότι θέλουνε και όχι να υπερασπίζονται τα δικά μας τα διακιώματα. Οσον αφορά τα εργασιακά ενα να ξέρεις.
3. Αν έρθει ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ σε ένα COC ή ενα κλιμάκιο πυρόσβεσης ή υπόστεγο συντήρησης και δεί τις συνθήκες εργασίας και των δύο μας αμέσως θα απαγορεύσει την λειτουργία τους. Θυμάσαι κάποια φορά που πέταγες πάνω από την φωτιά με τρεμάμενα BMEP και χωρίς Air-Cond? Γιατί τό έκανες? Για να ευχαριστήσεις τον δοτό εκάστοτε ΑΡΧΗΓΟ ΣΟΥ. Γράφεις για τους υπάλληλους της βουλής. Γιατί δεν απαιτείς και εσύ την ίδια μεταχείρηση και αποδοχές αφού το εργο σου ξεπερνά αυτά που προσφέρουν οι υπάλληλοι της Βουλής? Απλά γιατί έτσι έχεις μάθει να είσαι με σκυφτό το κεφάλι και να φοβάσαι να φύγεις από το μαντρί να μην σε φάει ο λύκος. Οχι λοιπόν άνοιξε τα φτερά σου και φύγε. Να δείς ότι θα τα καταφέρεις καλύτερα από τους υπαλληλους της βουλής.Μόνο έτσι θα μείνουν μόνοι οι κλαδάρχες και οι διευθυντές και τότε θα καταλάβουν τι κακό έχουν κλανει σε ένα σώμα που ονομάζεται ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

παιδια κι εγω τεχνικος ειμαι.κι ο συναδελφος απο το cl να φυγει,κι εγω,κι εσυ θα τα βρουνε αυτοι.ειμαι σε ενα συνεργειο με 4 ατομα.κανει τις ιδιες δουλειες που εκανα κι οταν ηταν 1 ατομο για 4 μηνες.μη το ψαχνετε.μας εχουν γραμμενους.ειδικα εμεις οι τεχνικοι (μη παρεξηγηθω, δε το λεω με κανενα κομπλεξ)θα εχουμε προβλημα επιβιωσης.μου αρεσε να δουλευω στα αερπλανακια.τα φαντομακια για μενα δεν ειναι σιδερα,εχουν ονομα.ειναι το καθενα ξεχωριστο.μα μας εκαναν να ξυπναμε με μιζερια και μας γεμισαν με απογοητευση και αγχος.κριμα.αν ηξεραν ποσο ικανοι ανθρωποι δουλευουν απο το πρωι ως αργα τη νυχτα μεσα απο τα συρματα δε θα μας ξεφτιλιζαν ετσι.απο 18 χρονων παιδια μας εμπιστευονται ζωες και εκατομμυρια.κι απο την αλλη ξεφτιλα.θα γεμισουν οι μοναδες γερους και φτωχους.γιατι παιρνουν αποφασεις ανθρωποι που δεν ειναι ικανοι ουτε κουλουρια να πουλανε εξω απο τη βουλη, οχι να ειναι μεσα.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς συμφωνώ.
Κυρίως με το ότι αυτοί που είναι υπεύθυνοι για την κατάντια μας είναι ιπτάμενοι σαν και σένα αλλά που για κάποιο μαγικό λόγο φυλάξανε τον κολαράκο τους γίνανε φίλοι με την σαπίλα και την διαφθωρά των πολιτικών και τώρα είναι αρχηγοί, και μάλιστα καταδυναστεύοντας το κράτος αφού είναι σε επαναφορά στην υπηρεσία με αποτέλεσμα να μας χρεώσουν και τους μισθούς τους από την ημέρα την αποστρατία τους. Να μην πούμε για τα σάπια και ξεπερασμένα μυαλά που διοικούν.

Καλό κουράγιο και καλές προσγειώσεις.
Και οι τεχνικοί σας στα ίδια χάλια και χειρότερα είναι γυρίστε να τους κοιτάξετε και αυτούς. Αν δεν υπήρχαν θα είσασταν αετοί χωρίς φτερά και θα σας έτρωγαν τα ποντίκια (εκεί θα καταλήξετε γιατί διοικούν ιπτάμενοι και δεν διοικούν καλά χρόνια τώρα)

Ανώνυμος είπε...

Τι έγινε εδώ;

Πιστεύετε πραγματικά ότι αν στην κορυφή της ΠΑ δεν ήταν ιπτάμενος αλλά τεχνικός, διοικητικός ή γιατρός τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά;
Θα τολμούσα να πω ότι καλύτερα που είναι και ιπτάμενος ... από τους λίγους ένστολους που δεν βλέπουν τις ΕΔ σαν ΣΤΥΓΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Απλά όταν είσαι στην κορυφή ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ μετατρέπεσαι σε ΠΟΛΙΤΙΚΟ.
Τουλάχιστον εμείς είμαστε από τους λίγους που ζητήσαμε από τον Αρχηγό μας χύμα να παραιτηθεί.
Και καμία άλλη ειδικότητα δεν το έκανε αυτό.
Ο Αρχηγός, αυτός τουλάχιστον, δεν είναι δικός μας.
Είναι ξένο σώμα για εμάς, απλά δεν έχει την ευθιξία να παραιτηθεί.

ΟΠΟΤΕ ΛΙΓΗ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ!
Δηλαδή τι θα έκανε ένας τεχνικός αν ήταν Αρχηγός;
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝΕ ... ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΡΧΗΓΟΙ!!!

Ανώνυμος είπε...

Συνάδελφοι,
κι εγώ τεχνικός είμαι και συμφωνώ σε όλα μαζί σας. Είναι όμως ΑΛΗΘΕΙΑ ότι και τεχνικός να ήταν αρχηγός το χάλι θα ήταν το ίδιο και χειρότερο. Κοιτάξτε γύρω σας...αν ίσχυαν αυτά που λέτε, θα έπρεπε να μην υπάρχουν Αρχιμηχανικοί, ΔΥΠ, Δντες και Τμηματάρχες στους Κλάδους των τεχνικών. και εννοώ ότι θα είχαν παραιτηθεί για λόγους ευθιξίας με αυτά που μας φορτώνουν οι "κακοί" Ιπτάμενοι. Δεν είναι όμως έτσι...Δείτε ακόμα και αυτούς που προέρχονται από υπαξιωματικούς πώς σας αντιμετωπίζουν μόλις καβατζάρουν τη θεσούλα. Αντί λοιπόν να "τρωγώμαστε" μεταξύ μας και να ζηλεύουμε αυτά που αν τα είχαμε εμείς θα τα κρατούσαμε κι εμείς για την πάρτη μας ας προσπαθήσουμε να κάνει ο καθένας τη δική του "επανάσταση", αρχίζοντας από τους εαυτούς μας (σωστοί στη δουλεία και στη στάση μας) και απαιτώντας έτσι και το σεβασμό από τους υπόλοιπους.
Φιλικά