Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Το Μνημόνιο διαλύει και τον Στρατό


Ερωτήματα - φωτιά από τη νέα πτώση ελικοπτέρου Apache
ΤΙΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ευθύνες του ΠΑΣΟΚ, που με την πολιτική του Μνημονίου πλήττει και τις Ένοπλες Δυνάμεις, αναδεικνύει η Ν.Δ. με αφορμή την καταστροφή προχθές το βράδυ ενός ακόμη -μέσα σε... εννιά μήνες- σύγχρονου επιθετικού ελικοπτέρου ΑΗ-64D Longbow Apache του 2ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων (2ο ΤΕΕΠ) της Αεροπορίας Στρατού.

Ο τομεάρχης Άμυνας της Ν.Δ. Μαργαρίτης Τζίμας με οξύτατη ανακοίνωσή του καταγγέλλει συγκεκριμένα ότι την ώρα που συμβαίνουν αυτά τα τραγικά γεγονότα «η κυβέρνηση υπερηφανεύεται για τη μείωση των δαπανών στις Ε.Δ. της πατρίδας μας» και θέτει αμείλικτα ερωτήματα αναφορικά με τον αριθμό των εναπομεινάντων τεχνικών της μονάδας που συντηρούν τα ελικόπτερα, για ποιον λόγο διακόπηκε η εκπαίδευση των πληρωμάτων σε εξομοιωτές στο εξωτερικό κ.λπ. Επίσης ο κ. Τζίμας διερωτάται με νόημα «γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση (της Ν.Δ.) δεν παρελάμβανε αυτά τα ελικόπτερα. Μήπως γιατί είχαν εντοπιστεί τεχνικές ατέλειες;»

Και προσθέτει: «Πώς και με ποιες εγγυήσεις η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρέλαβε τα ελικόπτερα αυτά και μέσα σε έναν χρόνο κατέπεσαν εν καιρώ ειρήνης δύο από αυτά;». Άλλωστε το γεγονός ότι και τα δύο που κατέπεσαν τους τελευταίους μήνες προέρχονται από μια μικρή σχετικά παρτίδα 12 ελικοπτέρων ΑΗ-64D έχει προκαλέσει εντονότατο προβληματισμό στο ΓΕΣ, καθώς η κατά 17% μείωση εντός εννεαμήνου του αριθμού των σύγχρονων επιθετικών ελικοπτέρων (καθένα από τα οποία κοστίζει περί τα 35.000.000 δολάρια, περίπου όσο ένα F-16) και μάλιστα εν καιρώ ειρήνης δεν δικαιολογείται με κανέναν τρόπο.

Προσπαθώντας να δικαιολογήσει την κατάσταση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος είπε στα μέλη της επιτροπής εξοπλισμών της Βουλής: «Το συγκεκριμένο ελικόπτερο ήλθε στην Ελλάδα το 2007, παραλήφθηκε επισήμως από τον Ε.Σ. στις 18/8/2009 και άρα τελεί ακόμη υπό την εγγύηση καλής λειτουργίας δύο ετών ή 480 ωρών πτήσης από την ημερομηνία υπογραφής του πρωτοκόλλου οριστικής και ποιοτικής παραλαβής (18/8/2011 για το συγκεκριμένο ελικόπτερο). Μέχρι χθες το ελικόπτερο αυτό είχε συμπληρώσει 241 ώρες πτήσης, πριν από το ατύχημα είχε συμπληρώσει 1 ώρα και 35' πτήσης από την ώρα της απογείωσής του, ενώ στο συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε εκτελεστεί 14ήμερη-25ωρη περιοδική επιθεώρηση την Πέμπτη 28/4/2011. Ο κυβερνήτης, αντισυνταγματάρχης της ΑΣ. και διοικητής της μονάδας, διαθέτει πτητική εμπειρία με συνολικά 1.476 ώρες πτήσης, εκ των οποίων οι 840 σε ελικόπτερα ίδιου τύπου».

Να προσθέσουμε ότι και ο συγκυβερνήτης του, ανθυπασπιστής (Α.Σ.) Δ.Ι. είχε στο ενεργητικό του 823 ώρες πτήσης, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένα σημείο που δεν διευκρίνισε ο υπουργός. Αν δηλαδή η διετής εγγύηση των κατασκευαστών της αμερικανικής Boeing περιλαμβάνει και την ολική απώλεια και καταστροφή ενός ελικοπτέρου, οπότε οφείλει αυτή να το αναπληρώσει ή περιορίζεται «μόνο» στην αντικατάσταση τμημάτων του ελικοπτέρου.

(ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 04/05/2011 - ΛΕΩΝΙΔΑΣ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗΣ)
(Σ.Λ.)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΞΑΝΑΔΕΙ. ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΕΔΩ.ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΤΟΥΜΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΟΠΟΤΕ ΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΜΑΣ.